PERİODONTOLOJİ II |
DHF320 |
6 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. ALİ HAKAN DEVELİOĞLU |
Dersin Amacı |
Periodontal Patolojileri tanımak; Periodontal Tanı koymak; Tanı yöntemlerini öğrenmek; Tedavi Şekilleri ve Planlamaları Bilmek; Periodontal Tedavide Kullanılan Alet ve Cihazları Öğrenmek; FAZ l Tedavi yöntemlerini bilmek; Oral Hijyen Uygulamaları ve Araçlarını tanımak; Yaşlılar ve Çocuklarda Periodontal Hastalıklar Okluzal Travma ve Acil Periodontal Tedavileri öğrenmek |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Diagnosing Periodontal Diseases and Knowing Diagnostic Methods |
|
|
|
1 |
Periodontal Hastalıkların Tanısını koyar ve Tanı Yöntemlerini Bilmek |
Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 6, 10 |
2 |
Periodontal Tedavide kullanılan Alet ve Cihazları Tanımak |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4 |
2 |
Getting to Know the Tools and Devices Used in Periodontal Treatment |
|
|
|
3 |
Knowing Phase I Periodontal Treatment
|
|
|
|
3 |
Faz I Periodontal Tedaviyi bilmek |
Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 5, 7 |
4 |
Oral Hijyen Uygulamalarını ve Araçlarını tanımak |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 7 |
4 |
Getting to know Oral Hygiene Practices and Tools |
|
|
|
5 |
Knowing Periodontal Treatment Methods and Clinical Applications, Learning FAZ I treatment methods in phantom applications |
|
|
|
5 |
Periodontal Tedavi Yöntemlerini ve Klinik Uygulamalarını Bilmek, Fantom uygulamalarında FAZ I tedavi yöntemlerini Öğrenmek |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 5, 6 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Periodontal Patolojiler; Periodontal Tanı Yöntemleri; Periodontal Tedavi Yöntemleri ve Planları; Periodontal Tedavide kullanılan Alet ve Cihazlar; FAZ I Periodontal Tedavi; Oral Hijyen Uygulamaları ve Araçları; Yaşlılarda ve Çocuklarda Periodontal Durum ve Hastalıklar; Okluzal Travma ; Acil Periodontal Durum ve Hastalıklar; Acil Periodontal Tedavi |
Kaynaklar |
- Newman and Carranza’s Clinical Periodontology Henry Takei, Michael G. Newman, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 2018. - Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set Niklaus P. Lang, Jan Lindhe - Periodontal Surgery: A Clinical Atlas, Sato N (Ed). Quintessence. - Textbook of Periodontics, T Shalu Bathla, First Edition: 2017 Periodontoloji ve implantoloji(cilt 1 ve 2).Prof..Dr.Gürhan Çağlayan Quintessence. Türkiye 2018 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Kemik Kaybı ve Yıkım Paternleri |
|
1 . Hafta |
Bone Loss and Destruction Patterns |
|
2 . Hafta |
gingivitis |
|
2 . Hafta |
Gingivitisler |
|
3 . Hafta |
Periodontitisler |
|
3 . Hafta |
Periodontitis |
|
4 . Hafta |
Gingival Growths |
|
4 . Hafta |
Dişeti Büyümeleri |
|
5 . Hafta |
Dişeti Çekilmeleri |
|
5 . Hafta |
Gingival Recessions |
|
6 . Hafta |
Skin-Oral Mucous Diseases |
|
6 . Hafta |
Deri-Oral Mukoza Hastalıkları |
|
7 . Hafta |
Akut Periodontal Enfeksiyonlar ve Periodontal Kistler |
|
7 . Hafta |
Acute Periodontal Infections and Periodontal Cysts |
|
8 . Hafta |
VISA |
|
8 . Hafta |
VİZE |
|
9 . Hafta |
Okluzal Travma |
|
9 . Hafta |
Occlusal Trauma |
|
10 . Hafta |
Aging and Changes Observed in Periodontal Tissues |
|
10 . Hafta |
Yaşlanma ve Periodontal Dokularda Gözlenen Değişimler |
|
11 . Hafta |
Çocukluk Dönemi Periodontal Hastalıkları |
|
11 . Hafta |
Childhood Periodontal Diseases |
|
12 . Hafta |
Smoking and Periodontal Health |
|
12 . Hafta |
Sigara ve Periodontal Sağlık |
|
13 . Hafta |
Genetik-Periodontal Hastalık İlişkisi |
|
13 . Hafta |
Genetic-Periodontal Disease Relation |
|
14 . Hafta |
Introduction of Periodontal Instruments and Instrumentation 1 |
|
14 . Hafta |
Periodontal Aletlerin Tanıtımı ve Enstrümantasyon 1 |
|
15 . Hafta |
Periodontal Aletlerin Tanıtımı ve Enstrümantasyon 2 |
|
15 . Hafta |
Introduction of Periodontal Instruments and Instrumentation 2 |
|
16 . Hafta |
FİNAL |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
60 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
2 |
16 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
1 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
6 |
6 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
|
X |
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
|
X |
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
|
X |
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
X |
|
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|