Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ATA102 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR
Dersin Amacı

Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Anayasal gelişmeler ve hukuk sistemindeki değişimi kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 11
2 Cumhuriyet dönemi başlarında siyasi yapıyı açıklar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi 11
3 Sosyal ve iktisadi yapıdaki değişimi kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
4 Dış politik gelişmeleri tahlil eder. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
5 Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
6 Atatürk'ün yetiştiği ortam ve etkilendiği fikirleri bilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Performans Ödevi 11
Dersin İçeriği

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerinde; Atatürk'ün çizdiği demokratik ve çağdaş yolda ilke ve inkılaplarının gençlere öğretilerek gelecek nesillere Cumhuriyet ve demokrasi fikrini benimsetmek amacıyla Osmanlı Devleti'nin yıkılışıyla başlayan süreç Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu için verilen askeri ve siyasi mücadele ve gerçekleştirilen devrimler ayrıntılandırılarak anlatılmaktadır.

Kaynaklar
  1. Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
  2. Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
  3. Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
  4. Turan, Ş.(1991). Türk Devrim Tarihi. Bilgi Yayınevi, Ankara
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Lozan Antlaşması
2 . Hafta Lozan Antlaşması'ndan Arta Kalan Problemler
3 . Hafta Anayasal Gelişmeler ve Hukuk Sistemindeki Değişim
4 . Hafta Cumhuriyet Dönemi Başlarında Siyasi Yapı
5 . Hafta Eğitim ve Tevhid-i Tedrisat
6 . Hafta Yaygın Eğitim Uygulamaları
7 . Hafta Sosyal Yapıda Değişim
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Teşvik-i Sanayi ve Gümrüklerde Hakimiyetin Sağlanması
10 . Hafta İktisadi Yapı ve Sanayi Kalkınma Planları
11 . Hafta Serbest Cumhuriyet Fırkası
12 . Hafta Dış Politika
13 . Hafta Atatürk'ün Yetiştiği Ortam ve Etkilendiği Fikirler
14 . Hafta Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık
15 . Hafta Atatürk İlkeleri: Laiklik, Devletçilik, İnkılâpçılık
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 20
Performans Ödevi 2 40
Dönem Sonu Sınavı 1 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders 16 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Ara Sınav 1 7 7
Performans Ödevi 2 5 10
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.