ORTODONTİ III |
DHF405 |
7 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Ortodontik tedavi çeşitleri ve maloklüzyon tiplerine göre uygulanabilecek tedavi alternatifleri hakkında bilgi sahibi olunması |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
Ortodontik tedavileri sınıflandırabilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
2 |
Durdurucu ortodontik tedaviler hakkında fikir sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
Sürme rehberliği ve seri çekim tedavilerini açıklar. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
4 |
Alışkanlık kırıcı apereyler konusunda bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 7 |
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
Düzeltici ortodontik tedavi yöntemleri (hareketli, fonksiyonel, sabit tedaviler) hakkında fikir sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 7 |
6 |
Ortodontide yer kazanma yöntemleri hakkında bilgisi vardır. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 7 |
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
Üst çene genişletmesi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3, 9 |
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
Sınıf III maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) hakkında bilgisi vardır. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
10 |
Sınıf II maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) hakkında bilgisi vardır. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
Fonksiyonel düzensizliği saptayabilir ve nedenlerini bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
12 |
Fonksiyonel çene ortopedisi kavramını ve etki mekanizmasını bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
Ağız dışı kuvvetler, ağız dışı apareyler, hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
14 |
Sınıf III maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) hakkında bilgisi vardır. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
Sınıf III maloklüzyonlarda iskeletsel ankrajla yapılan tedaviler hakkında bilgisi vardır. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
|
Dersin İçeriği |
Ortodontik tedavilerin sınıflandırılması, sürme rehberliği ve seri çekim, hızlı ve yavaş üst çene genişletmesi, fonksiyonel çene ortopedisi, ağız dışı apereyler, Sınıf I, Sınıf II, Sınıf III anomalilerde uygulanacak tedavi yöntemleri. |
Kaynaklar |
Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri. Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2010.Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th Edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007. Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques. Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2005. Okeson JP. Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion, 8e. Mosby Elsevier, 2019.Okeson JP. Temporomandibular Rahatsızlıkların Tedavisi. Türkçe Çeviri Editörü: Prof. Dr. Tonguç Sülün, 2022. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Ortodontik tedavilerin sınıflandırılması (koruyucu, durdurucu, düzeltici ortodontik tedaviler) |
|
1 . Hafta |
Classification of orthodontic treatments (protective, arresting, corrective orthodontic treatments) |
|
2 . Hafta |
Stopping orthodontic treatments |
|
2 . Hafta |
Durdurucu ortodontik tedaviler |
|
3 . Hafta |
Diş sürmesi rehberliği ve seri çekim |
|
3 . Hafta |
Tooth eruption guidance and burst |
|
4 . Hafta |
Habit breakers, Trainer use |
|
4 . Hafta |
Alışkanlık kırıcılar, Trainer kullanımı |
|
5 . Hafta |
Düzeltici ortodontik tedavi mekanikleri (hareketli, fonksiyonel, sabit tedaviler) |
|
5 . Hafta |
Corrective orthodontic treatment mechanics (mobile, functional, fixed treatments) |
|
6 . Hafta |
Methods of gaining space in orthodontics |
|
6 . Hafta |
Ortodontide yer kazanma yöntemleri |
|
7 . Hafta |
Hızlı üst çene genişletmesi, yavaş genişletme, genişletme endikasyonu koyarken dikkat edilecek faktörler |
|
7 . Hafta |
Factors to be considered when placing an indication for rapid maxillary expansion, slow expansion, expansion |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Sınıf I maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) |
|
9 . Hafta |
Treatment approaches in Class I malocclusions (extraction-non-extraction treatments) |
|
10 . Hafta |
Treatment approaches in class II malocclusions (extraction-non-extraction treatments) |
|
10 . Hafta |
Sınıf II maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) |
|
11 . Hafta |
Fonksiyonel anomaliler (sagittal ve vertikal yönde) |
|
11 . Hafta |
Functional anomalies (sagittal and vertical direction) |
|
12 . Hafta |
Functional jaw orthopedics, removable and fixed functional appliances, indications and contraindications |
|
12 . Hafta |
Fonksiyonel çene ortopedisi, hareketli ve sabit fonksiyonel apareyler, endikasyonları ve kontrendikasyonları |
|
13 . Hafta |
Ağız dışı kuvvetler, headgear tipleri (servikal, oksipital, kombine headgearler) |
|
13 . Hafta |
Extraoral forces, headgear types (cervical, occipital, combined headgears) |
|
14 . Hafta |
Treatment approaches in class III malocclusions (extraction-non-extraction treatments) |
|
14 . Hafta |
Sınıf III maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) |
|
15 . Hafta |
Sınıf III anomalilerde iskeletsel ankraj kaynaklarından destek alınarak yapılan tedaviler |
|
15 . Hafta |
Treatments with support from skeletal anchor resources in class III anomalies |
|
16 . Hafta |
Yarı yıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
30 |
Yarı yıl sonu sınavı |
1 |
40 |
kısa sınav |
1 |
5 |
proje |
1 |
20 |
sözlü |
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Hafta Sayısı ve Saati |
14 |
2 |
28 |
Ara sınav |
1 |
8 |
8 |
Yarı yıl sonu sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
48 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
|
X |
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|