PERİODONTOLOJİ III |
DHF419 |
7 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Periodontal durum ve hastalıkların klinik, radyografik çeşitli tanı yöntemleri kullanılarak nasıl teşhis edileceğini öğretmek. Tedavi planı hazırlamayı, klinik risk faktörleri ve prognozun nasıl değerlendirileceğini, antimikrobiyal kullanımı ve konak modülasyonunun anlaşılmasını, oklüzyonun değerlendirilmesi ve periodontal acil durumlarla ilgili bilgi edinilmesinin sağlamak. Faz I tedavi ile ilgili detaylı bilgi, kullanılan aletler ve kullanım prensiplerini, kemoterapötik ajanları öğretmek. Detertraj, kök düzlemesi, halitosis ve dentin hassasiyeti konularını detalı olarak öğretmek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines the periodontal condition using different diagnostic techniques, diagnoses existing periodontal disease, determines the prognosis and discusses the appropriate treatment plan. |
|
|
|
1 |
Farklı diagnostik teknikleri kullanarak periodontal durumu tanımlar, mevcut periodontal hastalığı teşhis ederek, prognozu belirler ve uygun tedavi planını tartışır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 5, 9 |
2 |
Oklüzyonla ilgili değerlendirmeleri yapar, gerekli tedaviler konusunda fikir yürütür. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 6, 10 |
2 |
Makes evaluations about occlusion and gives ideas about necessary treatments. |
|
|
|
3 |
Gains the skill of non-surgical treatment of different periodontal conditions and diseases (scaling and plaque elimination) by following basic treatment principles. |
|
|
|
3 |
Farklı periodontal durum ve hastalıkların cerrahi olmayan tedavisini (diştaşı temziliği ve plak eliminasyonu) temel tedavi prensiplerine uyarak yapma becerisini kazanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 9, 10 |
4 |
Periodontal hastalıkların tedavisinde kullanılan kemoterapötik ajanları tanır ve uygun endikasyonlarda kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 5, 6 |
4 |
Recognizes chemotherapeutic agents used in the treatment of periodontal diseases and uses them in appropriate indications. |
|
|
|
5 |
Has knowledge of basic concepts and terminology related to implantology. |
|
|
|
5 |
İmplantoloji ile ilgili temel kavramlar ve terminolojiye hakimdir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 5, 8 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Periodontal muayene ve teşhis, radyoloji, klinik risk faktörleri, prognoz, antimikrobiyel kullanımı, konak modülasyonu, oklüzyon değerlendirmesi ve tedavisi, mekanik plak kontrolü, kemoterapötik ajanlar, periodontal aletler, alet kullanımının genel prensipleri, detertraj ve kök düzlemesi, halitosis ve dentin hassasiyeti ile ilgili bilgileri kapsar. |
Kaynaklar |
Newman and Carranza’s Clinical Periodontology Henry Takei, Michael G. Newman, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 2018. - Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set Niklaus P. Lang, Jan Lindhe - Periodontal Surgery: A Clinical Atlas, Sato N (Ed). Quintessence. - Textbook of Periodontics, T Shalu Bathla, First Edition: 2017 Periodontoloji ve implantoloji(cilt 1 ve 2).Prof..Dr.Gürhan Çağlayan Quintessence. Türkiye 2018 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Periodontolojide Muayene, Klinik Teşhis |
|
1 . Hafta |
Examination in Periodontology, Clinical Diagnosis |
|
2 . Hafta |
Radiographic Evaluation |
|
2 . Hafta |
Radyografik Değerlendirme |
|
3 . Hafta |
Periodontal Prognoz |
|
3 . Hafta |
Periodontal Prognosis
|
|
4 . Hafta |
Non-Surgical Periodontal Treatment Methods (Phase I Treatment) |
|
4 . Hafta |
Cerrahi Olmayan Periodontal Tedavi Yöntemleri (Faz I Tedavi) |
|
5 . Hafta |
Medikal Yönden Riskli Hastalarda Periodontal Yaklaşım |
|
5 . Hafta |
Periodontal Approach in Medically Risky Patients |
|
6 . Hafta |
Antimicrobial Drug Support in Periodontal Treatment, Host Modulation |
|
6 . Hafta |
Periodontal Tedavide Antimikrobiyal İlaç Desteği , Konak Modülasyonu |
|
7 . Hafta |
Periodontolojide Antiplak Ajanlar |
|
7 . Hafta |
Antiplaque Agents in Periodontology |
|
8 . Hafta |
Visa Week |
|
8 . Hafta |
Vize Haftası |
|
9 . Hafta |
Hormonlar ve Periodontal Sağlık |
|
9 . Hafta |
Hormones and Periodontal Health |
|
10 . Hafta |
HIV Infection and Periodontal Approach |
|
10 . Hafta |
HIV Enfeksiyonu ve Periodontal Yaklaşım |
|
11 . Hafta |
Halitozis ve Tedavisi |
|
11 . Hafta |
Halitosis and Its Treatment |
|
12 . Hafta |
Periodontal Surgery (Phase II Treatment) |
|
12 . Hafta |
Periodontal Cerrahi (Faz II Tedavi) |
|
13 . Hafta |
Gingivektomi Gingivoplasti |
|
13 . Hafta |
Gingivectomy Gingivoplasty |
|
14 . Hafta |
Periodontal Flap Operations |
|
14 . Hafta |
Periodontal Flep Operasyonları |
|
15 . Hafta |
Sütür Teknikleri ve Periodontal Patlar |
|
15 . Hafta |
Suture Techniques and Periodontal Pastes |
|
16 . Hafta |
FİNAL |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
2 |
16 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
6 |
6 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
|
|
X |
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
|
X |
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
|
|
X |
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
|
X |
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|