ORTODONTİ IV |
DHF408 |
8 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Çeşitli anomalilere yönelik tedavi alternatifleri, ortodontik tedavi tamamlandıktan sonraki süreç ve bazı güncel ortodontik yaklaşımlar konusunda bilgilendirmek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
Ortodontik diş hareketi histolojisi ve biyokimyasını kavrar |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
2 |
Diş hareketi tiplerini bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
Sabit ortodontik apereyler ve tedaviler konusunda fikir edinmiştir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
4 |
Gömülü dişler ve ortodontik tedavi alternatifleri hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
Konjenital diş eksiklikleri ve ortodontik tedavi alternatifleri hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
6 |
Dudak damak yarıklı hastaları teşhis edebilir. Dudak damak yarıklı bireylerde gelişebilecek sağlık problemleri ve konuşma bozukluğu konusunda fikir sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
Dudak damak yarıklarının tedavi protokolu konusunda fikir sahibidir.Dudak-damak yarıklarında interdisipliner yaklaşım konusunda bilgiye sahiptir; ilgili birimlere yönlendirme yapabilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
Ortodontik tedavi sonuçlarının kalıcı olmasını sağlayan pekiştirme tedavisi ve apareyleri ile ilgili bilgisi vardır. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
10 |
Ortognatik cerrahi tedavi gerektiren bir vakayı tanımlayabilir. Sınıf II, Sınıf III ve açık kapanış vakalarının ortognatik cerrahi içeren ortodontik tedavileri konusunda fikir sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
Kalıtımsal ortodontik anomaliler hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
12 |
Obstrüktif uyku apnesi hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
Üç boyutlu görüntüleme ve modelleme yöntemi hakkında fikir sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
14 |
İnterdisipliner tedavi planlaması kapsamında ortodontik tedavi ve implant uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
Ortodontik tedavilerin komplikasyonlarını bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 3 |
|
Dersin İçeriği |
Ortodontik diş hareketi, sabit ortodontik tedaviler, gömülü dişlerin tedavisi, konjenital diş eksikliği vakalarında tedavi yaklaşımları, dudak damak yarıkları ve tedavileri, konjenital diş eksiklikleri ve gömülü dişler, pekiştirme ve retansiyon uygulamaları, ortognatik cerrahi ve planlama, implant uygulamaları, üç boyutlu modelleme, obstrüktif uyku apnesi, ortodontik tedavilerin komplikasyonları. |
Kaynaklar |
Ülgen M. Ortodonti (Anomaliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve gelişim, Teşhis). Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2001. Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri. Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2010. Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th Edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007. Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques. Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2005. Okeson JP. Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion, 8e. Mosby Elsevier, 2019. Okeson JP. Temporomandibular Rahatsızlıkların Tedavisi. Türkçe Çeviri Editörü: Prof. Dr. Tonguç Sülün, 2022. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Ortodontik diş hareketi histolojisi |
|
1 . Hafta |
Orthodontic tooth movement histology |
|
2 . Hafta |
Types of orthodontic tooth movement, anchorage in orthodontics |
|
2 . Hafta |
Ortodontik diş hareketi tipleri, ortodontide ankraj |
|
3 . Hafta |
Sabit ortodontik apareylerin tarihçesi, temel sabit tedavi teknikler |
|
3 . Hafta |
History of fixed orthodontic appliances, basic fixed treatment techniques |
|
4 . Hafta |
Causes of impacted teeth, orthodontic treatment alternatives, treatment indications and contraindications |
|
4 . Hafta |
Dişlerin gömülü kalma sebepleri, ortodontik tedavi alternatifleri, tedavi endikasyon ve kontrendikasyonları |
|
5 . Hafta |
Konjenital diş eksiklikleri, etiyolojisi, görülme sıklığı, uygulanabilecek ortodontik tedavi alternatifleri, interdisipliner yaklaşımlar-ortodonti protez işbirliği |
|
5 . Hafta |
Congenital tooth deficiencies, etiology, incidence, orthodontic treatment alternatives that can be applied, interdisciplinary approaches-orthodontic prosthesis cooperation |
|
6 . Hafta |
Etiology and embryological development of cleft lip and palate, classification of cleft lip and palate, distribution and incidence of cleft lip and palate |
|
6 . Hafta |
Dudak damak yarıklarının etiolojisi ve embriyolojik gelişimi, dudak damak yarıklarında sınıflandırma, dudak damak yarıklarının dağılım ve görülme sıklığı |
|
7 . Hafta |
Dudak -damak yarıklarında erken dönemde tedavi yaklaşımları, cerrahi öncesi ortopedik tedavi ve naso-alveoler şekillendirme uygulamaları, dudak damak yarıklarının çocukluk ve ergenlik döneminde ortodontik tedavisi, dudak damak yarıklı bireylerde görülen rahatsızlıklar ve konuşma bozukluğu |
|
7 . Hafta |
Early treatment approaches in cleft lip and palate, pre-surgical orthopedic treatment and naso-alveolar shaping applications, orthodontic treatment of cleft lip and palate in childhood and adolescence, disorders seen in individuals with cleft lip and palate and speech disorder |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Pekiştirmenin tanımı, gerekliliği, çeşitli pekiştirme apareyleri, çekim alanlarındaki relapsda periodontal dokuların rolü, pekiştirme gerektirmeyen, sınırlı pekiştirme, sürekli ya da yarı sürekli pekiştirme gerektiren durumlar, mandibuler stabilitede üçüncü molarların etkisi, geç dönem alt kesici çapraşıklığı nedenleri, rotasyonlu dişlerde nüksden korunmak, fiberotomi ve interproksimal aşındırma |
|
9 . Hafta |
Definition of reinforcement, its necessity, various reinforcing appliances, the role of periodontal tissues in relapse in extraction areas, situations that do not require reinforcement, limited reinforcement, situations requiring continuous or semi-continuous reinforcement, the effect of third molars on mandibular stability, causes of late lower incisor crowding, protection from recurrence in rotated teeth, fiberotomy and interproximal etching |
|
10 . Hafta |
Diagnosis and treatment methods in orthognathic surgery, treatment approaches in Class II, Class III and open bite disorders, case report |
|
10 . Hafta |
Ortognatik cerrahide tanı ve tedavi yöntemleri, Sınıf II, Sınıf III ve açık kapanış düzensizliklerinde tedavi yaklaşımları, vaka sunumu |
|
11 . Hafta |
Kalıtımsal ortodontik anomaliler |
|
11 . Hafta |
Hereditary orthodontic anomalies |
|
12 . Hafta |
Obstructive sleep apnea (OSAS) - its relationship with orthodontic anomalies |
|
12 . Hafta |
Obstrüktif uyku apnesi (OSAS) - ortodontik anomalilerle ilişkisi |
|
13 . Hafta |
3D modelleme ve görüntüleme |
|
13 . Hafta |
3D modeling and imaging |
|
14 . Hafta |
Implant applications in orthodontics, interdisciplinary treatment planning, reshaping of the long-term edentulous alveoli, bone transport with tooth movement |
|
14 . Hafta |
Ortodontide implant uygulamaları, interdisipliner tedavi planlaması, uzun süredir dişsiz olan alveolün yeniden şekillendirilmesi, diş hareketiyle kemik taşıma |
|
15 . Hafta |
Ortodontik tedavilere bağlı ortaya çıkan komplikasyonlar |
|
15 . Hafta |
Complications related to orthodontic treatments |
|
16 . Hafta |
Yarı yıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
30 |
Yarı yıl sonu sınavı |
1 |
40 |
Kısa sınav |
1 |
5 |
sözlü |
1 |
5 |
proje |
1 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Hafta Sayısı ve Saati |
14 |
2 |
28 |
Ara sınav |
1 |
8 |
8 |
Yarı yıl sonu sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
48 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|