ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
ATA101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Öğrencilerin tarihi olayları yorumlama yeteneğinin geliştirilmesi bu dersin amaçları arasındadır. Bağımsız bir devlet olmanın öneminin öğrenilmesi ve vatan toprağının değerinin kavranması, dünyada meydana gelen olayların, ülkemizin bugünkü ve gelecekteki durumuna etkisini öngörme yeteneğinin gelişmesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesiyle Atatürk ilke ve inkılâplarının öğrenilmesi ve bu bilgilerin ışığında, milli birlik ve beraberlik, ülkenin bölünmez bütünlüğü ve Türkiye Cumhuriyeti’nin, gelişmiş ülkeler düzeyine çıkarılma hedefinin kazanılması amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Tarihle ilgili bir bilgiyi konu, zamanve aktörleri etrafında çözümleme gücünü kazanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sözlü Değerlendirme |
4 |
2 |
Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
8 |
3 |
Kendi görüş ve düşüncesini, tarihten dayanaklar bulup analiz etme yeteneğini geliştirir |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sözlü Değerlendirme |
3 |
4 |
Düşüncelerini doğru ifade edip aktarabilir. Tarihi karakterlerle duygudaşlık kurup soyut düşünebilme özelliği kazanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sözlü Değerlendirme |
3 |
5 |
Tarihi bir olay hakkında sunum ve yorum yapmayı öğrenir. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Gözlem |
4 |
6 |
Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, millî birlik ve beraberlik şuurunu içselleştirir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sözlü Değerlendirme |
4 |
|
Dersin İçeriği |
İnkılap Tarihi Temel Kavramları, Osmanlı Devleti’nin Son Dönemi, I. Dünya Savaşı’na Giden Yol, I. Dünya Savaşı, Milli Mücadele’nin Hazırlık Dönemi, Kongreler, Cepheler, Atatürk İlkeleri. |
Kaynaklar |
- Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
- Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
- Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Giriş Dersi |
|
2 . Hafta |
Çınar Ağacının Gölgesinde: Osmanlıda Devlet, Kurumlar ve Toplum |
|
3 . Hafta |
Reform ve Düzen Arasında: Tanzimat Öncesi Reform ve Modernleşme Hareketleri |
|
4 . Hafta |
Eski Köye Yeni Adet: Tanzimat Neyi Tanzim Etti |
|
5 . Hafta |
Islahat Fermanı, Ekonomik Kriz ve Sonuçları |
|
6 . Hafta |
Bir Kuşak Çatışması: Namık Kemal ve Çağdaşları (Yeni Toplum – Yeni Düzen) |
|
7 . Hafta |
Tanzimat Dönemimde Kültürel Değişim ve Batılılaşma |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Osmanlı’da İlk Meclis ve Birinci Meşrutiyet |
|
10 . Hafta |
Mutlakiyetçi Modernleşme: II. Abdülhamid Döneminde Tedirgin Modernleşme |
|
11 . Hafta |
Genç Osmanlılardan Genç Türklere: Pozitivizm, Aydınlar ve Seçkinler |
|
12 . Hafta |
İktidarın Yeni Sahipleri: 1908 İnkılabı ve İkinci Meşrutiyet (Toplumsal Hareketler ve Kadın Hareketleri) |
|
13 . Hafta |
15’lilerin Hikayesi: Cihan Harbi’nde Osmanlılar |
|
14 . Hafta |
Silahlara Veda ve İşgal (16 Mart 1920’ye kadar) |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Sözlü Değerlendirme |
2 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Dersler |
16 |
2 |
28 |
Sözlü Değerlendirme |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
12 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
X |
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
|