PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ II |
DHF215 |
3 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Sabit protez uygulamaları ve planlamalarını öğrenmeleri, endikasyon koyabilmeleri, ölçü alıp, geçici kuron yapabilmeleri, köprü protezlerin temel biyomekanik prensiplerini kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Gains knowledge of the basic principles of fixed prosthesis. |
|
|
|
1 |
Sabit protezin temel ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Laboratuar |
Sınav, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6, 7 |
2 |
Diş eksikliklerinde köprü protezi planlaması yapabilir, eksik dişleri ve dayanak dişleri ilişkilendirebilir. |
Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Laboratuar |
Sınav, Proje Ödevi |
2, 3, 5, 6, 7 |
2 |
Can make bridge prosthesis planning in tooth deficiencies, associate missing teeth and abutment teeth. |
|
|
|
3 |
Gains knowledge about temporary crown making. |
|
|
|
3 |
Geçici kuron yapımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Benzetim(simülasyon) |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 6, 7, 8, 9 |
4 |
Sabit protez çeşitlerini öğrenir, uygulama alanlarını hastanın gereksinimleri ile ilişkilendirebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Benzetim(simülasyon) |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 6, 7, 8, 9 |
4 |
Learns the types of fixed prosthesis, can associate the application areas with the needs of the patient. |
|
|
|
5 |
Gains knowledge about measurement methods.
|
|
|
|
5 |
Ölçü yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon) |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 8, 9, 10 |
6 |
Kuron protezi yapım aşamalarını bilir ve laboratuar ile iş akışını ilişkilendirir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi, Proje Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6 |
6 |
Knows the stages of crown prosthesis construction and associates the work flow with the laboratory. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Sabit protezlerin tanımları, sınıflamaları. Diş preparasyonunun temel prensipleri. Preparasyon yöntemleri. Molar ve kesici dişlerin preparasyon yöntemleri. Tek diş preparasyonlarında tedavi planlaması. Diş preparasyonunun temel prensipleri : Mekanik, biyolojik ve Estetik prensipler, Retansiyon, Stabilite, Yapısal dayanıklılık, kuron protezlerinde giriş yolu. Sabit protezlerde yapım aşamaları, Ölçü yöntemleri. Geçici kuronlar ve yapım yöntemleri. Destek dişlerin değerlendirilmesi. Köprü protezlerinin planlanması, Ante Teoremi, Biyomekanik faktörler. |
Kaynaklar |
1- Sabit Protezin Temelleri. Shillinburg H, Hobo S, Whitsett LD, Jacobi R, Bracket SE
2-Güncel Sabit Protezler. Rosenstiel, Land, Fujimoto
3-Klinik Öncesi Kuron Köprü Protezleri. Prof Dr Erdal Poyrazoğlu, Prof Dr Betül Tuncelli |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Sabit protezlere giriş, sınıflama, anamnez, esas şikayet |
|
1 . Hafta |
Introduction to fixed prostheses, classification, anamnesis, main complaint
|
|
2 . Hafta |
General principles of tooth preparation, retention and stability |
|
2 . Hafta |
Diş preparasyonunun genel prensipleri, Retansiyon ve stabilite |
|
3 . Hafta |
Preparasyon yöntemleri |
|
3 . Hafta |
Preparation methods |
|
4 . Hafta |
Preparation Methods of molar teeth |
|
4 . Hafta |
Molar dişlerin Preparasyon Yöntemleri |
|
5 . Hafta |
Kesici dişlerin Preparasyon Yöntemleri |
|
5 . Hafta |
Preparation Methods of incisors |
|
6 . Hafta |
Treatment planning in single tooth restorations |
|
6 . Hafta |
Tek diş restorasyonlarında tedavi planlaması |
|
7 . Hafta |
Kuron preparasyonunda yapısal dayanıklılık |
|
7 . Hafta |
Structural strength in crown preparation |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Kuron protezinin yapım aşamaları |
|
9 . Hafta |
Construction stages of the crown prosthesis |
|
10 . Hafta |
Impression methods in fixed prostheses I |
|
10 . Hafta |
Sabit protezlerde ölçü yöntemleri I |
|
11 . Hafta |
Sabit protezlerde ölçü yöntemleri II |
|
11 . Hafta |
Impression methods in fixed prostheses I |
|
12 . Hafta |
Temporary Crowns, their construction purpose and preparation methods |
|
12 . Hafta |
Geçici Kuronlar, yapım amaçları ve hazırlama yöntemleri |
|
13 . Hafta |
Sabit protezlerde destek dişlerin değerlendirilmesi |
|
13 . Hafta |
Evaluation of abutment teeth in fixed dentures |
|
14 . Hafta |
Introduction to bridge prostheses, basics of planning, Ante Theorem |
|
14 . Hafta |
Köprü protezlerine giriş, planlamanın temelleri, Ante Teoremi |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
30 |
Sınav |
1 |
60 |
Proje Ödevi |
1 |
5 |
Performans Ödevi |
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi ( saati) |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
Proje Ödevi |
1 |
12 |
12 |
Performans Ödevi |
1 |
12 |
12 |
Ara Sınav |
1 |
12 |
12 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
|
|
|
|
X |
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
|
|
|
X |
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
|
|
X |
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
|
|
X |
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|