Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ORTODONTİ III DHF405 7 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Ortodontik tedavi çeşitleri ve maloklüzyon tiplerine göre uygulanabilecek tedavi alternatifleri hakkında bilgi sahibi olunması
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1 Ortodontik tedavileri sınıflandırabilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
2 Durdurucu ortodontik tedaviler hakkında fikir sahibidir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
2
3
3 Sürme rehberliği ve seri çekim tedavilerini açıklar. Anlatım Sınav 1, 2, 3
4 Alışkanlık kırıcı apereyler konusunda bilgi sahibidir. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 7
4
5
5 Düzeltici ortodontik tedavi yöntemleri (hareketli, fonksiyonel, sabit tedaviler) hakkında fikir sahibidir. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 7
6 Ortodontide yer kazanma yöntemleri hakkında bilgisi vardır. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 7
6
7
7 Üst çene genişletmesi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 9
8
9
9 Sınıf III maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) hakkında bilgisi vardır. Anlatım Sınav 1, 2, 3
10 Sınıf II maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) hakkında bilgisi vardır. Anlatım Sınav 1, 2, 3
10
11
11 Fonksiyonel düzensizliği saptayabilir ve nedenlerini bilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
12 Fonksiyonel çene ortopedisi kavramını ve etki mekanizmasını bilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
12
13
13 Ağız dışı kuvvetler, ağız dışı apareyler, hakkında bilgi sahibidir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
14 Sınıf III maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) hakkında bilgisi vardır. Anlatım Sınav 1, 2, 3
14
15
15 Sınıf III maloklüzyonlarda iskeletsel ankrajla yapılan tedaviler hakkında bilgisi vardır. Anlatım Sınav 1, 2, 3
Dersin İçeriği
Ortodontik tedavilerin sınıflandırılması, sürme rehberliği ve seri çekim, hızlı ve yavaş üst çene genişletmesi, fonksiyonel çene ortopedisi, ağız dışı apereyler, Sınıf I, Sınıf II, Sınıf III anomalilerde uygulanacak tedavi yöntemleri.
Kaynaklar
Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri. Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2010.Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th Edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007. Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques. Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2005. Okeson JP. Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion, 8e. Mosby Elsevier, 2019.Okeson JP. Temporomandibular Rahatsızlıkların Tedavisi. Türkçe Çeviri Editörü: Prof. Dr. Tonguç Sülün, 2022.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Ortodontik tedavilerin sınıflandırılması (koruyucu, durdurucu, düzeltici ortodontik tedaviler)
1 . Hafta Classification of orthodontic treatments (protective, arresting, corrective orthodontic treatments)
2 . Hafta Stopping orthodontic treatments
2 . Hafta Durdurucu ortodontik tedaviler
3 . Hafta Diş sürmesi rehberliği ve seri çekim
3 . Hafta Tooth eruption guidance and burst
4 . Hafta Habit breakers, Trainer use
4 . Hafta Alışkanlık kırıcılar, Trainer kullanımı
5 . Hafta Düzeltici ortodontik tedavi mekanikleri (hareketli, fonksiyonel, sabit tedaviler)
5 . Hafta Corrective orthodontic treatment mechanics (mobile, functional, fixed treatments)
6 . Hafta Methods of gaining space in orthodontics
6 . Hafta Ortodontide yer kazanma yöntemleri
7 . Hafta Hızlı üst çene genişletmesi, yavaş genişletme, genişletme endikasyonu koyarken dikkat edilecek faktörler
7 . Hafta Factors to be considered when placing an indication for rapid maxillary expansion, slow expansion, expansion
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Sınıf I maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler)
9 . Hafta Treatment approaches in Class I malocclusions (extraction-non-extraction treatments)
10 . Hafta Treatment approaches in class II malocclusions (extraction-non-extraction treatments)
10 . Hafta Sınıf II maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler)
11 . Hafta Fonksiyonel anomaliler (sagittal ve vertikal yönde)
11 . Hafta Functional anomalies (sagittal and vertical direction)
12 . Hafta Functional jaw orthopedics, removable and fixed functional appliances, indications and contraindications
12 . Hafta Fonksiyonel çene ortopedisi, hareketli ve sabit fonksiyonel apareyler, endikasyonları ve kontrendikasyonları
13 . Hafta Ağız dışı kuvvetler, headgear tipleri (servikal, oksipital, kombine headgearler)
13 . Hafta Extraoral forces, headgear types (cervical, occipital, combined headgears)
14 . Hafta Treatment approaches in class III malocclusions (extraction-non-extraction treatments)
14 . Hafta Sınıf III maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler)
15 . Hafta Sınıf III anomalilerde iskeletsel ankraj kaynaklarından destek alınarak yapılan tedaviler
15 . Hafta Treatments with support from skeletal anchor resources in class III anomalies
16 . Hafta Yarı yıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 30
Yarı yıl sonu sınavı 1 40
kısa sınav 1 5
proje 1 20
sözlü 1 5
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Ara sınav 1 8 8
Yarı yıl sonu sınavı 1 12 12
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 48
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X