Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TÜRK DİLİ II TUR102 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR
Dersin Amacı

Türk dilinin temel kavramlarının verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin gramer ve söz varlığının öğretebilmektir.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Türkçenin özellikleri ve işleyiş kurallarını hatırlayıp tekrarlar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
2 Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini tekrarlayıp kendi yazı ve konuşmalarına uyarlar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Performans Ödevi 11
3 Dilin temel kavramlarını ayırt edebilir ve kurumsal ilişkilerini açıklar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
4 Okuma/dinleme/izleme/ anlama becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
5 Anlatma (yazılı ve sözlü) becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav, Kısa Sınav 11
6 Diller arası etkileşimi ve önemini bilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
Dersin İçeriği

Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, Yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçimbilim ile ilgili temel kavramlar, Türkçe ekler, sözcük oluşumu, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Tamlamalar, Cümle elemanları, Cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, İkilemeler; Diller Arası Etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları.

Kaynaklar

Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, 

Banguoğlu, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. 

Korkmaz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara.

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Dil ve Kültür 1. Ünite
2 . Hafta Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri 2. Ünite
3 . Hafta Ses Bilgisi 3. Ünite
4 . Hafta Ses Bilgisi 3. Ünite
5 . Hafta Biçim Bilgisi 4. Ünite
6 . Hafta Biçim Bilgisi 4. Ünite
7 . Hafta Cümle Bilgisi
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Cümle Bilgisi
10 . Hafta Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite
11 . Hafta Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite
12 . Hafta Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite
13 . Hafta Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite
14 . Hafta Türkçenin Güncel Sorunları 8. Ünite
15 . Hafta Dersin değerlendirilmesi
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 30
Performans Ödevi 1 10
Kısa sınav 1 10
Final Sınavı 1 50
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 2 28
Performans Ödevi 1 5 5
Kısa sınav 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 8 8
Ara sınav 1 8 8
Dönem sonu sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 64
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.