ORTODONTİ I |
DHF317 |
5 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Aybike YELMER |
Dersin Amacı |
Dişlerin, çenelerin ve kranyofasiyal yapıların normal büyüme ve gelişiminin temel prensiplerinin ve bunların ortodonti ile ilişkisinin öğrenilmesi |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
Ortodonti tarihçesini öğrenir. Genel olarak ortodonti bilim dalını tanır. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2 |
2 |
Büyüme ve gelişim kavramlarını öğrenir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
Kemik büyümesi ve gelişimi ve kemiksel organlarda büyümenin temel prensipleri konusunda bilgi sahibidir |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
4 |
Çene kemiklerinin büyümesinde rol alan büyüme yerleri ve faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
Baş yüz çene iskeletinin embriyolojik gelişimi hakkında fikir sahibi olur. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
6 |
Baş ve yüzün prenatal oluşum ve postnatal dönemdeki normal büyüme ve gelişimi hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
Baş yüz çene iskeletinin normal büyüme ve gelişiminin vücudun diğer sistemleri için ortodontik açıdan önemini kavrar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 7 |
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
Kemiksel organların büyümesindeki temel prensipleri bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
10 |
Kemiksel organların büyümesindeki temel prensipleri bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
Kranyofasiyal yapıların prenatal gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
12 |
Kraniyofasiyal gelişimin dişlenme ve okluzyon üzerindeki etkilerini bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
Maksillanın prenatal ve postnatal büyüme ve gelişimini kavrar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
14 |
Mandibulanın prenatal büyüme ve gelişimini kavrar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 7 |
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
Mandibulanın postnatal büyüme ve gelişimini kavrar |
Anlatım |
Sınav |
1, 5 |
|
Dersin İçeriği |
Ortodontinin tanımı ve tarihçesi, kranyofasiyal yapıların, çenelerin ve dişlerin prenatal ve postnatal büyüme-gelişimleri ve ortodonti ile olan ilişkisi |
Kaynaklar |
Ülgen M. Ortodonti (Anomaliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve gelişim, Teşhis). Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2001. Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri. Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2010. Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th Edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007 Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques. Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2005. Enlow DH, Hans MG. Essentials of Facial Growth. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Ortodontinin tarihçesi, tanımı ve hedefleri |
|
1 . Hafta |
History, definition and goals of orthodontics |
|
2 . Hafta |
Definition of growth and development and its relationship with orthodontics, factors affecting growth and development, rules that the human organism follows |
|
2 . Hafta |
Büyüme ve gelişimin tanımlanması ve ortodontiyle ilişkisi, büyüme ve gelişimi etkileyen faktörler, insan organizmasının uyduğu kurallar |
|
3 . Hafta |
Sert dokuların (kafa yüz çene iskeletinin) prenatal gelişiminin esasları |
|
3 . Hafta |
Fundamentals of prenatal development of hard tissues (head, face and jaw skeleton)
|
|
4 . Hafta |
Bone growth and development, endochondral ossification, membranous ossification |
|
4 . Hafta |
Kemik büyümesi ve gelişimi, endokondral kemikleşme, zarsal kemikleşme |
|
5 . Hafta |
Kemiğe ait büyüme merkezleri ve büyüme yerleri, faaliyetleri, epifizyal plak ve epifizyal kıkırdak, suturalar, sinkondrozlar |
|
5 . Hafta |
Bone growth centers and growth sites, their activities, epiphyseal plate and epiphyseal cartilage, sutures, synchondroses |
|
6 . Hafta |
Growth activity on bone surfaces, role of periosteum and periosteal surfaces in growth, role of endosteum and endosteal surfaces in growth
|
|
6 . Hafta |
Kemik yüzeylerinde büyüme faaliyeti, periosteum ve periosteal satıhların büyümedeki rolü, endosteum ve endosteal satıhların büyümedeki rolü |
|
7 . Hafta |
Çene kemiklerinin büyümesinde rol alan özel büyüme yerlerinin faaliyeti; kondil kıkırdağı, periodontal membran, procesus alveolarisler |
|
7 . Hafta |
The activity of special growth places involved in the growth of jaw bones; condyle cartilage, periodontal membrane, processus alveolaris |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Kemiksel organların büyümesinde temel prensipler (yer değiştirme, yeniden şekillenme, kortikal sürüklenme) |
|
9 . Hafta |
Basic principles in the growth of osseous organs (displacement, remodeling, cortical drift) |
|
10 . Hafta |
Basic principles in the growth of osseous organs (continued; occupying new places) and functional matrix theory |
|
10 . Hafta |
Kemiksel organların büyümesinde temel prensipler (devam; yeni yerler işgal etme) ve fonksiyonel matriks kuramı |
|
11 . Hafta |
Prenatal gelişim, İlkel ağız oluşumu, üst yüz oluşumu, brankial sistem, ilkel ve ikincil damağın oluşumu, mandibula ve dilin oluşumu |
|
11 . Hafta |
Prenatal development, primitive mouth formation, upper face formation, branchial system, formation of primitive and secondary palate, formation of mandible and tongue
|
|
12 . Hafta |
Prenatal formation and postnatal growth and development of the skull and maxillofacial skeleton, the effects of the development of this system on dentition, occlusion and other systems. |
|
12 . Hafta |
Kafa yüz çene iskeletinin prenatal oluşumu ve postnatal büyüme ve gelişimi, bu sistemin gelişiminin dişlenme, oklüzyon ve diğer sistemler üzerindeki etkileri |
|
13 . Hafta |
Maksillanın prenatal ve postnatal büyüme ve gelişimi |
|
13 . Hafta |
Prenatal and postnatal growth and development of the maxilla
|
|
14 . Hafta |
Prenatal growth and development of the mandible |
|
14 . Hafta |
Mandibulanın prenatal büyüme ve gelişimi |
|
15 . Hafta |
Mandibulanın postnatal büyüme ve gelişimi |
|
15 . Hafta |
Postnatal growth and development of the mandible |
|
16 . Hafta |
Yarı yıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Sınav |
1 |
30 |
Sınav |
1 |
55 |
Sözlü |
1 |
5 |
kısa sınav |
1 |
5 |
ödev |
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Hafta Sayısı ve Saati |
28 |
1 |
28 |
Ara sınav |
1 |
9 |
9 |
Yarı yıl sonu sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
49 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
|
X |
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|