İNGİLİZCE I |
DİL101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Başlangıç düzeyinde öğrencilerin; a) konuşulanı İngilizce olarak anlayabilmeleri, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmeleri, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmeleri, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Metinlerle ilgili soruları yanıtlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
2 |
Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
3 |
Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) kullanılan kelime ve cümleleri anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
4 |
Konuşma içerisinde geçen cümlelerin hangi zamandan bahsettiğini anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
5 |
Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
6 |
Başlangıç düzeyinde konuşmaları anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Temel dilbilgisi, temel kelime bilgisi, temel İngilizce iletişim becerileri |
Kaynaklar |
Yayınlanmamış Ders Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
0 . Hafta |
|
|
1 . Hafta |
Geniş zamanda ek eylem tümceleri; ülke ve uyruk belirten sözcükler |
|
2 . Hafta |
Gösterme önadları/adılları, “have got”; aile bireyleri anlatan sözcükler |
|
3 . Hafta |
Geniş zamanda eylem tümceleri; eylem türünde ve yer belirten sözcükler |
|
4 . Hafta |
Geniş zamanda 3.tekil kişi kullanımı; sıklık belirten sözcükler |
|
5 . Hafta |
“can, can’t, articles”; ulaşım ve yolculuk ile ilgili sözcükler |
|
6 . Hafta |
“there is/are, how much/many”; yiyecekler ile ilgili sözcükler |
|
7 . Hafta |
Geçmiş zamanda ek eylem tümceleri; zaman belirteçleri |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Geçmiş zamanda eylem tümceleri; betimleyici önadları, eğlence ve ilgili sözcükler |
|
10 . Hafta |
Önadlarda üstünlük ve en üstünlük belirtme; betimleyici önadlar |
|
11 . Hafta |
Şimdiki zaman; giysi adları ve kişilik özelliklerini anlatan sözcükler |
|
12 . Hafta |
Soru sözcükleri ve nicelik belirten sözcükler; hayvan adları ve büyük sayılar |
|
13 . Hafta |
Geleceğe ilişkin planlar “going to”; hava durumu ile ilgili sözcükler |
|
14 . Hafta |
Zorunluluk ve olasılık anlatan yapılar; okul bağlamında geçen sözcükler |
|
15 . Hafta |
“Present Perfect Simple”; iletişim ve teknoloji ile ilgili sözcükler |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Final |
1 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Kısa cevaplı sorular |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
|
|
|
|
X |
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
|