Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ DHF121 1 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi BİRSEN EROL BAKAN
Dersin Amacı Doğal dişlerin oluşumu, gelişimi, anatomisi ve fonksiyonlarını öğretmek, diş formülasyonları hakkında bilgi vermek, diş görüntülerinin incelendiği düzlem ve aksları öğretmek, doğal diş formlarının elde edilebileceği materyaller hakkında bilgilendirmek ve bu malzemeleri kullanarak doğal dişlerin şekillendirilmesi ile şekil verebilme yeteneğine katkıda bulunmak
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Students can describe the basic concepts of dental anatomy and morphology
1 Öğrenciler dental anatomi ve morfolojiye ilişkin temel kavramları tanımlayabilir Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası Sınav 1, 3, 6, 10
2 Öğrenciler sürekli dişlere ilişkin temel anatomik ve morfolojik kavramları bilir Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası Sınav 1, 3, 7
2 Students know the basic anatomical and morphological concepts of permanent teeth.
3 Students can communicate using these concepts
3 Öğrenciler bu kavramları kullanarak iletişim kurabilir Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası Sınav 1, 6, 7, 8
4 Diş hekimliği uygulamalarında oran-orantı ve simetri kavramlarını öğrenir Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası Sınav 1, 6, 7, 8
4 Learns the concepts of ratio-proportion and symmetry in dentistry practices
5 Students can anticipate the concepts of ratio-proportionality and symmetry during dental morphology creation.
5 Öğrenciler dental morfoloji oluşturma sırasında oran-orantı ve simetri kavramlarını öngörebilir. Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası Sınav 1, 3, 6, 7, 8
6 Diş hekimliğinde kullanılan temel malzemeleri ve bu malzemelerin kullanılmasını öğretmek. Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası Sınav 1, 6, 7, 8, 9
6 To teach the basic materials used in dentistry and the use of these materials.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Diş hekimliği öğrencileri için temel dental anatominin öğretilmesi, sürekli dişlerinin temel anatomik ve morfolojik kavramlarının verilmesi, psikomotor ve el becerisi çalışmaları ile sürekli dişlerin farklı dental malzemelerle manipüle edilmesi.
Kaynaklar
1. Scheid, RC; Weiss G; Balcıoğlu HA. (9.baskı). Woelfel Dental Anatomi.Güneş Tıp Kitapevleri. 2. Yavuz yılmaz, H. (2013). Diş Morfolojisi ve Anatomisi. 3 Gazi Kitapevi Cura, C. ( 2007). Diş Anatomisi ve Diş Yontma Tekniği. Ege Üniversitesi yayınları 4. Sevük, SÇ; Gür MH. (2001). Diş Morfolojisinin Oluşturulmasında Mumlama Tekniği. İ.Ü Diş hekimliği Fakültesi yayınları. 5. Aladağ, Lİ.(2015). Diş Anatomisi ve Fizyolojisi. Nobel Tıp Kitabevleri. 6. Turfaner, M. (1982). İnsan Dişleri ve Okluzyon İlişkileri. İ.Ü. Diş hekimliği Yayınları.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Morfoloji ve Terminolojiye Giriş: Ağız Boşluğu, Morfolojik Kavramlar
1 . Hafta Introduction to Morphology and Terminology: Oral Cavity, Morphological Concepts
2 . Hafta Introduction to Morphology and Terminology: Description of Teeth; Tooth Identification Formulas and Numbering Systems, Morphology of the maxillary central tooth
2 . Hafta Morfoloji ve Terminolojiye Giriş: Dişlerin Tanıtımı; Diş Tanıtım Formülleri ve Numaralandırma Sistemleri, Maksiller santral dişin morfolojisi
3 . Hafta Maksiller lateral diş morfolojisi
3 . Hafta Maxillary lateral tooth morphology
4 . Hafta Mandibular central and lateral tooth morphology
4 . Hafta Mandibular santral ve lateral diş morfolojisi
5 . Hafta Maksiller kanin diş morfolojisi
5 . Hafta Maxillary canine tooth morphology
6 . Hafta Mandibular canine tooth morphology
6 . Hafta Mandibular kanin diş morfolojisi
7 . Hafta Ara sınav
7 . Hafta Midterm
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Maksiller 1. ve 2. premolar
9 . Hafta Maxillary 1st and 2nd premolars
10 . Hafta Mandibular 1st and 2nd premolar tooth morphology
10 . Hafta Mandibular 1. ve 2. premolar diş morfolojisi
11 . Hafta Maksiller 1. ve 2. molar diş morfolojisi
11 . Hafta Maxillary 1st and 2nd molar tooth morphology
12 . Hafta Maxillary and manbibular third molar tooth morphology
12 . Hafta Mandibular 1. ve 2. molar diş mofolojisi
13 . Hafta Maksiller ve manbibular 3. molar diş morfolojisi
13 . Hafta Maxillary and manbibular third molar tooth morphology
14 . Hafta Arrangement of teeth in the dental arch
14 . Hafta Dişlerin dental ark içerisindeki dizilişleri
15 . Hafta Konu tekrarı
15 . Hafta Subject repetition
16 . Hafta Final sınavları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 40
Dönem sonu sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 10 2 20
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara sınav 1 22 22
Dönem sonu sınavı 1 22 22
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 78
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X