Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PEDODONTİ I DHF321 5 1 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi SERHAT ŞAHİN ÇALIŞKAN
Dersin Amacı Çocuk diş hekimliğinin önemi, süt, karışık ve daimi dentisyona ait temel bilgilerin öğretilmesi, dişlerde sürme kronolojisinin ve gelişim anomalilerinin öğretilmesi, çocuk hastada klinik ve radyolojik muayenin nasıl yapılacağının öğretilerek zararlı alışkanlıkların ve çürük risk seviyesine belirlenmesi, diş çekim endikasyonlarının koyularak seçilecek anestezi tekniğine nasıl karar verileceğinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Learns the embryological development of teeth, their importance and functions in the mouth.
1 Dişlerin embriyolojik gelişimleri, ağız içerisindeki önemini ve fonksiyonlarını öğrenir Anlatım Sözlü Değerlendirme 7
2 Dişlerin sürmesi esnasında karşılaşılan problemleri, sürme sıralamasını, erken ve geç sürme nedenlerini öğrenir. Anlatım, Soru-cevap Kısa Sınav 3
2 Learns the problems encountered during the eruption of teeth, the order of eruption, the causes of early and late eruption.
3 Learns the characteristics of milk teeth and the factors affecting these features.
3 Süt dişlerinin özeliklerini ve bu özellikleri etkileyen faktörleri öğrenir. Anlatım, Soru-cevap Sözlü Değerlendirme 9
4 Çocuklarda oluşan okluzyon özelliklerini kavrar. Anlatım, Soru-cevap Sözlü Değerlendirme 7
4 Comprehends the occlusion features in children.
5 Learns clinical and radiological examination techniques in pediatric patients, can level caries risk and recognize bad oral habits.
5 Çocuk hastada klinik ve radyolojik muayene tekniklerini öğrenir, çürük risk seviyelendirmesi yapabilir ve kötü ağız alışkanlıklarını tanıyabilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 7
6 Diş çekimi öncesi profilaksi gereksinimini sorgulayabilir, endikasyon koyup anestezi tekniğine karar verebilir. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sözlü Değerlendirme 7, 9
6 They can question the need for prophylaxis before tooth extraction, put an indication and decide on the anesthesia technique.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Diş hekimliğinde pedodontinin yeri, süt dişlerinin özellikleri ve sürme kronolojisi, çocuğun diş sistemi etkileyen faktörler, dişlere ait gelişim problemleri, çocuk hastada muayene ve okluzyonun belirlenmesi, çocukta çürük riskinin değerlendirilebilmesi, çekim endikasyonları ve anestezi tekniklerini kapsamaktadır.
Kaynaklar
PEDODONTİ Prof.Dr. Altan GÜLHAN Çocuk Diş Hekimliği Çocukluktan Ergenliğe Çeviri Editörü: Prof.Dr. Tuba TORTOP Prof.Dr. Özlem TULUNOĞLU Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence jimmy R. Pinkham, Paul S. Casamassimo, Henry W. Fields, Jr., Dennis J. McTigue, Arthur Nowak
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Diş hekimliğinde pedodontinin yeri, tanımı ve süt dişlerinin önemi
1 . Hafta The place, definition and importance of milk teeth in pedodontics in dentistry
2 . Hafta Embryology of primary and permanent teeth
2 . Hafta Süt ve sürekli dişlerin embriyolojisi
3 . Hafta Süt ve sürekli diş kronolojisi ve sürme sırasında karşılaşılan problemler, erken, geç sürme nedenleri
3 . Hafta Milk and permanent tooth chronology and problems encountered during eruption, causes of early and late eruption
4 . Hafta Tooth eruption and driving mechanisms
4 . Hafta Dişin sürmesi ve sürme mekanizmaları
5 . Hafta Süt dişlerinin histolojik ve morfolojik özellikleri, ark tipleri
5 . Hafta Histological and morphological features of primary teeth, arch types
6 . Hafta Prenatal and postnatal factors affecting the child's dental system
6 . Hafta Çocuğun diş sistemini etkileyen prenatal ve postnatal faktörler
7 . Hafta Çocuklarda kapanış ilişkileri ve okluzyonun korunması
7 . Hafta Closure relations and preservation of occlusion in children
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Süt ve sürekli dişlerin gelişim anomalileri
9 . Hafta Developmental anomalies of primary and permanent teeth
10 . Hafta Developmental anomalies of primary and permanent teeth
10 . Hafta Süt ve sürekli dişlerin gelişim anomalileri
11 . Hafta Çocuk hastaların klinik muayenesi
11 . Hafta Clinical examination of pediatric patients
12 . Hafta Radiographic examination of pediatric patients
12 . Hafta Çocuk hastaların radyografik muayenesi
13 . Hafta Çocuk hastada çürük riskinin değerlendirilmesi
13 . Hafta Evaluation of caries risk in pediatric patients
14 . Hafta Harmful habits in children
14 . Hafta Çocuklarda zararlı alışkanlıklar
15 . Hafta Çocuklarda topikal, lokal anestezi teknikleri ve çekim endikasyonları
15 . Hafta Topical and local anesthesia techniques and shooting indications in children
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav ( Ara sınav ) 1 30
Döküman inceleme 1 5
Sözlü Değerlendirme 1 5
Final sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 16 3 48
Ara sınav 1 2 2
Final sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 52
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X