TÜRK DİLİ II |
TUR102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Türk dilinin temel kavramlarının verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin gramer ve söz varlığının öğretebilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Türkçenin özellikleri ve işleyiş kurallarını hatırlayıp tekrarlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
2 |
Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini tekrarlayıp kendi yazı ve konuşmalarına uyarlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Performans Ödevi |
11 |
3 |
Dilin temel kavramlarını ayırt edebilir ve kurumsal ilişkilerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
4 |
Okuma/dinleme/izleme/ anlama becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
5 |
Anlatma (yazılı ve sözlü) becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav |
11 |
6 |
Diller arası etkileşimi ve önemini bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, Yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçimbilim ile ilgili temel kavramlar, Türkçe ekler, sözcük oluşumu, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Tamlamalar, Cümle elemanları, Cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, İkilemeler; Diller Arası Etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları. |
Kaynaklar |
Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, Banguoğlu, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. Korkmaz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dil ve Kültür 1. Ünite |
|
2 . Hafta |
Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri 2. Ünite |
|
3 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
4 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
5 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
6 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
7 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
10 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
11 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
12 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
13 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
14 . Hafta |
Türkçenin Güncel Sorunları 8. Ünite |
|
15 . Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
Kısa sınav |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
16 |
2 |
28 |
Performans Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Kısa sınav |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
1 |
8 |
8 |
Ara sınav |
1 |
8 |
8 |
Dönem sonu sınav |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
64 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
|