Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI DHF129 1 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bilgisayar ve işletim sistemleri kavramlarının tanıtılması, Windows 10 işletim sistemin temel ayarları, ofis yazılımları MS Word, Excel, PowerPoint ve internet kullanımının geliştirilmesi, bilgisayar ağları ile ilgili temel kavramların tanıtılması, bilgisayarla problem çözme yollarının tanıtılması, güvenli internet ve sosyal medya kullanımı
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Can create and manage virtual events
1 Bilişim ve bilgisayarla ilgili temel kavramları ve bilgisayarın çevre birimlerini bilir Anlatım Sınav 1, 4, 7
2 Windows işletim sistemi dosya yapısın kullanabilir ve uygulamalarını kurup yönetebilir, ağ ayarlarını yapabilir Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1, 4, 8
2 Can use the Windows operating system file structure and can install and manage applications, configure network settings
3 Using Microsoft Excel, Word and PowerPoint Office Programs, you can prepare quality reports, make presentations, create spreadsheets and analyze
3 Microsoft Excel, Word ve PowerPoint Ofis Programlarını kullanarak nitelikli rapor hazırlayabilir, sunu yapabilir ve hesap tabloları oluşturup analizler yapabilir Anlatım, Gösterip Yaptırma Performans Ödevi 1, 4, 8
4 Güvenli bilgisayar ve sosyal medya kullanım ilkelerini bilir Anlatım, Gösterip Yaptırma Performans Ödevi 1, 4, 8
4 Knows the principles of safe computer and social media usage
5 Can create and manage virtual events
5 Sanal etkinlik oluşturup yönetebilir Anlatım, Gösterip Yaptırma Performans Ödevi 1, 4, 8
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayar yazılım ve donanım yapısı, bilgisayarın giriş ve çıkış birimleri, Windows 10 işletim sistemi kullanımı ve temel ayarları, Microsoft Word, Excel, PowerPoint programlarının tanıtılması ve uygulamaları, bilgisayar ağ bağlantı ayarları, güvenli internet ve sosyal medya kullanımı, sanal etkinlik programları
Kaynaklar
Eby, G. Ve Okur, M.R. (Ed.), (2020). Temel Bilgi Teknolojileri II. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Abdurrahman TAŞBAŞI, Orhan ALTINBAŞAK, Bilgi ve İletişim Teknolojisi, Altaş Yayıncılık Ali GÜNEŞ, Bilgisayar I-II, Pegem Yayıncılık İsmail SARI, Ömer BAĞCI, Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Seçkin Yayıncılık
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Bilgisayara Giriş (Tanımı, tarihsel gelişimi,bilgisayarla ilgili temel kavramlar)
1 . Hafta Introduction to Computer (Definition, historical development, basic computer concepts)
2 . Hafta computer peripherals
2 . Hafta Bilgisayar çevre birimleri
3 . Hafta İşletim Sistemi ve Dosya Yönetimi
3 . Hafta Operating System and File Management
4 . Hafta Information and Communication (Internet, Network Concepts, Network settings...)
4 . Hafta Bilgi ve İletişim (İnternet, Ağ Kavramları, Ağ ayarları...)
5 . Hafta Kelime İşlemci Giriş, Biçimlendirme (Metin , Paragraf, Belge) ve Yazdırma
5 . Hafta Word Processor Input, Formatting (Text, Paragraph, Document) and Printing
6 . Hafta Word Processor - Objects (Table, Picture, Image, Graph)
6 . Hafta Kelime İşlemci - Nesneler (Tablo, Resim Görüntü, Grafik)
7 . Hafta Tablolama (Giriş, Hücreler ve Çalışma Sayfaları, Biçimlendirme)
7 . Hafta Tabulation (Home, Cells and Worksheets, Formatting)
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Tablolama (Grafikler, Formüller ve İşlevler)
9 . Hafta Tabulation (Charts, Formulas and Functions)
10 . Hafta Applications
10 . Hafta Uygulamlar
11 . Hafta Sunum Hazırlama
11 . Hafta Presentation Preparation
12 . Hafta Presentation Preparation
12 . Hafta Sunum Hazırlama
13 . Hafta Güvenli internet ve sosyal medya kullanımı
13 . Hafta Safe internet and social media use
14 . Hafta computer security settings
14 . Hafta Bilgisayar güvenlik ayarları
15 . Hafta Sanal etkinlik düzenleme ve yönetme
15 . Hafta Organize and manage virtual events
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 20
Performans Ödevi 4 20
Dönem sonu sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Dönem sonu sınavı 1 18 18
Ara Sınav 1 12 12
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 82
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X