Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ II DHF204 4 1 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı Simanlar, rezin ionomerler, kompomerler, amalgam, mine ve dentinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Learns biomaterials.
1 Biyomateryalleri öğrenir. Soru-cevap Sınav 1, 3, 6
2 Kaide materyallerini öğrenir. Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 7
2 Learns the pedestal materials.
3 Learns resin ionomer cements.
3 Rezin ionomer simanları öğrenir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Performans Ödevi 4, 5, 12
4 Kompomerleri öğrenir. Anlatım, Seminer Sınav 6, 7, 9
4 Learns compomers.
5 Learns amalgam alloys.
5 Amalgam alaşımlarını öğrenir. Anlatım Sınav 1, 7, 8
6 Amalgam restorasyonunu ve klinik uygulamasını öğrenir. Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 12, 13
6 Learns amalgam alloys.
7 Learns the structure of the enamel.
7 Minenin yapısını öğrenir. Anlatım Sınav 1, 3, 10
8 Dentinin yapısını öğrenir. Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 3, 12
8 Learns the structure of dentin.
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Simanlar, rezin ionomerler, kompomerler, amalgam, mine ve dentinin yapısı.
Kaynaklar
Summitt JB, Robbins WJ, Hilton TJ, Schwartz RS. Fundamentals of Operative Dentistry, A Contemporary Approach. (3rd ed.) Quintessence Publishing, Illinois, 2006. Ritter AV, Boushell LW, Walter R. Studevant’s ART and SCIENCE of OPERATIVE DENTISTRY (7th ed.). Elsevier, 2016.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Biyomateryaller
1 . Hafta biomaterials
2 . Hafta Properties and Clinical Applications of Base Material
2 . Hafta Kaide Materyalinin Özellikleri ve Klinik Uygulamaları
3 . Hafta Cam İonomer Simanları
3 . Hafta Glass Ionomer Cements
4 . Hafta Resin Ionomers
4 . Hafta Rezin İonomerler
5 . Hafta Kompomerler
5 . Hafta compomers
6 . Hafta Dental Amalgam Alloys
6 . Hafta Dental Amalgam Alaşımlar
7 . Hafta Dental Amalgam Alaşımlar
7 . Hafta Dental Amalgam Alloys
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARASINAV
9 . Hafta Amalgamların Klinik Uygulamaları
9 . Hafta Clinical Applications of Amalgams
10 . Hafta Clinical Applications of Amalgams
10 . Hafta Amalgamların Klinik Uygulamaları
11 . Hafta Amalgamların Klinik Uygulamaları
11 . Hafta Clinical Applications of Amalgams
12 . Hafta Structure of Enamel
12 . Hafta Minenin Yapısı
13 . Hafta Minenin Yapısı
13 . Hafta Structure of Enamel
14 . Hafta Structure of Dentin
14 . Hafta Dentinin Yapısı
15 . Hafta Dentinin Yapısı
15 . Hafta Structure of Dentin
16 . Hafta FİNAL
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 10
Ödev 1 5
Sınav 1 20
Dönem sonu sınavı 1 60
Ödev 1 5
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 4 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 1 16
sınav 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 21 2 42
Dönem sonu sınavı 1 1 1
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X