Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ORTODONTİ I DHF317 5 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Aybike YELMER
Dersin Amacı Dişlerin, çenelerin ve kranyofasiyal yapıların normal büyüme ve gelişiminin temel prensiplerinin ve bunların ortodonti ile ilişkisinin öğrenilmesi
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1 Ortodonti tarihçesini öğrenir. Genel olarak ortodonti bilim dalını tanır. Anlatım Sınav 1, 2
2 Büyüme ve gelişim kavramlarını öğrenir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
2
3
3 Kemik büyümesi ve gelişimi ve kemiksel organlarda büyümenin temel prensipleri konusunda bilgi sahibidir Anlatım Sınav 1, 2, 3
4 Çene kemiklerinin büyümesinde rol alan büyüme yerleri ve faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım Sınav 1, 2, 3
4
5
5 Baş yüz çene iskeletinin embriyolojik gelişimi hakkında fikir sahibi olur. Anlatım Sınav 1, 2, 3
6 Baş ve yüzün prenatal oluşum ve postnatal dönemdeki normal büyüme ve gelişimi hakkında bilgi sahibidir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
6
7
7 Baş yüz çene iskeletinin normal büyüme ve gelişiminin vücudun diğer sistemleri için ortodontik açıdan önemini kavrar. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 7
8
9
9 Kemiksel organların büyümesindeki temel prensipleri bilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
10 Kemiksel organların büyümesindeki temel prensipleri bilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
10
11
11 Kranyofasiyal yapıların prenatal gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım Sınav 1, 2, 3
12 Kraniyofasiyal gelişimin dişlenme ve okluzyon üzerindeki etkilerini bilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
12
13
13 Maksillanın prenatal ve postnatal büyüme ve gelişimini kavrar. Anlatım Sınav 1, 2, 3
14 Mandibulanın prenatal büyüme ve gelişimini kavrar. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 7
14
15
15 Mandibulanın postnatal büyüme ve gelişimini kavrar Anlatım Sınav 1, 5
Dersin İçeriği
Ortodontinin tanımı ve tarihçesi, kranyofasiyal yapıların, çenelerin ve dişlerin prenatal ve postnatal büyüme-gelişimleri ve ortodonti ile olan ilişkisi
Kaynaklar
Ülgen M. Ortodonti (Anomaliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve gelişim, Teşhis). Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2001. Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri. Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2010. Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th Edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007 Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques. Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2005. Enlow DH, Hans MG. Essentials of Facial Growth.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Ortodontinin tarihçesi, tanımı ve hedefleri
1 . Hafta History, definition and goals of orthodontics
2 . Hafta Definition of growth and development and its relationship with orthodontics, factors affecting growth and development, rules that the human organism follows
2 . Hafta Büyüme ve gelişimin tanımlanması ve ortodontiyle ilişkisi, büyüme ve gelişimi etkileyen faktörler, insan organizmasının uyduğu kurallar
3 . Hafta Sert dokuların (kafa yüz çene iskeletinin) prenatal gelişiminin esasları
3 . Hafta Fundamentals of prenatal development of hard tissues (head, face and jaw skeleton)
4 . Hafta Bone growth and development, endochondral ossification, membranous ossification
4 . Hafta Kemik büyümesi ve gelişimi, endokondral kemikleşme, zarsal kemikleşme
5 . Hafta Kemiğe ait büyüme merkezleri ve büyüme yerleri, faaliyetleri, epifizyal plak ve epifizyal kıkırdak, suturalar, sinkondrozlar
5 . Hafta Bone growth centers and growth sites, their activities, epiphyseal plate and epiphyseal cartilage, sutures, synchondroses
6 . Hafta Growth activity on bone surfaces, role of periosteum and periosteal surfaces in growth, role of endosteum and endosteal surfaces in growth
6 . Hafta Kemik yüzeylerinde büyüme faaliyeti, periosteum ve periosteal satıhların büyümedeki rolü, endosteum ve endosteal satıhların büyümedeki rolü
7 . Hafta Çene kemiklerinin büyümesinde rol alan özel büyüme yerlerinin faaliyeti; kondil kıkırdağı, periodontal membran, procesus alveolarisler
7 . Hafta The activity of special growth places involved in the growth of jaw bones; condyle cartilage, periodontal membrane, processus alveolaris
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Kemiksel organların büyümesinde temel prensipler (yer değiştirme, yeniden şekillenme, kortikal sürüklenme)
9 . Hafta Basic principles in the growth of osseous organs (displacement, remodeling, cortical drift)
10 . Hafta Basic principles in the growth of osseous organs (continued; occupying new places) and functional matrix theory
10 . Hafta Kemiksel organların büyümesinde temel prensipler (devam; yeni yerler işgal etme) ve fonksiyonel matriks kuramı
11 . Hafta Prenatal gelişim, İlkel ağız oluşumu, üst yüz oluşumu, brankial sistem, ilkel ve ikincil damağın oluşumu, mandibula ve dilin oluşumu
11 . Hafta Prenatal development, primitive mouth formation, upper face formation, branchial system, formation of primitive and secondary palate, formation of mandible and tongue
12 . Hafta Prenatal formation and postnatal growth and development of the skull and maxillofacial skeleton, the effects of the development of this system on dentition, occlusion and other systems.
12 . Hafta Kafa yüz çene iskeletinin prenatal oluşumu ve postnatal büyüme ve gelişimi, bu sistemin gelişiminin dişlenme, oklüzyon ve diğer sistemler üzerindeki etkileri
13 . Hafta Maksillanın prenatal ve postnatal büyüme ve gelişimi
13 . Hafta Prenatal and postnatal growth and development of the maxilla
14 . Hafta Prenatal growth and development of the mandible
14 . Hafta Mandibulanın prenatal büyüme ve gelişimi
15 . Hafta Mandibulanın postnatal büyüme ve gelişimi
15 . Hafta Postnatal growth and development of the mandible
16 . Hafta Yarı yıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 30
Sınav 1 55
Sözlü 1 5
kısa sınav 1 5
ödev 1 5
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Hafta Sayısı ve Saati 28 1 28
Ara sınav 1 9 9
Yarı yıl sonu sınavı 1 12 12
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 49
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X