Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ORGANİK KİMYA DHF127 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi ELİF ESRA ALTUNER
Dersin Amacı Organik bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini, elde edilişlerini ve reaksiyonlarını kavrayabilmek için gerekli temel bilgi sahibi olmayı sağlamaktır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Comprehends general information about naming, classification, production and reactions of organic molecules.
1 Organik moleküllerin adlandırılması, sınıflandırılması, elde edilişleri ve reaksiyonları hakkında genel bilgileri kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Proje Ödevi 4, 7
2 Organik moleküllerin yapı ve fonksiyonlarını tanımlayarak sınıflandırır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Proje Ödevi 4, 7
2 Defines and classifies the structure and functions of organic molecules.
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Organik bileşiklerin temel fonksiyonel gruplarına göre sınıflandırılması, uluslararası kabul görmüş kurallara göre adlandırılması, fiziksel ve kimyasal özelliklerinin açıklanması. Organik bileşiklerin elde edilme yolları, reaksiyonları ve bu bileşiklerin günlük yaşamdaki yeri.
Kaynaklar
Organik Kimya, Graham Solomons, Graig Fryhle, Scott SnyderOrganik Kimya, R.J. Fessenden, J.S. Fessenden, M.W. Logue.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Organik Kimyaya Giriş
1 . Hafta Introduction to Organic Chemistry
2 . Hafta Nomenclature of Organic Compounds
2 . Hafta Organik Bileşiklerin Adlandırılması
3 . Hafta Üç Boyutlu Geometri, Moleküller Arası Etkileşimler ve Fiziksel Özellikler
3 . Hafta Three Dimensional Geometry, Intermolecular Interactions and Physical Properties
4 . Hafta Alkanes and Cycloalkanes
4 . Hafta Alkanlar ve Sikloalkanlar
5 . Hafta Alkenler ve Alkinler
5 . Hafta Alkenes and Alkynes
6 . Hafta Acids and Bases
6 . Hafta Asitler ve Bazlar
7 . Hafta Eliminasyon ve Ekleme Reaksiyonları
7 . Hafta Elimination and Addition Reactions
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Aromatiklik
9 . Hafta aromaticity
10 . Hafta Stereochemistry
10 . Hafta Stereokimya
11 . Hafta Alkil Halojenürler ve Nükleofilik Sübstitüsyon Tepkimeleri
11 . Hafta Alkyl Halides and Nucleophilic Substitution Reactions
12 . Hafta Proteins and Amino Acids
12 . Hafta Proteinler ve Aminoasitler
13 . Hafta Nükleik Asitler
13 . Hafta Nucleic Acids
14 . Hafta carbohydrates
14 . Hafta Karbonhidratlar
15 . Hafta Lipitler
15 . Hafta lipids
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 30
Proje Ödevi 1 20
Dönem Sonu Sınavı 1 50
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 11 2 22
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Araştırma Ödevi 1 2 2
Ara sınav ve ara sınava hazırlık 1 4 4
Dönem sonu sınavı ve dönem sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Assignment 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 54
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X