ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
ATA102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Anayasal gelişmeler ve hukuk sistemindeki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
11 |
2 |
Cumhuriyet dönemi başlarında siyasi yapıyı açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
3 |
Sosyal ve iktisadi yapıdaki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
4 |
Dış politik gelişmeleri tahlil eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
5 |
Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
6 |
Atatürk'ün yetiştiği ortam ve etkilendiği fikirleri bilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerinde; Atatürk'ün çizdiği demokratik ve çağdaş yolda ilke ve inkılaplarının gençlere öğretilerek gelecek nesillere Cumhuriyet ve demokrasi fikrini benimsetmek amacıyla Osmanlı Devleti'nin yıkılışıyla başlayan süreç Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu için verilen askeri ve siyasi mücadele ve gerçekleştirilen devrimler ayrıntılandırılarak anlatılmaktadır. |
Kaynaklar |
- Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
- Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
- Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
- Turan, Ş.(1991). Türk Devrim Tarihi. Bilgi Yayınevi, Ankara
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Lozan Antlaşması |
|
2 . Hafta |
Lozan Antlaşması'ndan Arta Kalan Problemler |
|
3 . Hafta |
Anayasal Gelişmeler ve Hukuk Sistemindeki Değişim |
|
4 . Hafta |
Cumhuriyet Dönemi Başlarında Siyasi Yapı |
|
5 . Hafta |
Eğitim ve Tevhid-i Tedrisat |
|
6 . Hafta |
Yaygın Eğitim Uygulamaları |
|
7 . Hafta |
Sosyal Yapıda Değişim |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Teşvik-i Sanayi ve Gümrüklerde Hakimiyetin Sağlanması |
|
10 . Hafta |
İktisadi Yapı ve Sanayi Kalkınma Planları |
|
11 . Hafta |
Serbest Cumhuriyet Fırkası |
|
12 . Hafta |
Dış Politika |
|
13 . Hafta |
Atatürk'ün Yetiştiği Ortam ve Etkilendiği Fikirler |
|
14 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık |
|
15 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Laiklik, Devletçilik, İnkılâpçılık |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Performans Ödevi |
2 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders |
16 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
10 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
Performans Ödevi |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
|