TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI |
DHF129 |
1 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bilgisayar ve işletim sistemleri kavramlarının tanıtılması, Windows 10 işletim sistemin temel ayarları, ofis yazılımları MS Word, Excel, PowerPoint ve internet kullanımının geliştirilmesi, bilgisayar ağları ile ilgili temel kavramların tanıtılması, bilgisayarla problem çözme yollarının tanıtılması, güvenli internet ve sosyal medya kullanımı |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Can create and manage virtual events
|
|
|
|
1 |
Bilişim ve bilgisayarla ilgili temel kavramları ve bilgisayarın çevre birimlerini bilir |
Anlatım |
Sınav |
1, 4, 7 |
2 |
Windows işletim sistemi dosya yapısın kullanabilir ve uygulamalarını kurup yönetebilir, ağ ayarlarını yapabilir |
Anlatım |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 4, 8 |
2 |
Can use the Windows operating system file structure and can install and manage applications, configure network settings |
|
|
|
3 |
Using Microsoft Excel, Word and PowerPoint Office Programs, you can prepare quality reports, make presentations, create spreadsheets and analyze |
|
|
|
3 |
Microsoft Excel, Word ve PowerPoint Ofis Programlarını kullanarak nitelikli rapor hazırlayabilir, sunu yapabilir ve hesap tabloları oluşturup analizler yapabilir |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Performans Ödevi |
1, 4, 8 |
4 |
Güvenli bilgisayar ve sosyal medya kullanım ilkelerini bilir |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Performans Ödevi |
1, 4, 8 |
4 |
Knows the principles of safe computer and social media usage |
|
|
|
5 |
Can create and manage virtual events |
|
|
|
5 |
Sanal etkinlik oluşturup yönetebilir |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Performans Ödevi |
1, 4, 8 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayar yazılım ve donanım yapısı, bilgisayarın giriş ve çıkış birimleri, Windows 10 işletim sistemi kullanımı ve temel ayarları, Microsoft Word, Excel, PowerPoint programlarının tanıtılması ve uygulamaları, bilgisayar ağ bağlantı ayarları, güvenli internet ve sosyal medya kullanımı, sanal etkinlik programları |
Kaynaklar |
Eby, G. Ve Okur, M.R. (Ed.), (2020). Temel Bilgi Teknolojileri II. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Abdurrahman TAŞBAŞI, Orhan ALTINBAŞAK, Bilgi ve İletişim Teknolojisi, Altaş Yayıncılık Ali GÜNEŞ, Bilgisayar I-II, Pegem Yayıncılık
İsmail SARI, Ömer BAĞCI, Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Seçkin Yayıncılık |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilgisayara Giriş (Tanımı, tarihsel gelişimi,bilgisayarla ilgili temel kavramlar) |
|
1 . Hafta |
Introduction to Computer (Definition, historical development, basic computer concepts) |
|
2 . Hafta |
computer peripherals |
|
2 . Hafta |
Bilgisayar çevre birimleri |
|
3 . Hafta |
İşletim Sistemi ve Dosya Yönetimi |
|
3 . Hafta |
Operating System and File Management |
|
4 . Hafta |
Information and Communication (Internet, Network Concepts, Network settings...) |
|
4 . Hafta |
Bilgi ve İletişim (İnternet, Ağ Kavramları, Ağ ayarları...) |
|
5 . Hafta |
Kelime İşlemci Giriş, Biçimlendirme (Metin , Paragraf, Belge) ve Yazdırma |
|
5 . Hafta |
Word Processor Input, Formatting (Text, Paragraph, Document) and Printing |
|
6 . Hafta |
Word Processor - Objects (Table, Picture, Image, Graph) |
|
6 . Hafta |
Kelime İşlemci - Nesneler (Tablo, Resim Görüntü, Grafik) |
|
7 . Hafta |
Tablolama (Giriş, Hücreler ve Çalışma Sayfaları, Biçimlendirme) |
|
7 . Hafta |
Tabulation (Home, Cells and Worksheets, Formatting) |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Tablolama (Grafikler, Formüller ve İşlevler) |
|
9 . Hafta |
Tabulation (Charts, Formulas and Functions) |
|
10 . Hafta |
Applications |
|
10 . Hafta |
Uygulamlar |
|
11 . Hafta |
Sunum Hazırlama |
|
11 . Hafta |
Presentation Preparation |
|
12 . Hafta |
Presentation Preparation |
|
12 . Hafta |
Sunum Hazırlama |
|
13 . Hafta |
Güvenli internet ve sosyal medya kullanımı |
|
13 . Hafta |
Safe internet and social media use |
|
14 . Hafta |
computer security settings |
|
14 . Hafta |
Bilgisayar güvenlik ayarları |
|
15 . Hafta |
Sanal etkinlik düzenleme ve yönetme |
|
15 . Hafta |
Organize and manage virtual events |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Sınav |
1 |
20 |
Performans Ödevi |
4 |
20 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
12 |
2 |
24 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
18 |
18 |
Ara Sınav |
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
82 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
|
|
|
|
X |
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|