Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ORTODONTİ II DHF328 6 1 1 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Prof.Dr. BİLGİN GİRAY
Dersin Amacı Ortodontide normal kavramının tanımlanması; ortodontik anomaliler, etiyolojileri, teşhisi ve teşhis yöntemleri ile ilgili fikir sahibi olunması
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Ortodonti bilim dalının ilgi alanları hakkında fikir sahibi olur. Anlatım Sınav 1, 3
1
2
2 Ortodontik anamnez almayı bilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
3 Ortodontide kullanılan teşhis yöntemlerini bilir Anlatım Sınav 1, 2, 3
3
4
4 Ortodontide kullanılan büyüme gelişim tespit yöntemleri hakkında fikir sahibi olur. Anlatım Sınav 1, 2, 3
5 Maloklüzyon kavramını bilir Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 2, 3, 7
5
6
6 Angle Sınıf II maloklüzyonları tanımlar; alt gruplar arasındaki farkları tanımlayabilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3, 7
7 İskeletsel ortodontik anomalileri üç boyutta tanımlar Anlatım Sınav 1, 2, 3
7
8
9
9 Ortodontide kullanılan sefalometrik noktalar, düzlemler ve analizler hakkında fikir sahibidir. Anlatım Performans Ödevi 1, 2, 3
10 Ortodontide kullanılan sefalometrik noktalar, düzlemler ve analizler hakkında fikir sahibidir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
10
11
11 Ortodontik anomalilere yol açan genel faktörleri bilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
12
13
13 Ortodontik anomalilere yol açan lokal faktörleri bilir. Anlatım Sınav 1, 2, 3
14
15 Stomatognatik sistem, oklüzyon ve Temporomandibuler eklem bağlantıları hakkında fikir sahibi olur. Anlatım Sınav 1, 2, 3
15
Dersin İçeriği
Diş kavsinin büyüme ve gelişimi; Ortodontik anomalilerin etyolojisi ,sınıflandırılması, teşhisi ve teşhis yöntemlerine giriş
Kaynaklar
Ülgen M. Ortodonti (Anomaliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve gelişim, Teşhis). Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2001.bÜlgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri. Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2010. Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th Edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007. Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques. Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2005.bGreulich W, Pyle S. Radiographic Atlas of Skeletal Development of the Hand and Wrist. Stanford University Press, Stanford, California, USA, 1959.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Ortodontiye giriş
1 . Hafta Introduction to orthodontics
2 . Hafta Orthodontic diagnosis and anamnesis
2 . Hafta Ortodontik tanı ve anamnez
3 . Hafta Ortodontik teşhis metotları (ortodontik model analizleri, fotoğraf analizi, radyografik incelemeler)
3 . Hafta Orthodontic diagnostic methods (orthodontic model analysis, photo analysis, radiographic examinations)
4 . Hafta Growth and development detection methods
4 . Hafta Büyüme ve gelişim tespit yöntemleri
5 . Hafta Dental ortodontik anomaliler (Angle Sınıf I ve Sınıf II anomaliler)
5 . Hafta Dental orthodontic anomalies (Angle Class I and Class II anomalies)
6 . Hafta Dental orthodontic anomalies (Angle Class II and Class III anomalies)
6 . Hafta Dental ortodontik anomaliler (Angle Sınıf II ve Sınıf III anomaliler)
7 . Hafta İskeletsel anomaliler (sagital, vertikal ve transversal yön anomalileri)
7 . Hafta Skeletal anomalies (sagittal, vertical and transversal direction anomalies)
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Ortodontide sefalometri
9 . Hafta Cephalometry in orthodontics
10 . Hafta Cephalometric analyzes
10 . Hafta Sefalometrik analizler
11 . Hafta Maloklüzyonların Etiyolojisi-Genel faktörler (konjenital ve herediter anomaliler, metabolik anomaliler)
11 . Hafta Etiology of Malocclusions-General factors (congenital and hereditary anomalies, metabolic anomalies)
12 . Hafta Etiology of Malocclusions-General factors (environmental factors, abnormal oral habits, mouth breathing)
12 . Hafta Maloklüzyonların Etiyolojisi-Genel faktörler (çevresel faktörler, anormal oral alışkanlıklar, ağız solunumu)
13 . Hafta Maloklüzyonların Etiyolojisi-Lokal faktörler (dişlerin sayı-şekil-boyut anomalileri)
13 . Hafta Etiology of Malocclusions-Local factors (number-shape-size anomalies of teeth)
14 . Hafta Etiology of Malocclusions-Local factors (abnormal frenulum, early loss of primary teeth, faulty restorations, ankylosis)
14 . Hafta Maloklüzyonların Etiyolojisi-Lokal faktörler (anormal frenulum, erken süt dişi kaybı, hatalı restorasyonlar, ankiloz)
15 . Hafta Stomatognatik sistemin değerlendirilmesi, Oklüzyon ve Temporomandibuler eklem
15 . Hafta Evaluation of stomatognathic system, Occlusion and Temporomandibular joint
16 . Hafta Yarı yıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 50
Performans Ödevi 1 10
Ara sınav 1 30
Sözlü 1 5
kısa sınav 1 5
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Ara sınav 1 10 10
Yarı yıl sonu sınavı 1 10 10
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 62
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X