Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ PREKLİNİK II DHF217 3 0 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Sabit Protez tedavileri için Diş Preparasyonunu uygulamaları yapmak, Fantom Laboratuarında hasta pozisyonlandırması , doğru çalışma şekillerinin öğretilmesi, Prepare edilmiş dişlere geçici kuron uygulamalarının yapılması, Ölçü tekniklerinin fantom modellerde uygulanması.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Applies the preparation of molar and premolar teeth, applies in phantom model
1 Molar ve Premolar dişlerin preparasyonunu tatbik eder, Fantom modelde uygular Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 5, 6, 7
2 Kesici dişlerin preparasyonunu Fantom modelde uygular. Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 5, 6, 7
2 Applies the preparation of the incisors in the Phantom model.
3 Gains knowledge and practices about temporary crown making
3 Geçici kuron yapımı hakkında bilgi sahibi olur ve uygular Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 5, 6, 7
4 Diş preparasyonunun temel prensiplerini ağız içi uygulamalar ile ilişkilendirir. Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 5, 6, 7
4 Relates the basic principles of tooth preparation with intraoral applications.
5 Applies measurement methods in phantom models.
5 Ölçü yöntemlerini fantom modellerde uygular. Gösterip Yaptırma, Benzetim(simülasyon), Laboratuar Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 5, 6, 7
6 Sabit protezlerde alt ve üst çene ilişkilerini öğrenir Laboratuar Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3
6 Learns the relationship between the lower and upper jaws in fixed prostheses.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Fantom modellerin tanıtımı 16 nolu dişin preparasyonu15 nolu dişin preparasyonu 26 nolu dişin preparasyonu 25 nolu dişin preparasyonu 36 nolu dişin preparasyonu ve geçici kuronun yapımı 45 nolu dişin preparasyonu ve geçici kuronun yapımı 26 ve 24 nolu dişlerin preparasyonu ve geçici köprüsünün yapılması 11 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması 12 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması 13 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması 12-13 nolu dişlerin paralel kesimi 32-42 nolu dişlerin kesimi ve 31-41 nolu dişlerin çıkarılarak immediat köprü uygulaması Silikon esaslı ölçü maddesi ve Aljinat ile alt ve üst çenelerin ölçüsünün yapılması
Kaynaklar
1- Sabit Protezin Temelleri. Shillinburg H, Hobo S, Whitsett LD, Jacobi R, Bracket SE 2-Güncel Sabit Protezler. Rosenstiel, Land, Fujimoto 3-Klinik Öncesi Kuron Köprü Protezleri. Prof Dr Erdal Poyrazoğlu, Prof Dr Betül Tuncelli
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Fantom modellerin tanıtımı
1 . Hafta Introduction of phantom models
2 . Hafta Preparation of tooth no. 16
2 . Hafta 16 nolu dişin preparasyonu
3 . Hafta 15 nolu dişin preparasyonu
3 . Hafta Preparation of tooth 15
4 . Hafta Preparation of tooth 26
4 . Hafta 26 nolu dişin preparasyonu
5 . Hafta 25 nolu dişin preparasyonu
5 . Hafta Preparation of tooth no. 25
6 . Hafta Preparation of tooth no. 36 and construction of temporary crown
6 . Hafta 36 nolu dişin preparasyonu ve geçici kuronun yapımı
7 . Hafta 45 nolu dişin preparasyonu ve geçici kuronun yapımı
7 . Hafta Preparation of tooth 45 and making the temporary crown
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta 26 ve 24 nolu dişlerin preparasyonu ve geçici köprüsünün yapılması
9 . Hafta Preparation and temporary bridge of teeth 26 and 24
10 . Hafta İngilizce 11 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması Preparation and temporary making of tooth 11
10 . Hafta 11 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması
11 . Hafta 12 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması
11 . Hafta Preparation and temporary making of tooth no. 12
12 . Hafta Preparation and temporary making of tooth no. 13
12 . Hafta 13 nolu dişin preparasyonu ve geçici yapılması
13 . Hafta 12-13 nolu dişlerin paralel kesimi
13 . Hafta Parallel cutting of teeth 12-13
14 . Hafta Immediate bridge application by cutting teeth 32-42 and removing teeth 31-41
14 . Hafta 32-42 nolu dişlerin kesimi ve 31-41 nolu dişlerin çıkarılarak immediat köprü uygulaması
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 30
Performans Ödevi 1 10
DÖNEM SONU SINAVI 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi ( saati) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Performans Ödevi 1 9 9
Ara sınav 1 9 9
Dönem sonun Sınavı 1 9 9
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 117
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X