Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ VI DHF418 8 1 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Estetik diş hekimliği uygulamalarını öğrenir. Kompozit ve porselen inley ve onleyler hakkında bilgi sahibi olur. Kompozit veneer uygulamalarını öğrenir. Restorasyonların onarımında dikkat etmesi gereken kuralları öğrenir. Beyazlatma ajanları ve beyazlatma işlemi hakkında bilgi sahibi olur. Tükürüğün içeriğini ve diş çürüğü üzerine etkisini öğrenir. Flor ve profilaksi hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 aesthetic dentistry
1 Estetik diş hekimliği Anlatım, Konferans Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12, 13
2 Kompozit inley ve onleyler Anlatım Sınav 1, 2, 3, 6, 8, 10
2 Composite inlays and onlays
3 Porcelain inlays and onlays
3 Porselen inley ve onleyler Anlatım Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 9, 13
4 Kompozit veneerler Anlatım, Seminer Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 6, 7, 9
4 composite veneers
5 Whitening
5 Beyazlatma işlemi Anlatım, Soru-cevap Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 3, 4, 5, 7
6 Restorasyonların onarımı Anlatım, Soru-cevap Sınav, Doküman İncelemesi 1, 2, 3
6 Learns the repair of restorations.
7
7 Tükürük içeriği
8 Tükürüğün çürük üzerine etkisi
8
9
9 Flor iyonu ve profilaksi
10 Bireysel profilaksi
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Estetik diş hekimliği. Kompozit ve porselen inley ve onleyler. Kompozit veneerler. Beyazlatma ajanları ve beyazlatma işlemi. Tükürük içeriği. Flor iyonu ve profilaksi
Kaynaklar
Summitt JB, Robbins WJ, Hilton TJ, RS. Fundamentals of Operative Dentistry, A Contemporary Approach. (3rd ed.) Quintessence Publishing, Illinois, 2006. Ritter AV, Boushell LW, Walter R. Studevant’s ART and SCIENCE of OPERATIVE DENTISTRY (7th ed.). Elsevier, 2016.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Estetik diş hekimliği
1 . Hafta aesthetic dentistry
2 . Hafta aesthetic dentistry
2 . Hafta Estetik diş hekimliği
3 . Hafta Kompozit inleyler, onleyler
3 . Hafta Composite inlays, onlays
4 . Hafta Composite inlays, onlays
4 . Hafta Porselen inleyler, onleyler
5 . Hafta Kompozit veneerler ve uygulamaları
5 . Hafta Porcelain inlays, onlays
6 . Hafta Porcelain inlays, onlays
6 . Hafta Kuron kırıklarının restorasyonları
7 . Hafta Restorasyonların onarımı
7 . Hafta composite veneers
8 . Hafta VISA
8 . Hafta ARASINAV
9 . Hafta Beyazlatma işlemi ve kullanılan ajanlar
9 . Hafta Composite veneer applications
10 . Hafta Restoration of crown fractures
10 . Hafta Beyazlatma uygulamaları
11 . Hafta Tükürük kompozisyonu
11 . Hafta Restoration of crown fractures
12 . Hafta Repair of restorations
12 . Hafta Tükürüğün diş çürüğü üzerine etkisi
13 . Hafta Flor ve profilaksisi
13 . Hafta Repair of restorations
14 . Hafta whitening agents
14 . Hafta Flor ve profilaksisi
15 . Hafta Bireysel profilaksi
15 . Hafta Whitening applications
16 . Hafta FİNAL
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 10
Performans Ödevi 1 5
sınav 1 20
Ödev 1 5
Dönem sonu sınavı 1 60
Doküman İncelemesi 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 4 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 1 16
Ödev 16 1 16
sınav 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 11 2 22
Dönem sonu sınavı 1 3 3
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X