RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ II |
DHF204 |
4 |
1 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN |
Dersin Amacı |
Simanlar, rezin ionomerler, kompomerler, amalgam, mine ve dentinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learns biomaterials. |
|
|
|
1 |
Biyomateryalleri öğrenir. |
Soru-cevap |
Sınav |
1, 3, 6 |
2 |
Kaide materyallerini öğrenir. |
Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 7 |
2 |
Learns the pedestal materials. |
|
|
|
3 |
Learns resin ionomer cements. |
|
|
|
3 |
Rezin ionomer simanları öğrenir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
4, 5, 12 |
4 |
Kompomerleri öğrenir. |
Anlatım, Seminer |
Sınav |
6, 7, 9 |
4 |
Learns compomers. |
|
|
|
5 |
Learns amalgam alloys. |
|
|
|
5 |
Amalgam alaşımlarını öğrenir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 7, 8 |
6 |
Amalgam restorasyonunu ve klinik uygulamasını öğrenir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 12, 13 |
6 |
Learns amalgam alloys.
|
|
|
|
7 |
Learns the structure of the enamel. |
|
|
|
7 |
Minenin yapısını öğrenir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 3, 10 |
8 |
Dentinin yapısını öğrenir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 3, 12 |
8 |
Learns the structure of dentin. |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Simanlar, rezin ionomerler, kompomerler, amalgam, mine ve dentinin yapısı. |
Kaynaklar |
Summitt JB, Robbins WJ, Hilton TJ, Schwartz RS. Fundamentals of Operative Dentistry, A Contemporary Approach. (3rd ed.) Quintessence Publishing, Illinois, 2006. Ritter AV, Boushell LW, Walter R. Studevant’s ART and SCIENCE of OPERATIVE DENTISTRY (7th ed.). Elsevier, 2016. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Biyomateryaller |
|
1 . Hafta |
biomaterials |
|
2 . Hafta |
Properties and Clinical Applications of Base Material |
|
2 . Hafta |
Kaide Materyalinin Özellikleri ve Klinik Uygulamaları |
|
3 . Hafta |
Cam İonomer Simanları |
|
3 . Hafta |
Glass Ionomer Cements |
|
4 . Hafta |
Resin Ionomers |
|
4 . Hafta |
Rezin İonomerler |
|
5 . Hafta |
Kompomerler |
|
5 . Hafta |
compomers |
|
6 . Hafta |
Dental Amalgam Alloys |
|
6 . Hafta |
Dental Amalgam Alaşımlar |
|
7 . Hafta |
Dental Amalgam Alaşımlar |
|
7 . Hafta |
Dental Amalgam Alloys |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARASINAV |
|
9 . Hafta |
Amalgamların Klinik Uygulamaları |
|
9 . Hafta |
Clinical Applications of Amalgams |
|
10 . Hafta |
Clinical Applications of Amalgams |
|
10 . Hafta |
Amalgamların Klinik Uygulamaları |
|
11 . Hafta |
Amalgamların Klinik Uygulamaları |
|
11 . Hafta |
Clinical Applications of Amalgams |
|
12 . Hafta |
Structure of Enamel |
|
12 . Hafta |
Minenin Yapısı |
|
13 . Hafta |
Minenin Yapısı |
|
13 . Hafta |
Structure of Enamel |
|
14 . Hafta |
Structure of Dentin |
|
14 . Hafta |
Dentinin Yapısı |
|
15 . Hafta |
Dentinin Yapısı |
|
15 . Hafta |
Structure of Dentin |
|
16 . Hafta |
FİNAL |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
10 |
Ödev |
1 |
5 |
Sınav |
1 |
20 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
60 |
Ödev |
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
1 |
16 |
sınav |
1 |
1 |
1 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
21 |
2 |
42 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
X |
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
|
X |
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
|
X |
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
|
|
X |
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|