Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
GENEL ANATOMİ II DHF209 3 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT SABRİ MEDİŞOĞLU
Dersin Amacı Öğrencilerin vücudu oluşturan ,dolaşım sistemi, solunum sistemi ,sindirim sistemi ,ürogenital sistem Duyu organları (Göz-Kulak) MSS ,periferik sinir sistemi, cranial sinirler ve Otonom Sinir Sistemi anatomisi hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu sistemleri oluşturan yapı ve organların anatomik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Defines general concepts, terminology and anatomical positions in anatomy
1 Anatomide genel kavramları, terminolojiyi ve anatomik pozisyonları tanımlar Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
2 Anatomik bilgileri klinik pratikte karşılaşılabilecek olaylar ile ilişkilendirebilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
2 Can relate anatomical information with events that may be encountered in clinical practice.
3 Defines the structure of the circulatory and respiratory systems and their relations and interactions with each other.
3 Dolaşım ve solunum sistemi yapısını ve birbirleri ile olan ilişkilerini ve etkileşimlerini tanımlar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 Mimik kasları farenks,larenks,yüzdeki anatomik yapıların yapıları ile klinik pratik ilişkisini kurup tanımlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 Establish and define the clinical practice relationship of mimic muscles with the structures of the pharynx, larynx, and anatomical structures on the face.
5 Understands and expresses the clinical anatomy approach for cases that may be encountered in clinical practice.
5 Klinik pratikte karşılaşabilinecek olgular için klinik anatomi yaklaşımını anlayıp ifade eder. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Dolaşım,Solunum,Merkezi ve periferik sinir sistemi,Ürogenital sistem,Sindirim sistemi,Endokrin sistem,Duyu organları göz ve kulak anatomisi, cranial sinirler ve Otonom Sinir Sistemini ve onları oluşturan organların anatomik yapısı ve bunların genel olarak birbirleriyle olan etkileşimlerini anlamak ve analiz edebilmek.
Kaynaklar
Anatomi ,Kaplan Arıncı - Alaittin Elhan, Güneş Kitabevi, İstanbul, 200 Gray's Anatomi, M.Yıldırım ,Güneş kitabevi, İstanbul, 2007 Moore, K. L. 2007. Kliniğe Yönelik Anatomi (Clinically Oriented Anatomy) (4.baskı). Çeviri: Prof. Dr. Kayıhan Şahinoğlu, Nobel Tıp Kitapevleri. ISBN:975-420-542-6 Ozan Anatomi, Hasan OZAN, Klinisyen Tıp Kitabevleri, 2014, 3.Baskı. Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R 2000.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Anatomi ve terminolojiye giriş.
1 . Hafta Introduction to anatomy and terminology.
2 . Hafta Circulatory system anatomy
2 . Hafta Dolaşım sistemi anatomisi
3 . Hafta Solunum sistemi anatomisi
3 . Hafta Respiratory system anatomy
4 . Hafta digestive system anatomy
4 . Hafta Sindirim sistemi anatomisi
5 . Hafta Ürolojik sistem anatomisi
5 . Hafta urological system anatomy
6 . Hafta Genital system Male and female genital anatomy
6 . Hafta Genital sistem Erkek ve Kadın genital anatomisi
7 . Hafta Tekrar
7 . Hafta Again
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Sinir sistemi giriş
9 . Hafta nervous system introduction
10 . Hafta nervous system II
10 . Hafta Sinir sistemi II
11 . Hafta Bos,Meninxler,MSS kanlanması
11 . Hafta Bos, Meninxes, CNS blood supply
12 . Hafta Medulla spinalis and Peripheral nervous system
12 . Hafta Medulla spinalis ve Periferik sinir sistemi
13 . Hafta Medulla spinaliste inen ve çıkan yollar ve klinik anatomisi
13 . Hafta The ascending and descending pathways of the spinal cord and its clinical anatomy
14 . Hafta endocrine system and autonomic nervous system
14 . Hafta Endokrin sistem ve otonom sinir sistemi
15 . Hafta Tekrar
15 . Hafta Again
16 . Hafta final
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 40
Sınav 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 0 100
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 100
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X