RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ PREKLİNİK II |
DHF206 |
4 |
0 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN |
Dersin Amacı |
Black kavite preparasyonu hakkında bilgi sahibi olur. Amalgam ve kompozit restorasyonları hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
0 |
|
|
|
|
1 |
Black kavite sınıflamasını öğrenir. |
Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 3, 4, 12 |
1 |
Learns Black cavity classification. |
|
|
|
2 |
Learns black cavity principles. |
|
|
|
2 |
Black kavite prensiplerini öğrenir. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 6, 7, 8 |
3 |
Simanların klinik uygulamalarını öğrenir. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2, 3, 5, 9 |
3 |
Learns the clinical applications of cements. |
|
|
|
4 |
Learns amalgam restoration and clinical application. |
|
|
|
4 |
Kompozit restorasyonunu ve klinik uygulamalarını öğrenir. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 7, 10, 13 |
5 |
Matriks kullanımını öğrenir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 3, 10, 13 |
5 |
Learns composite restoration and clinical applications. |
|
|
|
6 |
Learns the use of matrix. |
|
|
|
6 |
|
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
1 |
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Black kavite preparasyonu, amalgam ve kompozit restorasyonları |
Kaynaklar |
Summitt JB, Robbins WJ, Hilton TJ, Schwartz RS. Fundamentals of Operative Dentistry, A Contemporary Approach. (3rd ed.) Quintessence Publishing, Illinois, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Class I kompozit restorasyonu yapımı |
|
1 . Hafta |
Class I composite restoration construction |
|
2 . Hafta |
Class I composite restoration construction |
|
2 . Hafta |
Class I kompozit restorasyonu yapımı |
|
3 . Hafta |
Premolar dişlere Class II kompozit restorayonu yapımı (2 yüzlü) |
|
3 . Hafta |
Class II composite restoration for premolar teeth (2-sided) |
|
4 . Hafta |
Class II composite restoration for premolar teeth (2-sided) |
|
4 . Hafta |
Premolar dişlere Class II kompozit restorayonu yapımı (2 yüzlü) |
|
5 . Hafta |
Molar dişlere Class II kompozit restorasyonu yapımı (2 yüzlü) |
|
5 . Hafta |
Class II composite restoration for molar teeth (2-sided) |
|
6 . Hafta |
Class II composite restoration for molar teeth (2-sided) |
|
6 . Hafta |
Molar dişlere Class II kompozit restorasyonu yapımı (2 yüzlü) |
|
7 . Hafta |
Premolar dişlere Class II kompozit restorayonu yapımı (3yüzlü) |
|
7 . Hafta |
Class II composite restoration of premolar teeth (3-sided) |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARASINAV |
|
9 . Hafta |
Molar dişlere Class II kompozit restorayonu yapımı (3 yüzlü) |
|
9 . Hafta |
Class II composite restoration for molar teeth (3-sided) |
|
10 . Hafta |
pedestal construction |
|
10 . Hafta |
Kaide yapımı |
|
11 . Hafta |
Kaide yapımı |
|
11 . Hafta |
Temporary filling with cements |
|
12 . Hafta |
Class I amalgam restoration |
|
12 . Hafta |
Simanlarla geçici dolgu yapımı |
|
13 . Hafta |
Simanlarla geçici dolgu yapımı |
|
13 . Hafta |
Class I amalgam restoration |
|
14 . Hafta |
Class II amalgam restoration (2 sided)
|
|
14 . Hafta |
Class VI kompozit restorasyon yapımı |
|
15 . Hafta |
Class I ve II kompozit restorasyon yapım tekrarı |
|
15 . Hafta |
Class II amalgam restoration (3-sided) |
|
16 . Hafta |
FİNAL |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
10 |
Ödev |
1 |
5 |
Ödev |
1 |
5 |
sınav |
1 |
20 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
60 |
Performans Ödevi |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
11 |
1 |
11 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
4 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
99 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
X |
|
|
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
X |
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
|
X |
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
|
X |
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
|
X |
|
|
|
|