PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ III |
DHF218 |
4 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE APAK |
Dersin Amacı |
Sabit Protezlerin planlamasının temel teorilerini öğretmek, Metal Seramik çalışmaların yapım aşamalarını tanıtmak. Metal Prova ve Dentin Prova seanslarında takip edilmesi gereken prosedürleri ve malzemeleri tanıtmak. Renk seçiminin temel kavramlarını bilmek. Sabit Protezlerin simantasyonunu öğretmek. Diş Hekimliğinde ‘Estetik Kavramına’giriş yapmak. Sabit Protezlerde Oklüzyon kavramını öğretmek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Gains knowledge of the basic principles of fixed prosthesis. |
|
|
|
1 |
Sabit protezin temel ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6, 7 |
2 |
Metal Prova seansının temel protokollerini kavrar ve Renk seçimi yapabilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6, 7 |
2 |
Understands the basic protocols of the Metal Rehearsal session and can choose Color. |
|
|
|
3 |
Understands the basic protocols of the Dentin Rehearsal phase, recognizes the necessary tools and equipment. |
|
|
|
3 |
Dentin Prova aşamasının temel protokollerini kavrar, gerekli araç ve gereçleri tanır. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6, 7 |
4 |
Simantasyonun temel Prensiplerini kavrar |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3 |
4 |
Understands the basic principles of cementation |
|
|
|
5 |
Gains knowledge about the concept of Aesthetics in Dentistry and associates it with fixed prostheses. |
|
|
|
5 |
Diş Hekimliğinde Estetik kavramı hakkında bilgi sahibi olur ve bunu Sabit protezler ile ilişkilendirebilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3, 5, 6 |
6 |
Diş preparasyon şekilleri ile üst yapı malzemeleri arasında ilişkilendirme yapabilir ve doğru yöntemi belirleyebilir |
Anlatım, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 3 |
6 |
Can make associations between tooth preparation shapes and superstructure materials and determine the correct method. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
Oklüzyon ve Artikülasyon kavramlarını tanır, sabit ve hareketli protezler açısından farklarını bilir. |
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Köprü Protezlerinin biyomekaniğiş köprü gövde çeşitleri Köprü Protezlerinde Planlama. Metal-Seramik çalışmalarının temel seansları, Alt Yapı Provasının temel prensipleri ,Renk Seçimi, Estetik Provanın temel protokolleri, Diş Hekimliğinde Estetik Kriterler, Estetik Üst Yapı Materyallerine Giriş Simantasyon PrenSipleri, Sabit Protezlerde OklUzyon Prensipleri, Artikülatörler |
Kaynaklar |
1- Sabit Protezin Temelleri. Shillinburg H, Hobo S, Whitsett LD, Jacobi R, Bracket SE, Quintessence yayıncılık
2-Güncel Sabit Protezler. Rosenstiel, Land, Fujimoto, Palme Yayıncılık
3-Klinik Öncesi Kuron Köprü Protezleri. Prof Dr Erdal Poyrazoğlu, Prof Dr Betül Tuncelli,İ. Ü. Basın Yayın 2007
4-Simantasyon. Prof Dr Deniz Şen- QUİNTESSENCE YAYINCILIK5-Estetik Restorasyonlarda Gülüş Dizaynı. Prof Dr
Yasemin Kulak ÖZKAN. Doç Dr Burçin Akoğlu Vanlıoğlu, Dentsem Yayıncılık
6-Türk Prostodonti ve İmplantoloji Derneği 2019 Lisans Eğitim Rehberi |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Köprü Protezlerinde Planlama. |
|
1 . Hafta |
Planning in Bridge Prosthesis. |
|
2 . Hafta |
Basic sessions of Metal-Ceramic studies |
|
2 . Hafta |
Metal-Seramik çalışmalarının temel seansları |
|
3 . Hafta |
Alt Yapı Provasının temel prensipleri |
|
3 . Hafta |
Basic principles of Infrastructure Rehearsal |
|
4 . Hafta |
Color Selection |
|
4 . Hafta |
Renk Seçimi |
|
5 . Hafta |
Diş Hekimliğinde Estetik Kriterler I |
|
5 . Hafta |
Aesthetic Criteria in Dentistry I |
|
6 . Hafta |
Aesthetic Criteria in Dentistry I I |
|
6 . Hafta |
Diş Hekimliğinde Estetik Kriterler I I |
|
7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Estetik Provanın temel protokolleri |
|
9 . Hafta |
Basic protocols of Aesthetic Rehearsal |
|
10 . Hafta |
Introduction to Aesthetic Superstructure Materials |
|
10 . Hafta |
Estetik Üst Yapı Materyallerine Giriş |
|
11 . Hafta |
Simantasyon I |
|
11 . Hafta |
Cementation I |
|
12 . Hafta |
Cementation II |
|
12 . Hafta |
Simantasyon II |
|
13 . Hafta |
Simantasyon II Sabit Protezlerde Oklüzyon Prensipleri |
|
13 . Hafta |
Cementation II Principles of Occlusion in Fixed Prostheses |
|
14 . Hafta |
articulators |
|
14 . Hafta |
Artikülatörler |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
FİNAL |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Sınav |
1 |
20 |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi ( saati) |
14 |
1 |
14 |
Performans Ödevi |
1 |
3 |
3 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
6 |
6 |
Ara sınav |
2 |
11 |
18 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
19 |
19 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
|
|
|
X |
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
|
|
|
X |
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
|
X |
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|