TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
DHF120 |
2 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. NİLAY AKYIL |
Dersin Amacı |
İkinci yarıyıl sonuna kadar
1. Algoritma ve akış diyagramları temel kavramlarını öğretmek.
2- Problem çözme yeteneği kazandırmak.
3- Günlük hayatta kullanılabilecek basit programları yazabilmek. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
Programlama dili hakkında temel kavramları açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
8 |
2 |
Algoritma ve akış şeması ile ilgili kavramları açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 8 |
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
Programlama dili editörünü kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
8 |
4 |
Program üzerindeki hataları tespit eder. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
6, 8 |
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
Basit seviyede program yazar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
8 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Algoritma ve Akış diyagramları, Program yapısı ve veri tipleri, Giriş -Çıkış komutları, Karşılaştırma komutları, Döngü komutları, Fonksiyon kullanımı, Dizi ve Matris işlemleri, Dosya işlemleri. |
Kaynaklar |
Sınıf içi dersi veren öğretim elemanının ders notları. Algoritma: Uygulamalı Algoritma Klavuzu, 7.baskı, Kadir Çamoğlu, Kodlab, 2011 C, C++ ve Java Dilleriyle Algoritma ve Programlama, Bülent Çobanoğlu , Abaküs Kitap, 2016 Algoritmalar Teoriden Uygulamalara , Vasif V. NABİYEV , Seçkin Yayıncılık , 2011 Algoritma ve Programlamaya Giriş, EbubekirYaşar, Ekin Basım Yayın, 2016 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
0 . Hafta |
|
|
1 . Hafta |
Giriş, Genel ve Temel kavramlar |
|
1 . Hafta |
Giriş, Genel ve Temel kavramlar |
|
2 . Hafta |
Algorithm Concept and Problem Solving |
|
2 . Hafta |
Algoritma Kavramı ve Problem Çözme |
|
3 . Hafta |
Aritmetik ve Mantıksal İfadeler |
|
3 . Hafta |
Arithmetic and Logical Expressions |
|
4 . Hafta |
Comparison and Conditional Statements (Decision structures) |
|
4 . Hafta |
Karşılaştırma ve Koşul Deyimleri (Karar yapıları) |
|
5 . Hafta |
Döngüler |
|
5 . Hafta |
Loops |
|
6 . Hafta |
Development of algorithms suitable for circular problems |
|
6 . Hafta |
Döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirme |
|
7 . Hafta |
Döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirme |
|
7 . Hafta |
Development of algorithms suitable for circular problems |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Akış Diyagramları |
|
9 . Hafta |
Flow Diagrams |
|
10 . Hafta |
Coding program applications |
|
10 . Hafta |
Kodlama program uygulamaları |
|
11 . Hafta |
Kodlama program uygulamaları |
|
11 . Hafta |
Coding program applications |
|
12 . Hafta |
Single and double dimensional arrays |
|
12 . Hafta |
Tek ve çift boyutlu diziler |
|
13 . Hafta |
Fonksiyonlar |
|
13 . Hafta |
Functions |
|
14 . Hafta |
Coding applications |
|
14 . Hafta |
Kodlama uygulamaları |
|
15 . Hafta |
Kodlama uygulamaları |
|
15 . Hafta |
Coding applications |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
79 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Program Output 1
|
X |
|
|
|
|
2 |
He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
|
X |
|
|
|
|
6 |
As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can share quantitative and qualitative data where necessary
|
X |
|
|
|
|
11 |
By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Acts in accordance with ethical values in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
|
X |
|
|
|
|
13 |
She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. |
X |
|
|
|
|
|