Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
DAVRANIŞ BİLİMLERİ DHF119 1 1 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Doç.Dr. ŞÜKRİYE BOŞGELMEZ HACIHANEFİOĞLU
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin psikolojideki temel kavramları, ilkeleri, ve kuramları tanıması, binsan duygu, düşünce ve davranışlarının oluşumunda biyolojik, psikolojik ve sosyal mekanizmaları tanıması ve bunları klinik uygulamalarında kullanabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Define structures, conduction pathways and transmission mechanisms in the human nervous system.
1 İnsan sinir sistemindeki yapıları, iletim yolaklarını ve iletim mekanizmalarını tanımlar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1
2 İnsanın zihinsel işlevlerinin insan davranışlarıyla etkileşimini açıklar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 5, 8, 10
2 Define structures, conduction pathways and transmission mechanisms in the human nervous system.
3 Explain the biopsychosocial factors in human behavior.
3 İnsan davranışlarında biyopsikososyal etkenleri açıklar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 5, 8
4 Zihinsel hasarların bilişsel ve davranışsal sonuçlarını tanımlar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 2
4 Defines the cognitive and behavioral consequences of mental damage.
5 Comprehends the psychosocial development of human and personality theories.
5 İnsanın psikososyal gelişimi ve kişilik kuramlarını kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay 12, 13
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bilişsel işlevler ve bunların işleyişi, zihin ve davranış ilişkisi, genetik ve davranış ilişkisi, insanın psikososyal gelişimi ve kişilik kuramları
Kaynaklar
İNSAN VE DAVRANIŞI, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 2022 PSİKOLOJİ - Bir Keşif Gezintisi - PSYCHOLOGY - An Exploration, Saundra K. Ciccarelli - J. Noland White, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Davranış Bilimlerine Giriş
1 . Hafta Introduction to Behavioral Sciences
2 . Hafta Genetics and Behavior
2 . Hafta Genetik ve Davranış
3 . Hafta Davranışın Nörobiyolojik Temelleri
3 . Hafta Neurobiological Basis of Behavior
4 . Hafta Thinking, problem solving and intelligence
4 . Hafta Düşünme, problem çözme ve zeka
5 . Hafta Öğrenme
5 . Hafta Learning
6 . Hafta Memory
6 . Hafta Bellek
7 . Hafta Yaşamboyu Gelişim
7 . Hafta Lifelong Development
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Dürtü, Güdü ve Duygular
9 . Hafta Impulses, Motives and Emotions
10 . Hafta Personality-I
10 . Hafta Kişilik-I
11 . Hafta Kişilik-II
11 . Hafta Personality-II
12 . Hafta Self Defense Mechanisms
12 . Hafta Benliğin Savunma Düzenekleri
13 . Hafta Sosyal Psikoloji
13 . Hafta Social Psychology
14 . Hafta Stress, Lifestyle and Health
14 . Hafta Stres, Yaşam biçimi ve Sağlık
15 . Hafta Hasta hekim ilişkisi
15 . Hafta patient-physician relationship
16 . Hafta Yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Dönem sonu sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Dönem sonu sınavı 1 7 7
Ders süresi 16 1 16
Derse Katılım 16 1 16
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X