Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
GENEL ANATOMİ I DHF116 2 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT SABRİ MEDİŞOĞLU
Dersin Amacı Temel anatomi bilgileri, terminoloji, kemik, eklem, kas, hakkında genel bilgileri, lokomotor sistem hakkında temel bilgileri edinmesi ve onları oluşturan yapıların anatomik yapısı ve vücudun toplamıyla olan etkileşimlerini anlamak ve analiz edebilmesi ve böylece güncel ve mesleki uygulamalardan karşılaşılan tıbbi problemlerin anatomik temellerinin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Can relate anatomical information with events that may be encountered in clinical practice.
1 Anatomik bilgileri klinik pratikte karşılaşılabilecek olaylar ile ilişkilendirebilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
2 Anatomide genel kavramları, terminolojiyi ve anatomik pozisyonları tanımlar Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
2 Defines general concepts, terminology and anatomical positions in anatomy
3 Understands and expresses the clinical anatomy approach for cases that may be encountered in clinical practice.
3 Klinik pratikte karşılaşabilinecek olgular için klinik anatomi yaklaşımını anlayıp ifade eder. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 İskelet sistemi ve bütün kemikler hakkında ve kaslar hakkında genel bilgileri ifade eder. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 Expresses general information about skeletal system and all bones and muscles.
5 It defines the relationships and positions of anatomical structures, especially bones, joints and muscles.
5 Anatomik yapıların özellikle kemik,eklem ve kasların birbirleri ile olan ilişkileri ve poziyonlarını tanımlar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Laboratuar Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Gözlem, Laboratuar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Anatomik terminoloji, osteoloji, artroloji, myolojiye giriş ,Üst ve alt ekstremitelerin kemik, eklem, kas ,damar ve sinir yapıları ,aksiyal iskelet kemik ve toraks eklemleri.
Kaynaklar
Anatomi ,Kaplan Arıncı - Alaittin Elhan, Güneş Kitabevi, İstanbul, 2001 Gray's Anatomi, M.Yıldırım ,Güneş kitabevi, İstanbul, 2007 Moore, K. L. 2007. Kliniğe Yönelik Anatomi (Clinically Oriented Anatomy) (4.baskı). Çeviri: Prof. Dr. Kayıhan Şahinoğlu, Nobel Tıp Kitapevleri. ISBN:975-420-542-6 Ozan Anatomi, Hasan OZAN, Klinisyen Tıp Kitabevleri, 2014, 3.Baskı. Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R 2000.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Anatomiye giriş ve terminoloji.
1 . Hafta Introduction to anatomy and terminology.
2 . Hafta Introduction to osteology, arthrology and myology
2 . Hafta Osteoloji,artroloji ve myolojiye giriş
3 . Hafta Kafa kemikleri
3 . Hafta skull bones
4 . Hafta Upper extremity thorax bones
4 . Hafta Üst ektremite thorax kemikleri
5 . Hafta Alt ekstremite kemikleri
5 . Hafta lower extremity bones
6 . Hafta Upper extremity thorax joints
6 . Hafta Üst extremite thorax eklemleri
7 . Hafta Alt extremite eklemleri
7 . Hafta lower extremity joints
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Omurga thorax,çene eklemleri
9 . Hafta spine, thorax, jaw joints
10 . Hafta Thorax, back and neck muscles
10 . Hafta Thorax,sırt ve ense kasları
11 . Hafta Omuz,kol,önkol anatomisi
11 . Hafta Shoulder, arm, forearm anatomy
12 . Hafta hand anatomy
12 . Hafta El anatomisi
13 . Hafta Abdomen ve gluteal bölge kasları
13 . Hafta Abdomen and gluteal muscles
14 . Hafta Thigh anterior, posterior and leg anatomy
14 . Hafta Uyluk ön,arka ve bacak anatomisi
15 . Hafta Ayak anatomisi
15 . Hafta foot anatomy
16 . Hafta FİNAL SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 2 80
Kısa Sınav 1 5
Sözlü Değerlendirme 1 5
Gözlem 0 0
Laboratuar 1 10
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 90
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 90
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 1 16
Ödev 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı 1 1 1
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 76
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X