Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ PREKLİNİK IV DHF327 5 0 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi DENİZ AYŞE DENİZ
Dersin Amacı Tam ve Hareketli Bölümlü Protez uygulamaları ve planlamalarını öğrenmeleri, endikasyon koyabilmeleri, hareketli tam ve bölümlü protezin yapım aşamalarını uygulama ve kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Gains knowledge of the basic principles of full and removable partial dentures.
1 Tam ve hareketli bölümlü protezin temel ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Anlatım, Gösterip Yaptırma Laboratuar 1
2 Tam ve kısmi dişsizliklerde hareketli protez planlaması yapabilir, eksik dişleri ve dayanak dişleri ilişkilendirebilir. Anlatım, Laboratuar Laboratuar 2, 3, 5
2 Can make removable prosthesis planning in complete and partial edentulism, associate missing teeth and abutment teeth.
3 Gains knowledge about occlusion
3 Oklüzyon hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Gösterip Yaptırma, Laboratuar Performans Ödevi, Laboratuar 1, 3, 6
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerin tanımları, sınıflamaları. Kaide plağı hazırlama, mum duvar yapma, dikey boyut tespiti ve kapanış alma. Modelleri artikülatöre bağlama. Diş dizimi. Oklüzyon kavramı. Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerde uygulanan oklüzyon çeşitleri. Hareketli Bölümlü Protezleri oluşturan parçaların incelenmesi. Tutucu parçaların laboratuar uygulamaları.
Kaynaklar
1 – Tam Protezler – Senih Çalıkkocaoğlu 2 – Carr A, McGivney GP, Brown DT. McCracken’s Removable Partial Prosthodontics, 33. Edn. Elsevier Mosby, St. Louis, Missouri, 2005 3 – Can G, Akaltan F. Hareketli Bölümlü Protezler Planlama. Yurtmim Yayınevi, 4. Baskı, 2018.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Üst çene dişsiz ana model hazırlığı
1 . Hafta Maxillary edentulous master model preparation
2 . Hafta Preparing the mandibular edentulous master model
2 . Hafta Alt çene dişsiz ana model hazırlığı
3 . Hafta Üst çene kaide plağı hazırlığı
3 . Hafta Upper jaw base plate preparation
4 . Hafta Mandibular base plate preparation
4 . Hafta Alt çene kaide plağı hazırlığı
5 . Hafta Üst çene mum duvar hazırlığı
5 . Hafta Maxillary wax wall preparation
6 . Hafta Lower jaw wax wall preparation
6 . Hafta Alt çene mum duvar hazırlığı
7 . Hafta Üst ve alt çene kapanış ayarlaması
7 . Hafta Upper and lower jaw bite adjustment
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Modellerin artikülatöre bağlanması
9 . Hafta Connecting the models to the articulator
10 . Hafta Connecting the models to the articulator
10 . Hafta Modellerin artikülatöre bağlanması
11 . Hafta Üst çene anterior diş dizimi
11 . Hafta Upper jaw anterior teeth alignment
12 . Hafta Mandible anterior teeth alignment
12 . Hafta Alt çene anterior diş dizimi
13 . Hafta Üst çene posterior diş dizimi
13 . Hafta Maxillary posterior tooth alignment
14 . Hafta Mandibular posterior tooth alignment
14 . Hafta Alt çene posterior diş dizimi
15 . Hafta Üst ve alt çene mum modelaj yapımı
15 . Hafta Upper and lower jaw wax modeling
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Laboratuar 1 40
Performans Ödevi 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
16 5 80
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 5 5
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 85
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X