RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ III |
DHF305 |
5 |
1 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN |
Dersin Amacı |
Adeziv sistemler, anterior ve posterior kompozitler ve klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Mine ve dentin çürüğünü öğrenir. Pulpa kuafajını öğrenir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learns the chemical structures of adhesive systems and clinical application methods. |
|
|
|
1 |
Adeziv sistemlerin kimyasal yapılarını ve klinikte uygulanma metodlarını öğrenir. |
Gösterip Yaptırma, Seminer |
Sınav |
1, 3 |
2 |
Rezin kompozitlerin yapısını ve klinik uygulanmasını öğrenir. |
Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Seminer |
Sınav |
1, 3, 7, 12 |
2 |
Learns the structure and clinical application of resin composites. |
|
|
|
3 |
Learns about dental caries. |
|
|
|
3 |
Diş çürüklerini öğrenir. |
Gösterip Yaptırma, Seminer |
Sınav |
1, 5, 10, 12 |
4 |
Kompozit restorasyonlarda kullanılan ışık cihazlarını öğrenir. |
Anlatım |
Sınav |
4, 6, 8 |
4 |
Learns the light devices used in composite restorations. |
|
|
|
5 |
Learns pulp capping. |
|
|
|
5 |
Pulpa kuafajını öğrenir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 8, 12, 13 |
6 |
Çürük teşhis yöntemlerini öğrenir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 3, 4 |
6 |
Learns caries diagnosis methods. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Adeziv sistemler, rezin kompozitler, anterior ve posterior kompozitlerin klinik uygulamaları, mine ve dentin çürüğü, pulpa kuafajı. |
Kaynaklar |
Summitt JB, Robbins WJ, Hilton TJ, Schwartz RS. Fundamentals of Operative Dentistry, A Contemporary Approach. (3rd ed.) Quintessence Publishing, Illinois, 2006 Ritter AV, Boushell LW, Walter R. Studevant’s ART and SCIENCE of OPERATIVE DENTISTRY (7th ed.). Elsevier, 2016. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Adeziv Sistemler |
|
1 . Hafta |
Adhesive Systems |
|
2 . Hafta |
Adhesive Systems |
|
2 . Hafta |
Adeziv Sistemler |
|
3 . Hafta |
Rezin Kompozitler |
|
3 . Hafta |
Resin Composites |
|
4 . Hafta |
Anterior Composites |
|
4 . Hafta |
Anterior Kompozitler |
|
5 . Hafta |
Posterior Kompozitler |
|
5 . Hafta |
Posterior Composites |
|
6 . Hafta |
Making Composite Restorations |
|
6 . Hafta |
Kompozit Restorasyonların Yapılışı |
|
7 . Hafta |
Kompozit Restorasyonların Yapılışı |
|
7 . Hafta |
Making Composite Restorations |
|
8 . Hafta |
VISA |
|
8 . Hafta |
VİZE |
|
9 . Hafta |
Akışkan Kompozitler |
|
9 . Hafta |
Fluid Composites |
|
10 . Hafta |
Lighting Devices Used in Composite Restorations |
|
10 . Hafta |
Kompozit Restorasyonlarda Kullanılan Işık Cihazları |
|
11 . Hafta |
Pulpa Kuafajı |
|
11 . Hafta |
Pulp Coating |
|
12 . Hafta |
Enamel Caries |
|
12 . Hafta |
Mine Çürüğü |
|
13 . Hafta |
Dentin Çürüğü |
|
13 . Hafta |
Dentin Caries |
|
14 . Hafta |
Dentin Caries |
|
14 . Hafta |
Dentin Çürüğü |
|
15 . Hafta |
Çürük Teşhis Yöntemleri |
|
15 . Hafta |
Caries Diagnostic Methods |
|
16 . Hafta |
FİNAL |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Sınav |
1 |
40 |
sınav |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
1 |
16 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ödev |
11 |
1 |
11 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
X |
|
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
|
X |
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
|
X |
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
|
|
X |
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|