Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
BAŞ VE BOYUN ANATOMİSİ DHF202 4 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT SABRİ MEDİŞOĞLU
Dersin Amacı Ağız ve diş sağlığı alanında eğitim alan öğrencilerin alanlarında kullanılan mesleki kavramlara hakim olması, alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlaması ve değerlendirmesi, temel baş ve boyun anatomisini öğrenmesi, kaslar hakkında genel bilgileri öğrenmesi amaçlanır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Can relate anatomical information with events that may be encountered in clinical practice.
1 Anatomik bilgileri klinik pratikte karşılaşılabilecek olaylar ile ilişkilendirebilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
2 Klinik pratikte karşılaşabilinecek olgular için klinik anatomi yaklaşımını anlayıp ifade eder. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
2 Understands and expresses the clinical anatomy approach for cases that may be encountered in clinical practice.
3 It defines the relationships and positions of anatomical structures, especially bones, joints and muscles.
3 Anatomik yapıların özellikle kemik,eklem ve kasların birbirleri ile olan ilişkileri ve poziyonlarını tanımlar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 Baş boyun anatomisi ve baş boyun bölgesindeki yapıların birbirleri ile olan ilişkileri ve pozisyonlarını tanımlar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 It defines the anatomy of the head and neck and the relationships and positions of the structures in the head and neck region.
5 It defines the anatomy of the head and neck and the relationships and positions of the structures in the head and neck region.
5 Merkezi sinir sistemi, duyu organları ve otonom sinir sisteminin yapısını ve birbirleri ile olan ilişkilerini ve etkileşimlerini tanımlar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Baş ve boyun bölgesi kasları,damar ve sinirleri,pterygopalatin-infratemporal-temporal fossalar, boyun fasyaları tükürük bezleri, TME, paranazal sinüsler, MSS yapısı, yüz ve MSS arteryel ve venöz kanlanması,
Kaynaklar
Anatomi ,Kaplan Arıncı - Alaittin Elhan, Güneş Kitabevi, İstanbul, 2001 Gray's Anatomi, M.Yıldırım ,Güneş kitabevi, İstanbul, 2007 Moore, K. L. 2007. Kliniğe Yönelik Anatomi (Clinically Oriented Anatomy) (4.baskı). Çeviri: Prof. Dr. Kayıhan Şahinoğlu, Nobel Tıp Kitapevleri. ISBN:975-420-542 Ozan Anatomi, Hasan OZAN, Klinisyen Tıp Kitabevleri, 2014, 3.Baskı. Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R 2000.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Anatomik terimler ve kavramlar
1 . Hafta Anatomical terms and concepts
2 . Hafta neurocranium
2 . Hafta Neurocranium
3 . Hafta Viscerocranium
3 . Hafta Viscerocranium
4 . Hafta Nose and paranasal sinuses
4 . Hafta Burun ve paranazal sinüsler
5 . Hafta Boyun omurları,eklemleri ve kanlanması
5 . Hafta Neck vertebrae, joints and blood supply
6 . Hafta Neck anterior lateral posterior region structures and their neighborhoods
6 . Hafta Boyun ön yan arka bölge yapıları ve komşulukları
7 . Hafta Boyun kökü anatomisi
7 . Hafta Neck root anatomy
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Cavum oris
9 . Hafta cavum oris
10 . Hafta Scalp, scalp and facial muscles
10 . Hafta Saçlı deri,scalp ve mimik kasları
11 . Hafta Fossa temporalis,Fossa infratemporalis ve Fossa Pterygopalatina ve önemli anatomik oluşumlar.
11 . Hafta Fossa temporalis,Fossa infratemporalis and Fossa Pterygopalatina and important anatomical formations.
12 . Hafta Cranial nerves
12 . Hafta Kranial sinirler
13 . Hafta Kranial sinirler
13 . Hafta Cranial nerves
14 . Hafta sense organs eye, ear
14 . Hafta Duyu organları göz,kulak
15 . Hafta Tekrar
15 . Hafta Again
16 . Hafta FİNAL SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Gözlem 0 0
Laboratuar 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 1 16
SMS-1181 10 1 10
SMS-1181 1 8 8
SMS-1181 1 12 12
SMS-1181 8 2 16
SMS-1181 12 1 12
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 74
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X