Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ IV DHF325 5 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi DENİZ AYŞE DENİZ
Dersin Amacı Tam ve Hareketli Bölümlü Protez uygulamaları ve planlamalarını öğrenmeleri, endikasyon koyabilmeleri, hareketli tam ve bölümlü protezin yapım aşamalarını uygulama ve kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
0 Anlatım Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
1 Tam ve hareketli bölümlü protezin temel ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Anlatım Sınav 1
1 Gains knowledge of the basic principles of full and removable partial dentures.
2 Can make removable prosthesis planning in complete and partial edentulism, associate missing teeth and abutment teeth.
2 Tam ve kısmi dişsizliklerde hareketli protez planlaması yapabilir, eksik dişleri ve dayanak dişleri ilişkilendirebilir. Anlatım Sınav 2
3 Hareketli protez yapımı hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım Sınav 3
3 Gains knowledge about the production of removable prosthesis.
4 Learns the types of removable prosthesis, can associate the application areas with the needs of the patient.
4 Hareketli protez çeşitlerini öğrenir, uygulama alanlarını hastanın gereksinimleri ile ilişkilendirebilir. Anlatım Sınav 5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerin tanımları, sınıflamaları. Kaide plağı hazırlama, mum duvar yapma, dikey boyut tespiti ve kapanış alma. Modelleri artikülatöre bağlama.Diş dizimi. Oklüzyon kavramı. Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerde uygulanan oklüzyon çeşitleri. Hareketli Bölümlü Protezleri oluşturan parçaların incelenmesi. Tutucu parçaların laboratuar uygulamaları.
Kaynaklar
1 – Tam Protezler – Senih Çalıkkocaoğlu 2 – Carr A, McGivney GP, Brown DT. McCracken’s Removable Partial Prosthodontics, 33. Edn. Elsevier Mosby, St. Louis, Missouri, 2005 3 – Can G, Akaltan F. Hareketli Bölümlü Protezler Planlama. Yurtmim Yayınevi, 4. Baskı, 2018.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Tam protezlere giriş
1 . Hafta Introduction to full dentures
2 . Hafta Construction purposes of complete dentures
2 . Hafta Tam protezlerin yapım amaçları
3 . Hafta Tam protezlerde muayene
3 . Hafta Examination in full dentures
4 . Hafta Anatomical structures forming the impression edges in full dentures
4 . Hafta Tam protezlerde ölçü kenarlarını oluşturan anatomik yapılar
5 . Hafta Tam protezlerde ölçü işlemlerinin amacı ve herbst testleri
5 . Hafta Purpose of impression procedures and herbst tests in complete dentures
6 . Hafta Anatomical formations in edentulous jaws
6 . Hafta Dişsiz çenelerde anatomik oluşumlar
7 . Hafta TME anatomisi ve hareket yolları
7 . Hafta TMJ anatomy and movement pathways
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisi
9 . Hafta Functional anatomy of the chewing system
10 . Hafta Impression materials and impression techniques used in full dentures
10 . Hafta Tam protezlerde kullanılan ölçü materyalleri ve ölçü teknikleri
11 . Hafta Hareketli bölümlü protezlere giriş ve yapım amaçları
11 . Hafta Introduction and construction purposes of removable partial dentures
12 . Hafta Types of removable partial dentures
12 . Hafta Hareketli bölümlü protezlerin çeşitleri
13 . Hafta Hareketli bölümlü protezlerde sınıflama
13 . Hafta Classification of removable partial dentures
14 . Hafta Principles and objectives of removable partial denture therapy
14 . Hafta Hareketli bölümlü protez tedavisinin prensipleri ve hedefleri
15 . Hafta Hareketli bölümlü protezlerin elemanları – Ana bağlayıcılar
15 . Hafta Elements of removable partial dentures – Main fasteners
16 . Hafta Dönem Sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
ara sınav 1 40
final sınavı 1 60
Sınav 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 3 48
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 48
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X