PERİODONTOLOJİ IV |
DHF412 |
8 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Periodontal hastalıkların tedavisinde Faz II temel prensiplerini öğretmek, cerrahi anatominin özelliklerinin anlaşılmasını sağlamak. Periodontal cerrahi teknikleri ile ilgili temel prensipleri, gingivektomi, flap, rezektif ve rejeneratif kemik cerrahileri, periodontal estetik cerrahi, mikrocerrahi konularında genel bilgi ve terminolojiyi öğretmek. Periodontoloji ile diğer disiplinler arasındaki ilişkilerin anlaşılmasını sağlamak ve implantoloji ile ilgili temel kavramları ve periimplantitis öğretmek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
She can evaluate surgical and non-surgical treatment options for different periodontal conditions and diseases, and has comprehensive knowledge about periodontal surgery techniques and types.
|
|
|
|
1 |
Farklı periodontal durum ve hastalıklara ait cerrahi olan ve olmayan tedavi seçeneklerinid değerlendirebilir, periodontal cerrahi teknik ve çeşitleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 8, 9 |
2 |
Dişeti büyümeleri ve dişeti çekilmelerinin sebep ve tedavileri hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 7, 10 |
2 |
Has knowledge about the causes and treatments of gingival enlargement and gingival recession. |
|
|
|
3 |
Has the knowledge to evaluate the maintenance of periodontal treatment on a patient basis. |
|
|
|
3 |
Periodontal tedavinin idamesi konusunda hasta bazında değerlendirme yapabilecek bilgiye sahiptir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 7, 8 |
4 |
Periodontoloji ile protez, restoratif tedavi, endodonti ve ortodonti disiplinleri arasındaki ilişkileri değerlendirip, tedavi planı oluşturmada kullanabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 5, 7 |
4 |
Evaluate the relationships between periodontology and the disciplines of prosthesis, restorative treatment, endodontics and orthodontics and use it to create a treatment plan.
|
|
|
|
5 |
Has knowledge of the basic concepts and terminology related to implantology and periimplantitis. Knowledge of basic concepts and terminology. |
|
|
|
5 |
İmplantoloji ve periimplantitis ile ilgili temel kavramlar ve terminolojiye hakimdir. ile ilgili temel kavramlar ve terminolojiye hakimdir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 5, 8 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Faz II tedavi, cerrahi anatomi ve teknikleri, gingivektomi, flap, rezektif ve rejeneratif kemik cerrahisi, periodontal estetik cerrahi, mikrocerrahi, dişeti büyümelerinin tedavisi, dişeti çekilmeleri, idame fazı, diğer disiplinlerle periodontolojinin ilişkisi, implantoloji ve periimplantitis ile ilgili bilgileri içerir. |
Kaynaklar |
Newman and Carranza’s Clinical Periodontology Henry Takei, Michael G. Newman, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 2018. - Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set Niklaus P. Lang, Jan Lindhe - Periodontal Surgery: A Clinical Atlas, Sato N (Ed). Quintessence. - Textbook of Periodontics, T Shalu Bathla, First Edition: 2017 Periodontoloji ve implantoloji(cilt 1 ve 2).Prof..Dr.Gürhan Çağlayan Quintessence. Türkiye 2018 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
0 . Hafta |
|
|
1 . Hafta |
Periodontal Kemik Defektleri ve Rezektif Cerrah |
|
1 . Hafta |
Periodontal Bone Defects and Resective Surgeon |
|
2 . Hafta |
Biomaterials Used in Periodontology |
|
2 . Hafta |
Periodontolojide Kullanılan Biyomateryaller |
|
3 . Hafta |
Furkasyon Defektleri ve Tedavisi |
|
3 . Hafta |
Furcation Defects and Treatment |
|
4 . Hafta |
Periodontal Regenerative Treatment Techniques
|
|
4 . Hafta |
Periodontal Rejeneratif Tedavi Teknikleri |
|
5 . Hafta |
Yönlendirilmiş Doku Rejenerasyonu |
|
5 . Hafta |
Guided Tissue Regeneration |
|
6 . Hafta |
Wound Healing After Periodontal Treatment |
|
6 . Hafta |
Periodontal Tedavi Sonrası Yara İyileşmes |
|
7 . Hafta |
Mukogingival Cerrahi II |
|
7 . Hafta |
Mucogingival Surgery II
|
|
8 . Hafta |
Visa Week
|
|
8 . Hafta |
Vize Haftası |
|
9 . Hafta |
Mukogingival Cerrahi II |
|
9 . Hafta |
Mucogingival Surgery II |
|
10 . Hafta |
Prosthesis / Orthodontics Periodontology Relationships |
|
10 . Hafta |
Protez / Ortodonti Periodontoloji İlişkileri |
|
11 . Hafta |
Periodontal Splintler |
|
11 . Hafta |
Periodontal Splints |
|
12 . Hafta |
Dental Implant Applications |
|
12 . Hafta |
Dental İmplant Uygulamaları |
|
13 . Hafta |
Peri Mukozitis ve periimplantitis Tedavileri |
|
13 . Hafta |
Peri Mucositis and Periimplantitis Treatments |
|
14 . Hafta |
Periodontal Maintenance Treatment (Phase III Treatment)
|
|
14 . Hafta |
Periodontal İdame Tedavisi (Faz III Tedavi) |
|
15 . Hafta |
Lazerlerin Periodontolojide Kullanımı |
|
15 . Hafta |
Use of Lasers in Periodontology |
|
16 . Hafta |
FİNAL |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
2 |
16 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
6 |
6 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
|
X |
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
|
X |
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
|
|
X |
|
|
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|