Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PEDODONTİ II DHF322 6 1 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi HANDE ÖZYÜREK
Dersin Amacı
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Kaynaklar
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Çocuk diş hekimliğinde profilaksi kavramı
1 . Hafta The concept of prophylaxis in pediatric dentistry
2 . Hafta Localizations and types of caries in children
2 . Hafta Çocuklarda çürük lokalizasyonları ve tipleri
3 . Hafta Çürük önleyici gıdalar ve tatlandırıcılar
3 . Hafta Anti-caries foods and sweeteners
4 . Hafta Fluoride in pediatric dentistry, mechanism of action, systemic and local effects and applications-1
4 . Hafta Çocuk diş hekimliğinde Fluoride, etki mekanizması, Sistemik ve lokal etkileri ve uygulamaları-1
5 . Hafta Çocuk diş hekimliğinde Fluoride, etki mekanizması, Sistemik ve lokal etkileri ve uygulamaları-2
5 . Hafta Fluoride in pediatric dentistry, mechanism of action, systemic and local effects and applications-2
6 . Hafta Fissure sealant applications in children
6 . Hafta Çocuklarda fissür örtücü uygulamaları
7 . Hafta Yaş gruplarına göre çocuk davranışları, çocuklarda psikolojik gelişim
7 . Hafta Child behaviors by age groups, psychological development in children
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Çocukların davranışlarını etkileyen aile modelleri, basit davranış yönlendirme teknikleri ve ileri davranış yöntemleri
9 . Hafta Family models that affect children's behavior, simple behavior management techniques and advanced behavior methods
10 . Hafta Premedication, sedation and general anesthesia applications in children
10 . Hafta Çocuklarda premedikasyon, sedasyon ve genel anestezi uygulamaları
11 . Hafta Antibiyotikler ve analjezikler
11 . Hafta Antibiotics and analgesics
12 . Hafta Dental erosion and its treatment
12 . Hafta Dental erozyon ve tedavisi
13 . Hafta Erken çocukluk çağı çürükleri teşhis ve tedavisi
13 . Hafta Diagnosis and treatment of early childhood caries
14 . Hafta Restorative materials used in children and principles of use-1
14 . Hafta Çocuklarda kullanılan restoratif materyaller ve kullanım prensibleri-1
15 . Hafta Çocuklarda kullanılan restoratif materyaller ve kullanım prensibleri-2
15 . Hafta Restorative materials used in children and principles of use-2
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
0 40
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 0 50
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 50
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X