Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
BİYOFİZİK DHF101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise Ön Koşul Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi DİLEK ERDEMLİ
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere canlı organizmalarda meydana gelen biyolojik süreçleri fizik kanunları ile analiz etme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Comprehends the biophysical aspects of biomolecules and their organization in living systems.
1 Biyomoleküllerin biyofiziksel yönlerini ve canlı sistemlerdeki organizasyonlarını kavrar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Kavram haritası Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Kısa cevaplı sorular 1, 2, 6, 8
2 İnsan vücudunda maddelerin membrandan taşınımı ve sıvı akışındaki fiziksel olayları anlar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Kavram haritası Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Kısa cevaplı sorular 4, 8
2 Understands the physical events in the transport of substances across the membrane and fluid flow in the human body.
3 Understands the energy production mechanism, use and homeostasis
3 Enerji üretim mekanizmasını, kullanımını ve homeostazını kavrar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Kavram haritası Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Kısa cevaplı sorular 1, 4, 7
4 Ses ve elektriğin doğasını, canlı sistemlerde onların üretimi ve canlı sistemlerle etkileşimlerini bilir Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Kavram haritası Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Kısa cevaplı sorular 1, 4, 10
4 Knows the nature of sound and electricity, their production in living systems and their interaction with living systems.
5 Explain the nature of light and other electromagnetic radiation and their interaction with the living system.
5 Işığın ve diğer elektromanyetik radyasyonun doğasını ve bunların canlı sistemle etkileşimini açıklar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Kavram haritası Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Kısa cevaplı sorular 1, 4
6 Biyolojik süreçleri fiziksel yasalar ışığında açıklar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Kavram haritası Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Kısa cevaplı sorular 1, 4, 6, 8
6 Explains biological processes in the light of physical laws
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği canlı organizmadaki biyofiziksel olaylar, moleküler biyofizik, biyoenerjetik, işitme biyofiziği, görme biyofiziği ve radyasyon biyofiziği, biyomekanik konularını kapsamaktadır.
Kaynaklar
1. Pehlivan, F. 1999. Biyofizik. Hacettepe-Taş Kitabevi, 424 sayfa, Ankara Çelebi G. 2000. Tıp ve Diş Hekimliği Öğrencileri için Biyofizik. Barış Yayınları, Fakülteler kitap evi, 487 sayfa, İzmir. 2. Fizik 1,2,3; R. A. Serway; Palme Yayıncılık. 3. Herman, IP. 2016. Physics of the Human Body. Springer International Publishing, Switzerland, 953 pages.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Biyofiziğe giriş, temel kavramlar, Biyofizik ve bilimler arası ortak disiplinler
1 . Hafta İngilizce Biyofiziğe giriş, temel kavramlar, Biyofizik ve bilimler arası ortak disiplinler Introduction to biophysics, basic concepts, biophysics and interdisciplinary co-disciplines
2 . Hafta Biological internal environment, living things as open systems, atomic and molecular content of living things, intramolecular and intermolecular bonds, strong interactions, weak interactions, hydrogen bonds.
2 . Hafta Biyolojik iç ortam, birer açık sistem olarak canlılar, canlıların atomik ve moleküler içeriği, molekül içi ve moleküller arası bağlar, kuvvetli etkileşimler, zayıf etkileşimler, hidrojen bağı
3 . Hafta Canlılarda biyomakromoleküllerin ve suyun biyofiziksel yönleri -1
3 . Hafta Biophysical aspects of biomacromolecules and water in living things -1
4 . Hafta Biophysical aspects of biomacromolecules and water in living things -2
4 . Hafta Canlılarda biyomakromoleküllerin ve suyun biyofiziksel yönleri -2
5 . Hafta Lipitlerin ve biyolojik zarların biyofiziksel yönleri-1
5 . Hafta Biophysical aspects of lipids and biological membranes-1
6 . Hafta Biophysical aspects of lipids and biological membranes-2
6 . Hafta Lipitlerin ve biyolojik zarların biyofiziksel yönleri-2
7 . Hafta Maddelerin Membrandan Taşınması: Brown hareketi, difüzyon, ozmoz, pasif ve aktif taşıma
7 . Hafta Transport of Substances through the Membrane: Brownian motion, diffusion, osmosis, passive and active transport
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Arasınav
9 . Hafta Biyoenerjetik- tanımlar, biyolojik sistemlerde enerji dönüşümleri, termodinamiğin birinci ve ikinci yasası, fotosentez, hücresel solunum, enerji homeostazı
9 . Hafta Bioenergetics- definitions, energy conversions in biological systems, first and second law of thermodynamics, photosynthesis, cellular respiration, energy homeostasis
10 . Hafta Fluid pressure, fluid flow in the body and movement in fluids
10 . Hafta Sıvı basıncı, vücutta sıvı akışı ve sıvılarda hareket
11 . Hafta Biyoakustik: ses, konuşma ve işitme
11 . Hafta Bioacoustics: sound, speech and hearing
12 . Hafta Biooptics: light, eyes and vision
12 . Hafta Biyooptik: ışık, gözler ve görme
13 . Hafta Biyoelektrik ve insan vücudunun manyetik alanları
13 . Hafta Bioelectric and magnetic fields of the human body
14 . Hafta Biomechanics: the science of body movement
14 . Hafta Biyomekanik: vücudun hareket bilimi
15 . Hafta Radyasyon biyofiziği: Radyoaktivite, iyonlaştırıcı radyasyonun biyolojik etkileri ve uygulamaları, radyasyondan korunma
15 . Hafta Radiation biophysics: Radioactivity, biological effects and applications of ionizing radiation, radiation protection
16 . Hafta FİNAL
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Kısa sınav (Quiz) 2 20
Arasınav 1 30
Final 1 50
Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Gözlem 0 0
Kısa cevaplı sorular 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme) 14 1 14
Kısa sınav (Quiz) 2 1 2
Arasınav hazırlık 1 5 5
Arasınav 1 1 1
Final hazırlık 1 10 10
Final 1 1 1
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 61
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X