Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ II DHF215 3 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Sabit protez uygulamaları ve planlamalarını öğrenmeleri, endikasyon koyabilmeleri, ölçü alıp, geçici kuron yapabilmeleri, köprü protezlerin temel biyomekanik prensiplerini kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Gains knowledge of the basic principles of fixed prosthesis.
1 Sabit protezin temel ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Laboratuar Sınav, Proje Ödevi 1, 2, 3, 5, 6, 7
2 Diş eksikliklerinde köprü protezi planlaması yapabilir, eksik dişleri ve dayanak dişleri ilişkilendirebilir. Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Laboratuar Sınav, Proje Ödevi 2, 3, 5, 6, 7
2 Can make bridge prosthesis planning in tooth deficiencies, associate missing teeth and abutment teeth.
3 Gains knowledge about temporary crown making.
3 Geçici kuron yapımı hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Benzetim(simülasyon) Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9
4 Sabit protez çeşitlerini öğrenir, uygulama alanlarını hastanın gereksinimleri ile ilişkilendirebilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Benzetim(simülasyon) Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9
4 Learns the types of fixed prosthesis, can associate the application areas with the needs of the patient.
5 Gains knowledge about measurement methods.
5 Ölçü yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon) Sınav, Performans Ödevi 1, 8, 9, 10
6 Kuron protezi yapım aşamalarını bilir ve laboratuar ile iş akışını ilişkilendirir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Performans Ödevi, Proje Ödevi 1, 2, 3, 5, 6
6 Knows the stages of crown prosthesis construction and associates the work flow with the laboratory.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Sabit protezlerin tanımları, sınıflamaları. Diş preparasyonunun temel prensipleri. Preparasyon yöntemleri. Molar ve kesici dişlerin preparasyon yöntemleri. Tek diş preparasyonlarında tedavi planlaması. Diş preparasyonunun temel prensipleri : Mekanik, biyolojik ve Estetik prensipler, Retansiyon, Stabilite, Yapısal dayanıklılık, kuron protezlerinde giriş yolu. Sabit protezlerde yapım aşamaları, Ölçü yöntemleri. Geçici kuronlar ve yapım yöntemleri. Destek dişlerin değerlendirilmesi. Köprü protezlerinin planlanması, Ante Teoremi, Biyomekanik faktörler.
Kaynaklar
1- Sabit Protezin Temelleri. Shillinburg H, Hobo S, Whitsett LD, Jacobi R, Bracket SE 2-Güncel Sabit Protezler. Rosenstiel, Land, Fujimoto 3-Klinik Öncesi Kuron Köprü Protezleri. Prof Dr Erdal Poyrazoğlu, Prof Dr Betül Tuncelli
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Sabit protezlere giriş, sınıflama, anamnez, esas şikayet
1 . Hafta Introduction to fixed prostheses, classification, anamnesis, main complaint
2 . Hafta General principles of tooth preparation, retention and stability
2 . Hafta Diş preparasyonunun genel prensipleri, Retansiyon ve stabilite
3 . Hafta Preparasyon yöntemleri
3 . Hafta Preparation methods
4 . Hafta Preparation Methods of molar teeth
4 . Hafta Molar dişlerin Preparasyon Yöntemleri
5 . Hafta Kesici dişlerin Preparasyon Yöntemleri
5 . Hafta Preparation Methods of incisors
6 . Hafta Treatment planning in single tooth restorations
6 . Hafta Tek diş restorasyonlarında tedavi planlaması
7 . Hafta Kuron preparasyonunda yapısal dayanıklılık
7 . Hafta Structural strength in crown preparation
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Kuron protezinin yapım aşamaları
9 . Hafta Construction stages of the crown prosthesis
10 . Hafta Impression methods in fixed prostheses I
10 . Hafta Sabit protezlerde ölçü yöntemleri I
11 . Hafta Sabit protezlerde ölçü yöntemleri II
11 . Hafta Impression methods in fixed prostheses I
12 . Hafta Temporary Crowns, their construction purpose and preparation methods
12 . Hafta Geçici Kuronlar, yapım amaçları ve hazırlama yöntemleri
13 . Hafta Sabit protezlerde destek dişlerin değerlendirilmesi
13 . Hafta Evaluation of abutment teeth in fixed dentures
14 . Hafta Introduction to bridge prostheses, basics of planning, Ante Theorem
14 . Hafta Köprü protezlerine giriş, planlamanın temelleri, Ante Teoremi
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta Dönem Sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 30
Sınav 1 60
Proje Ödevi 1 5
Performans Ödevi 1 5
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi ( saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Proje Ödevi 1 12 12
Performans Ödevi 1 12 12
Ara Sınav 1 12 12
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 90
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X