PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ PREKLİNİK II |
DHF217 |
3 |
0 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Sabit Protez tedavileri için Diş Preparasyonunu uygulamaları yapmak, Fantom Laboratuarında hasta pozisyonlandırması , doğru çalışma şekillerinin öğretilmesi, Prepare edilmiş dişlere geçici kuron uygulamalarının yapılması, Ölçü tekniklerinin fantom modellerde uygulanması. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Applies the preparation of molar and premolar teeth, applies in phantom model |
|
|
|
1 |
Molar ve Premolar dişlerin preparasyonunu tatbik eder, Fantom modelde uygular |
Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6, 7 |
2 |
Kesici dişlerin preparasyonunu Fantom modelde uygular. |
Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6, 7 |
2 |
Applies the preparation of the incisors in the Phantom model. |
|
|
|
3 |
Gains knowledge and practices about temporary crown making |
|
|
|
3 |
Geçici kuron yapımı hakkında bilgi sahibi olur ve uygular |
Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6, 7 |
4 |
Diş preparasyonunun temel prensiplerini ağız içi uygulamalar ile ilişkilendirir. |
Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6, 7 |
4 |
Relates the basic principles of tooth preparation with intraoral applications. |
|
|
|
5 |
Applies measurement methods in phantom models. |
|
|
|
5 |
Ölçü yöntemlerini fantom modellerde uygular. |
Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6, 7 |
6 |
Sabit protezlerde alt ve üst çene ilişkilerini öğrenir |
Laboratuar |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3 |
6 |
Learns the relationship between the lower and upper jaws in fixed prostheses.
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Fantom modellerin tanıtımı
16 nolu dişin preparasyonu15 nolu dişin preparasyonu 26 nolu dişin preparasyonu 25 nolu dişin preparasyonu 36 nolu dişin preparasyonu ve geçici kuronun yapımı 45 nolu dişin preparasyonu ve geçici kuronun yapımı 26 ve 24 nolu dişlerin preparasyonu ve geçici köprüsünün yapılması 11 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması 12 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması 13 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması 12-13 nolu dişlerin paralel kesimi 32-42 nolu dişlerin kesimi ve 31-41 nolu dişlerin çıkarılarak immediat köprü uygulaması Silikon esaslı ölçü maddesi ve Aljinat ile alt ve üst çenelerin ölçüsünün yapılması |
Kaynaklar |
1- Sabit Protezin Temelleri. Shillinburg H, Hobo S, Whitsett LD, Jacobi R, Bracket SE
2-Güncel Sabit Protezler. Rosenstiel, Land, Fujimoto
3-Klinik Öncesi Kuron Köprü Protezleri. Prof Dr Erdal Poyrazoğlu, Prof Dr Betül Tuncelli |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Fantom modellerin tanıtımı |
|
1 . Hafta |
Introduction of phantom models |
|
2 . Hafta |
Preparation of tooth no. 16 |
|
2 . Hafta |
16 nolu dişin preparasyonu |
|
3 . Hafta |
15 nolu dişin preparasyonu |
|
3 . Hafta |
Preparation of tooth 15 |
|
4 . Hafta |
Preparation of tooth 26 |
|
4 . Hafta |
26 nolu dişin preparasyonu |
|
5 . Hafta |
25 nolu dişin preparasyonu |
|
5 . Hafta |
Preparation of tooth no. 25 |
|
6 . Hafta |
Preparation of tooth no. 36 and construction of temporary crown |
|
6 . Hafta |
36 nolu dişin preparasyonu ve geçici kuronun yapımı |
|
7 . Hafta |
45 nolu dişin preparasyonu ve geçici kuronun yapımı |
|
7 . Hafta |
Preparation of tooth 45 and making the temporary crown |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
26 ve 24 nolu dişlerin preparasyonu ve geçici köprüsünün yapılması |
|
9 . Hafta |
Preparation and temporary bridge of teeth 26 and 24 |
|
10 . Hafta |
İngilizce
11 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması
Preparation and temporary making of tooth 11 |
|
10 . Hafta |
11 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması |
|
11 . Hafta |
12 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması |
|
11 . Hafta |
Preparation and temporary making of tooth no. 12 |
|
12 . Hafta |
Preparation and temporary making of tooth no. 13 |
|
12 . Hafta |
13 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması |
|
13 . Hafta |
12-13 nolu dişlerin paralel kesimi |
|
13 . Hafta |
Parallel cutting of teeth 12-13 |
|
14 . Hafta |
Immediate bridge application by cutting teeth 32-42 and removing teeth 31-41 |
|
14 . Hafta |
32-42 nolu dişlerin kesimi ve 31-41 nolu dişlerin çıkarılarak immediat köprü uygulaması |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Sınav |
1 |
30 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
DÖNEM SONU SINAVI |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi ( saati) |
14 |
6 |
84 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
2 |
6 |
Performans Ödevi |
1 |
9 |
9 |
Ara sınav |
1 |
9 |
9 |
Dönem sonun Sınavı |
1 |
9 |
9 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
117 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
|
|
|
|
X |
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
|
|
|
X |
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|