TÜRK DİLİ I |
TUR101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavratarak dilin önemini aşılamak, yazışmalarda dikkat edilmesi gereken kuralları kavratabilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
|
Dersin İçeriği |
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve özgeçmiş yazımı. İmla ve noktalama. |
Kaynaklar |
- Aksan, D., (1979). Her Yönüyle Dil (Ana Çizgileriyle Dilbilim), Ankara: TDK Yayınları
- Ergin, M., (1994). Üniversiteler için Türk Dili, İstanbul: Bayrak Yayınları
- Korkmaz, Z., (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları,
- Korkmaz, Z.,(2005). Türk Dili ve Kompozisyon, Ankara: Ekin Kitabevi
- Korkmaz, Z., (2005).Türk Dili Üzerine Araştırmalar, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
- Türkçe Sözlük, (2011). Ankara: (11. Baskı), Türk Dil Kurumu Yayınları.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dilin tanımı, birey ve toplum için öne |
|
2 . Hafta |
Dil ile kültür ilişkisi |
|
3 . Hafta |
Dilin Türleri |
|
4 . Hafta |
Dillerin doğuşu ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri |
|
5 . Hafta |
Türkçenin gelişimi ve tarihi evreler |
|
6 . Hafta |
Türkiye Türkçesi |
|
7 . Hafta |
Ses Bilgisi |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Ses Olayları |
|
10 . Hafta |
Ses Olayları |
|
11 . Hafta |
Yazım Kuralları |
|
12 . Hafta |
Yazım Kuralları |
|
13 . Hafta |
Noktalama İşaretleri |
|
14 . Hafta |
Yazışmalar |
|
15 . Hafta |
Yazışma Uygulamaları ve değerlendirmeleri |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa Sınav |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
2 |
5 |
10 |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
|