Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ PREKLİNİK III DHF307 5 0 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı Class V, Class III ve Class IV kavite preparasyonları ve kompozit restorasyonlarını öğrenir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Learns Class V cavity preparation.
1 Class V kavite preparasyonunu öğrenir. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 3, 5, 7
2 Class V kavite restorasyonlarını öğrenir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 7, 8
2 Learns Class V cavity preparation.
3 Learns Class III cavity preparation.
3 Class III kavite preparasyonunu öğrenir. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 3, 4, 5, 7
4 Class III kavite restorasyonlarını öğrenir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 7
4 Learns Class III cavity preparation.
5 Learns Class IV cavity preparation.
5 Class IV kavite preparasyonunu öğrenir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 7
6 Class IV kavite restorasyonlarını öğrenir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Performans Ödevi 1, 2
6 Learns Class IV cavity preparation.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Class V, Class III, Class IV kavite preparasyonları ve restorasyonları
Kaynaklar
Summitt JB, Robbins WJ, Hilton TJ, Schwartz RS. Fundamentals of Operative Dentistry, A Contemporary Approach. (3rd ed.) Quintessence Publishing, Illinois, 2006.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Class V kavite preparasyonu
1 . Hafta Class V cavity preparation
2 . Hafta Class V cavity preparation
2 . Hafta Class V kavite preparasyonu
3 . Hafta Class V kompozit restorasyonu
3 . Hafta Class V composite restoration
4 . Hafta Class V composite restoration
4 . Hafta Class V kompozit restorasyonu
5 . Hafta Class III kavite preparasyonu
5 . Hafta Class III cavity preparation
6 . Hafta Class III cavity preparation
6 . Hafta Class III kavite preparasyonu
7 . Hafta Class III kompozit restorasyonu
7 . Hafta Class III composite restoration
8 . Hafta VISA
8 . Hafta VİZE
9 . Hafta Class III kompozit restorasyonu
9 . Hafta Class III composite restoration
10 . Hafta Class III composite restoration
10 . Hafta Class III kompozit restorasyonu
11 . Hafta Class IV kavite prepasyonu
11 . Hafta Class IV cavity preparation
12 . Hafta Class IV cavity preparation
12 . Hafta Class IV kavite prepasyonu
13 . Hafta Class IV kavite prepasyonu
13 . Hafta Class IV cavity preparation
14 . Hafta Class IV composite restoration
14 . Hafta Class IV kompozit restorasyonu
15 . Hafta Class IV kompozit restorasyonu
15 . Hafta Class IV composite restoration
16 . Hafta FİNAL
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 40
Performans Ödevi 0 0
Dönem sonu sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödev 16 1 16
Dönem sonu sınavı 1 3 3
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 74
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X