Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ III DHF218 4 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi AYŞE APAK
Dersin Amacı Sabit Protezlerin planlamasının temel teorilerini öğretmek, Metal Seramik çalışmaların yapım aşamalarını tanıtmak. Metal Prova ve Dentin Prova seanslarında takip edilmesi gereken prosedürleri ve malzemeleri tanıtmak. Renk seçiminin temel kavramlarını bilmek. Sabit Protezlerin simantasyonunu öğretmek. Diş Hekimliğinde ‘Estetik Kavramına’giriş yapmak. Sabit Protezlerde Oklüzyon kavramını öğretmek.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Gains knowledge of the basic principles of fixed prosthesis.
1 Sabit protezin temel ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 5, 6, 7
2 Metal Prova seansının temel protokollerini kavrar ve Renk seçimi yapabilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 5, 6, 7
2 Understands the basic protocols of the Metal Rehearsal session and can choose Color.
3 Understands the basic protocols of the Dentin Rehearsal phase, recognizes the necessary tools and equipment.
3 Dentin Prova aşamasının temel protokollerini kavrar, gerekli araç ve gereçleri tanır. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 5, 6, 7
4 Simantasyonun temel Prensiplerini kavrar Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3
4 Understands the basic principles of cementation
5 Gains knowledge about the concept of Aesthetics in Dentistry and associates it with fixed prostheses.
5 Diş Hekimliğinde Estetik kavramı hakkında bilgi sahibi olur ve bunu Sabit protezler ile ilişkilendirebilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 5, 6
6 Diş preparasyon şekilleri ile üst yapı malzemeleri arasında ilişkilendirme yapabilir ve doğru yöntemi belirleyebilir Anlatım, Örnek Olay Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3
6 Can make associations between tooth preparation shapes and superstructure materials and determine the correct method.
7
7 Oklüzyon ve Artikülasyon kavramlarını tanır, sabit ve hareketli protezler açısından farklarını bilir.
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Köprü Protezlerinin biyomekaniğiş köprü gövde çeşitleri Köprü Protezlerinde Planlama. Metal-Seramik çalışmalarının temel seansları, Alt Yapı Provasının temel prensipleri ,Renk Seçimi, Estetik Provanın temel protokolleri, Diş Hekimliğinde Estetik Kriterler, Estetik Üst Yapı Materyallerine Giriş Simantasyon PrenSipleri, Sabit Protezlerde OklUzyon Prensipleri, Artikülatörler
Kaynaklar
1- Sabit Protezin Temelleri. Shillinburg H, Hobo S, Whitsett LD, Jacobi R, Bracket SE, Quintessence yayıncılık 2-Güncel Sabit Protezler. Rosenstiel, Land, Fujimoto, Palme Yayıncılık 3-Klinik Öncesi Kuron Köprü Protezleri. Prof Dr Erdal Poyrazoğlu, Prof Dr Betül Tuncelli,İ. Ü. Basın Yayın 2007 4-Simantasyon. Prof Dr Deniz Şen- QUİNTESSENCE YAYINCILIK5-Estetik Restorasyonlarda Gülüş Dizaynı. Prof Dr Yasemin Kulak ÖZKAN. Doç Dr Burçin Akoğlu Vanlıoğlu, Dentsem Yayıncılık 6-Türk Prostodonti ve İmplantoloji Derneği 2019 Lisans Eğitim Rehberi
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Köprü Protezlerinde Planlama.
1 . Hafta Planning in Bridge Prosthesis.
2 . Hafta Basic sessions of Metal-Ceramic studies
2 . Hafta Metal-Seramik çalışmalarının temel seansları
3 . Hafta Alt Yapı Provasının temel prensipleri
3 . Hafta Basic principles of Infrastructure Rehearsal
4 . Hafta Color Selection
4 . Hafta Renk Seçimi
5 . Hafta Diş Hekimliğinde Estetik Kriterler I
5 . Hafta Aesthetic Criteria in Dentistry I
6 . Hafta Aesthetic Criteria in Dentistry I I
6 . Hafta Diş Hekimliğinde Estetik Kriterler I I
7 . Hafta Genel Tekrar
7 . Hafta An overview
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Estetik Provanın temel protokolleri
9 . Hafta Basic protocols of Aesthetic Rehearsal
10 . Hafta Introduction to Aesthetic Superstructure Materials
10 . Hafta Estetik Üst Yapı Materyallerine Giriş
11 . Hafta Simantasyon I
11 . Hafta Cementation I
12 . Hafta Cementation II
12 . Hafta Simantasyon II
13 . Hafta Simantasyon II Sabit Protezlerde Oklüzyon Prensipleri
13 . Hafta Cementation II Principles of Occlusion in Fixed Prostheses
14 . Hafta articulators
14 . Hafta Artikülatörler
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta FİNAL
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 10
Performans Ödevi 1 10
Dönem Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi ( saati) 14 1 14
Performans Ödevi 1 3 3
Dönem Sonu Sınavı 1 6 6
Ara sınav 2 11 18
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 19 19
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X