AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ I |
DHF222 |
4 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ELİF SARI |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencinin radyoloji ve radyolojik anatominin temel ilkelerini öğrenmesi, ağız içi ve ağız dışı radyografik yöntemleri öğrenmesi ve uygulaması, ileri görüntüleme yöntemlerinin ilkelerini ve diş hekimliğindeki uygulamalarını bilmesi, hangi tekniğin hangi durumlarda kullanılması gerektiğini belirlemesi, analiz etmesi gerekir. Görüntülerin doğru yorumlanması, BT, MR, USG gibi ileri görüntüleme tekniklerinin öğrenilmesi, endikasyonların belirlenmesi, gerektiğinde ilgili uzmana yönlendirilmesi, iyonize radyasyonun tehlikelerinin yönetilmesi ve önlem alınması amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Recognizes radiography systems used in dentistry. |
|
|
|
1 |
Diş hekimliğinde kullanılan radyografi sistemlerini tanır. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
Ağız içi ve ağız dışı muayeneyi öğrenir. |
Anlatım |
Sınav |
2 |
2 |
Learns intraoral and extraoral examination. |
|
|
|
3 |
Learns radiation physics and radiographic anatomy. |
|
|
|
3 |
Radyasyon fiziği ve radyografik anatomiyi öğrenir. |
Soru-cevap |
Sözlü Değerlendirme |
3 |
4 |
Radyasyonun biyolojik etkilerini ve radyasyondan korunma yöntemlerini bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
Knows the biological effects of radiation and radiation protection methods. |
|
|
|
5 |
Knows intraoral and extraoral radiography techniques. |
|
|
|
5 |
İntraoral ve ekstraoral radyografi tekniklerini bilir. |
Gösterip Yaptırma |
Kısa cevaplı sorular |
1 |
6 |
Konik ışınlı bilgisayarlı tomografi, ileri görüntüleme yöntemleri ve digital radyografileri hakkında bilgiye sahiptir. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
6 |
She has knowledge about cone beam computed tomography, advanced imaging methods and digital radiographs.
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Radyolojinin tanımı, tarihçesi ve temel kavramları, endikasyonları, uygun görüntüleme tekniğinin belirlenmesi ve incelenmesi, ileri görüntüleme teknikleri ve görüntülerin yorumlanmasının yanı sıra radyasyon fiziği, radyobiyoloji, radyasyondan korunma ve radyasyon güvenliği, radyografik teknikler, film incelemesi, anatomik yapılar çeneler, görüntü kalitesi hakkında radyoloji bilgileri. |
Kaynaklar |
Günhan O. Oral and Maxillofacial Pathology, Quintessence Yayınları, 2015 Harrorlı A. Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul 2014 Özcan İ. Diş Hekimliğinde Radyolojinin Temelleri. İstanbul Medikal Sağlık ve Yayıncılık , İstanbul 2017 Özcan İ. Sistemik Yaklaşımlarla Oral Diagnoz, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 2006 White SC, Pharaoh MJ, editörler Oral Radyoloji İlkeleri ve Yorumlama. 7. baskı Louis: Mosby Elsevier, 2014 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Tarihte Radyoloji |
|
1 . Hafta |
Radiology in History |
|
2 . Hafta |
Radiation Physics, X-Rays, Absorption of X-Rays and Dental X-Ray Devices |
|
2 . Hafta |
Radyasyon Fiziği, X Işınları, X ışınlarının Absorpsiyonu ve Dental Röntgen Cihazları |
|
3 . Hafta |
Radyografik Anatomi, Radyolusent Lezyonlar, Radyoopak Lezyonlar |
|
3 . Hafta |
Radiographic Anatomy, Radiolucent Lesions, Radiopaque Lesions |
|
4 . Hafta |
radiobiology |
|
4 . Hafta |
Radyobiyoloji |
|
5 . Hafta |
Radyasyonun Biyolojik Etkileri ve Radyasyondan Korunma |
|
5 . Hafta |
Biological Effects of Radiation and Radiation Protection |
|
6 . Hafta |
Image Formation and Image Recording in Radiology, Structure of Dental X-Ray Films |
|
6 . Hafta |
Radyolojide Görüntü Oluşumu ve Görüntü Kaydı, Dental Röntgen Filmlerinin Yapısı |
|
7 . Hafta |
İntraoral Görüntüleme Teknikleri |
|
7 . Hafta |
Intraoral Imaging Techniques |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Ekstraoral Radyografi Teknikleri |
|
9 . Hafta |
Extraoral Radiography Techniques |
|
10 . Hafta |
Principles of Cone-Beam Computed Tomography (CBCT) and Clinical Applications |
|
10 . Hafta |
Konik Işınlı Bilgisayarlı Tomografi (CBCT) Prensipleri ve Klınik Uygulamalar |
|
11 . Hafta |
İleri Görüntüleme Yöntemleri ve Dijital Görüntüleme Teknikleri |
|
11 . Hafta |
Advanced Imaging Methods and Digital Imaging Techniques |
|
12 . Hafta |
Diagnostic Radiology in Dentistry (The structure of jaw bones, teeth and supporting tissues) |
|
12 . Hafta |
Dişhekimliğinde Diagnostik Radyoloji ( Çene kemiklerinin , Diş ve destek dokuların yapısı) |
|
13 . Hafta |
Dental Radyoljik Algoritma ( Anamnez, Kemik Lezyonları, Radyografik Muayeneye Karar verme |
|
13 . Hafta |
Dental Radiological Algorithm ( Anamnesis, Bone Lesions, Deciding on Radiographic Examination |
|
14 . Hafta |
Identification of Bone Lesions ( Diagnostic Algorithm ) |
|
14 . Hafta |
Kemik Lezyonlarının Tanımlanması ( Tanı Algoritmi ) |
|
15 . Hafta |
Diş Hekimliğinde Tanısal Görüntülerin Yorumlanması, Raporlama, Radyolojik İncelemede kullanılan terimler ve malpraktis kavramı |
|
15 . Hafta |
Interpretation of Diagnostic Images in Dentistry, Reporting, Terms used in Radiological Examination and the concept of malpractice |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
50 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
5 |
Kısa cevaplı sorular |
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
SMS-1181 |
8 |
1 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
X |
|
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|