Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PATOLOJİ DHF319 5 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Doç.Dr. IŞIL ZENNURE YILDIZ AKTAŞ
Dersin Amacı Bu dersin, 3. Sınıf diş hekimliği öğrencilerine, tıbbi patoloji laboratuvarının işlevi ve işleyişini de içerecek şekilde patoloji ve patolojik süreçlerin temelleri konusunda bilgi vermesi amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 • Explain the function and operation of the medical pathology laboratory.
1 • Tıbbi patoloji laboratuvarının işlevi ve işleyişini açıklayabilir. Anlatım Sınav 8
2 • Hücresel boyutta patolojinin nasıl ortaya çıktığını ve mekanizmasını açıklayabilir. Anlatım Sınav 8
2 • Will be able to explain how pathology emerges in the cellular dimension and its mechanism.
3 • Can explain the formation mechanisms of pathological events and diseases that occur during tissue damage.
3 • Doku hasarı sırasında meydana gelen patolojik olayların ve hastalıkların oluşum mekanizmalarını açıklayabilir. Anlatım Sınav 8
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Patolojiye giriş, patoloji laboratuvarı işleyişi ve metodlar, hücresel adaptasyon mekanizmaları, inflamasyon, doku tamiri ve rejenerasyon, hemodinamik bozukluklar, genetik hastalıklar, immün sistem hastalıkları, infeksiyöz hastalıklar, neoplazi, epidemiyoloji.
Kaynaklar
Robbins Temel Patoloji 10. Baskı
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Patolojiye Giriş Patolojide Teknikler
1 . Hafta Introduction to Pathology Techniques in Pathology
2 . Hafta Cellular Responses in Stress and Toxicity: Adaptation, Damage, Death
2 . Hafta Stres ve Toksikasyonda Hücresel Cevaplar: Adaptasyon, Hasar, Ölüm
3 . Hafta Akut ve Kronik İ nflamasyon
3 . Hafta Acute and Chronic Inflammation
4 . Hafta TISSUE REGENERATION AND REPAIR: REGENERATION, CELL PROLIFERATION, STEM CELLS
4 . Hafta DOKU YENİLENMESİ VE TAMİRİ: REJENERASYON, HÜCRE PROLİFERASYONU, KÖK HÜCRELER
5 . Hafta Hemodinamik Bozukluklar, Tromboembolik Hastalık ve Şok
5 . Hafta Hemodynamic Disorders, Thromboembolic Disease and Shock
6 . Hafta Genetic Diseases
6 . Hafta Genetik Hastalıklar
7 . Hafta Serbet çalışma
7 . Hafta freelancing
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Neoplazi 1
9 . Hafta Neoplasia 1
10 . Hafta Neoplasia 2
10 . Hafta Neoplazi 2
11 . Hafta İnfeksiyöz Hastalıklar
11 . Hafta Infectious Diseases
12 . Hafta Environmental and Nutritional Diseases
12 . Hafta Çevresel ve Beslenmeye Bağlı Hastalıklar
13 . Hafta Epidemiyolojiye Giriş
13 . Hafta Introduction to Epidemiology
14 . Hafta Freelance Work
14 . Hafta Serbest Çalışma
15 . Hafta Serbest Çalışma
15 . Hafta Freelance Work
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 40
Yarı yıl sonu sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Haftalık Dersler 14 2 28
Haftalık Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınav 1 4 4
Yarı Yıl Sonu Sınav 1 4 4
Okuma 2 5 10
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X