DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ |
DHF121 |
1 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi BİRSEN EROL BAKAN |
Dersin Amacı |
Doğal dişlerin oluşumu, gelişimi, anatomisi ve fonksiyonlarını öğretmek, diş formülasyonları hakkında bilgi vermek, diş görüntülerinin incelendiği düzlem ve aksları öğretmek, doğal diş formlarının elde edilebileceği materyaller hakkında bilgilendirmek ve bu malzemeleri kullanarak doğal dişlerin şekillendirilmesi ile şekil verebilme yeteneğine katkıda bulunmak |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Students can describe the basic concepts of dental anatomy and morphology |
|
|
|
1 |
Öğrenciler dental anatomi ve morfolojiye ilişkin temel kavramları tanımlayabilir |
Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası |
Sınav |
1, 3, 6, 10 |
2 |
Öğrenciler sürekli dişlere ilişkin temel anatomik ve morfolojik kavramları bilir |
Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası |
Sınav |
1, 3, 7 |
2 |
Students know the basic anatomical and morphological concepts of permanent teeth. |
|
|
|
3 |
Students can communicate using these concepts |
|
|
|
3 |
Öğrenciler bu kavramları kullanarak iletişim kurabilir |
Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası |
Sınav |
1, 6, 7, 8 |
4 |
Diş hekimliği uygulamalarında oran-orantı ve simetri kavramlarını öğrenir |
Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası |
Sınav |
1, 6, 7, 8 |
4 |
Learns the concepts of ratio-proportion and symmetry in dentistry practices |
|
|
|
5 |
Students can anticipate the concepts of ratio-proportionality and symmetry during dental morphology creation. |
|
|
|
5 |
Öğrenciler dental morfoloji oluşturma sırasında oran-orantı ve simetri kavramlarını öngörebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası |
Sınav |
1, 3, 6, 7, 8 |
6 |
Diş hekimliğinde kullanılan temel malzemeleri ve bu malzemelerin kullanılmasını öğretmek. |
Anlatım, Soru-cevap, Benzetim(simülasyon), Kavram haritası |
Sınav |
1, 6, 7, 8, 9 |
6 |
To teach the basic materials used in dentistry and the use of these materials. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Diş hekimliği öğrencileri için temel dental anatominin öğretilmesi, sürekli dişlerinin temel anatomik ve morfolojik kavramlarının verilmesi, psikomotor ve el becerisi çalışmaları ile sürekli dişlerin farklı dental malzemelerle manipüle edilmesi. |
Kaynaklar |
1. Scheid, RC; Weiss G; Balcıoğlu HA. (9.baskı). Woelfel Dental Anatomi.Güneş Tıp Kitapevleri.
2. Yavuz yılmaz, H. (2013). Diş Morfolojisi ve Anatomisi.
3 Gazi Kitapevi Cura, C. ( 2007). Diş Anatomisi ve Diş Yontma Tekniği. Ege Üniversitesi yayınları
4. Sevük, SÇ; Gür MH. (2001). Diş Morfolojisinin Oluşturulmasında Mumlama Tekniği. İ.Ü Diş hekimliği Fakültesi yayınları.
5. Aladağ, Lİ.(2015). Diş Anatomisi ve Fizyolojisi. Nobel Tıp Kitabevleri.
6. Turfaner, M. (1982). İnsan Dişleri ve Okluzyon İlişkileri. İ.Ü. Diş hekimliği Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Morfoloji ve Terminolojiye Giriş: Ağız Boşluğu, Morfolojik Kavramlar |
|
1 . Hafta |
Introduction to Morphology and Terminology: Oral Cavity, Morphological Concepts |
|
2 . Hafta |
Introduction to Morphology and Terminology: Description of Teeth; Tooth Identification Formulas and Numbering Systems, Morphology of the maxillary central tooth |
|
2 . Hafta |
Morfoloji ve Terminolojiye Giriş: Dişlerin Tanıtımı; Diş Tanıtım Formülleri ve Numaralandırma Sistemleri, Maksiller santral dişin morfolojisi |
|
3 . Hafta |
Maksiller lateral diş morfolojisi |
|
3 . Hafta |
Maxillary lateral tooth morphology |
|
4 . Hafta |
Mandibular central and lateral tooth morphology |
|
4 . Hafta |
Mandibular santral ve lateral diş morfolojisi |
|
5 . Hafta |
Maksiller kanin diş morfolojisi |
|
5 . Hafta |
Maxillary canine tooth morphology |
|
6 . Hafta |
Mandibular canine tooth morphology |
|
6 . Hafta |
Mandibular kanin diş morfolojisi |
|
7 . Hafta |
Ara sınav |
|
7 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Maksiller 1. ve 2. premolar |
|
9 . Hafta |
Maxillary 1st and 2nd premolars |
|
10 . Hafta |
Mandibular 1st and 2nd premolar tooth morphology |
|
10 . Hafta |
Mandibular 1. ve 2. premolar diş morfolojisi |
|
11 . Hafta |
Maksiller 1. ve 2. molar diş morfolojisi |
|
11 . Hafta |
Maxillary 1st and 2nd molar tooth morphology |
|
12 . Hafta |
Maxillary and manbibular third molar tooth morphology |
|
12 . Hafta |
Mandibular 1. ve 2. molar diş mofolojisi |
|
13 . Hafta |
Maksiller ve manbibular 3. molar diş morfolojisi |
|
13 . Hafta |
Maxillary and manbibular third molar tooth morphology
|
|
14 . Hafta |
Arrangement of teeth in the dental arch |
|
14 . Hafta |
Dişlerin dental ark içerisindeki dizilişleri |
|
15 . Hafta |
Konu tekrarı |
|
15 . Hafta |
Subject repetition |
|
16 . Hafta |
Final sınavları |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
40 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
10 |
2 |
20 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
Ara sınav |
1 |
22 |
22 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
22 |
22 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
78 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
|
|
|
X |
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
|
|
|
|
X |
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|