Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PERİODONTOLOJİ II DHF320 6 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Prof.Dr. ALİ HAKAN DEVELİOĞLU
Dersin Amacı Periodontal Patolojileri tanımak; Periodontal Tanı koymak; Tanı yöntemlerini öğrenmek; Tedavi Şekilleri ve Planlamaları Bilmek; Periodontal Tedavide Kullanılan Alet ve Cihazları Öğrenmek; FAZ l Tedavi yöntemlerini bilmek; Oral Hijyen Uygulamaları ve Araçlarını tanımak; Yaşlılar ve Çocuklarda Periodontal Hastalıklar Okluzal Travma ve Acil Periodontal Tedavileri öğrenmek
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Diagnosing Periodontal Diseases and Knowing Diagnostic Methods
1 Periodontal Hastalıkların Tanısını koyar ve Tanı Yöntemlerini Bilmek Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 6, 10
2 Periodontal Tedavide kullanılan Alet ve Cihazları Tanımak Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4
2 Getting to Know the Tools and Devices Used in Periodontal Treatment
3 Knowing Phase I Periodontal Treatment
3 Faz I Periodontal Tedaviyi bilmek Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 5, 7
4 Oral Hijyen Uygulamalarını ve Araçlarını tanımak Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 7
4 Getting to know Oral Hygiene Practices and Tools
5 Knowing Periodontal Treatment Methods and Clinical Applications, Learning FAZ I treatment methods in phantom applications
5 Periodontal Tedavi Yöntemlerini ve Klinik Uygulamalarını Bilmek, Fantom uygulamalarında FAZ I tedavi yöntemlerini Öğrenmek Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 5, 6
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Periodontal Patolojiler; Periodontal Tanı Yöntemleri; Periodontal Tedavi Yöntemleri ve Planları; Periodontal Tedavide kullanılan Alet ve Cihazlar; FAZ I Periodontal Tedavi; Oral Hijyen Uygulamaları ve Araçları; Yaşlılarda ve Çocuklarda Periodontal Durum ve Hastalıklar; Okluzal Travma ; Acil Periodontal Durum ve Hastalıklar; Acil Periodontal Tedavi
Kaynaklar
- Newman and Carranza’s Clinical Periodontology Henry Takei, Michael G. Newman, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 2018. - Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set Niklaus P. Lang, Jan Lindhe - Periodontal Surgery: A Clinical Atlas, Sato N (Ed). Quintessence. - Textbook of Periodontics, T Shalu Bathla, First Edition: 2017 Periodontoloji ve implantoloji(cilt 1 ve 2).Prof..Dr.Gürhan Çağlayan Quintessence. Türkiye 2018
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Kemik Kaybı ve Yıkım Paternleri
1 . Hafta Bone Loss and Destruction Patterns
2 . Hafta gingivitis
2 . Hafta Gingivitisler
3 . Hafta Periodontitisler
3 . Hafta Periodontitis
4 . Hafta Gingival Growths
4 . Hafta Dişeti Büyümeleri
5 . Hafta Dişeti Çekilmeleri
5 . Hafta Gingival Recessions
6 . Hafta Skin-Oral Mucous Diseases
6 . Hafta Deri-Oral Mukoza Hastalıkları
7 . Hafta Akut Periodontal Enfeksiyonlar ve Periodontal Kistler
7 . Hafta Acute Periodontal Infections and Periodontal Cysts
8 . Hafta VISA
8 . Hafta VİZE
9 . Hafta Okluzal Travma
9 . Hafta Occlusal Trauma
10 . Hafta Aging and Changes Observed in Periodontal Tissues
10 . Hafta Yaşlanma ve Periodontal Dokularda Gözlenen Değişimler
11 . Hafta Çocukluk Dönemi Periodontal Hastalıkları
11 . Hafta Childhood Periodontal Diseases
12 . Hafta Smoking and Periodontal Health
12 . Hafta Sigara ve Periodontal Sağlık
13 . Hafta Genetik-Periodontal Hastalık İlişkisi
13 . Hafta Genetic-Periodontal Disease Relation
14 . Hafta Introduction of Periodontal Instruments and Instrumentation 1
14 . Hafta Periodontal Aletlerin Tanıtımı ve Enstrümantasyon 1
15 . Hafta Periodontal Aletlerin Tanıtımı ve Enstrümantasyon 2
15 . Hafta Introduction of Periodontal Instruments and Instrumentation 2
16 . Hafta FİNAL
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Sınav 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 2 16 32
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 1 6 6
Dönem sonu sınavı 1 12 12
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X