Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TIBBİ BİYOLOJİ I DHF131 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÖNCEL DUMAN
Dersin Amacı Tıbbi biyoloji ve genetik dersinin amacı, tıbbi laboratuvar teknikleri programı öğrencilerinin hastalık tanı çalışmalarına temel oluşturacak tıbbi biyoloji ve tıbbi genetik kavramlarını anlayışlarını geliştirmek, hücresel işleyişin moleküler mekanizmalarını incelemek ve bu mekanizmaların bozulması durumunda hastalıklar ile ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Learns the basic theories about the beginning of life and vitality.
1 Hayatın ve canlılığın başlangıcı hakkında temel teorileri öğrenir. Anlatım Sınav 4
2 Ökaryotik hücreleri öğrenir. Anlatım Sınav 4
2 Learns eukaryotic cells.
3 Learns prokaryotic cells.
3 Prokaryotik hücreleri öğrenir. Anlatım Sınav 4
4 Hücrelerin genel özelliklerini ve metabolizma olaylarını öğrenir. Anlatım Sınav 3
4 Learns the general properties of cells and metabolism events.
5 Learns cell proliferation and properties of genetic material.
5 Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini öğrenir. Anlatım Sınav 3
6 Hücrelerin iletişim yollarını öğrenir. Anlatım Sınav 4
6 Learns the communication ways of cells.
7 Learns body tissue types and properties.
7 Vücut doku tiplerini ve özelliklerini öğrenir. Anlatım Sınav 3
8 Doku ve hücre preparatı inceleyebilir. Anlatım Sınav 4
8 Can examine tissue and cell preparation.
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Biyomoleküller. Hücre yapı- görevine giriş. Hücre yapı, tanım, görevleri. Metabolizma. Biyokimyasal reaksiyonlar. Hücre bölünmesi. Mendel genetiği. Sitogenetik kromozomal anomaliler inceleme yöntemleri. Moleküler biyolojiye giriş. DNA, RNA, protein sentezi moleküler. Genetik hastalıklar. Moleküler genetik, hastalık teşhis yöntemleri. Genetik alanındaki yenilikler.
Kaynaklar
1-Tıbbi Biyoloji ders kitbı Prof . Dr. Ayşe Başaran, Hipokrat Yayıncılık 2-Stephen R Goodman “Medical Cell Biology”, Third Edition, Elsevier, USA, 2007. 3-Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Roberts, Walter “Molecular Biology of the Cell” Sixth Edition, Garland Science Publishers, USA, 2013.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Hücrenin Orijini ve Evrimi
1 . Hafta Origin and Evolution of the Cell
2 . Hafta Essential Compounds of the Cell (Biomolecules)
2 . Hafta Hücrenin Temel Bileşikleri (Biyomoleküller)
3 . Hafta Proteinlerin Biyolojik Katalizör Olarak Merkezi Rolleri
3 . Hafta The Central Roles of Proteins as Biological Catalysts
4 . Hafta Cell membrane
4 . Hafta Hücre Zarı
5 . Hafta Moleküler Biyolojinin Temelleri
5 . Hafta Fundamentals of Molecular Biology
6 . Hafta Cell's Genetic Material: DNA, Chromosomes and Genome
6 . Hafta Hucrenin Genetik Materyali: DNA, Kromozomlar ve Genom
7 . Hafta Hücre İçi Kompartmanlar: Organeller
7 . Hafta Intracellular Compartments: Organelles
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Nükleik Asitler ve Proteinlerin Saptanması
9 . Hafta Detection of Nucleic Acids and Proteins
10 . Hafta Dna Replikasyonu ve Tamiri DNA Replication and Repair
10 . Hafta Dna Replikasyonu ve Tamiri
11 . Hafta RNA Yapısı, Özellikleri, Sentezi-Transkripsyon
11 . Hafta RNA Structure, Properties, Synthesis-Transcription
12 . Hafta Protein Synthesis, Processing
12 . Hafta Protein Sentezi, İşlenmesi
13 . Hafta Hücre Yaşlanması Ve Ölümü
13 . Hafta Cell Aging and Death
14 . Hafta Molecular Basis of Cancer
14 . Hafta Kanserin MoleküLer Temelleri
15 . Hafta Genel tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Sunum 1 20
Dönemsonu Sınavı 1 40
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ara Sınav 1 10 8
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 2 32
Dönemsonu Sınavı 1 18 18
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 58
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X