Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ DHF120 2 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. NİLAY AKYIL
Dersin Amacı İkinci yarıyıl sonuna kadar 1. Algoritma ve akış diyagramları temel kavramlarını öğretmek. 2- Problem çözme yeteneği kazandırmak. 3- Günlük hayatta kullanılabilecek basit programları yazabilmek.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1 Programlama dili hakkında temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-cevap Sınav 8
2 Algoritma ve akış şeması ile ilgili kavramları açıklar. Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 8
2
3
3 Programlama dili editörünü kullanır. Anlatım, Soru-cevap Sınav 8
4 Program üzerindeki hataları tespit eder. Anlatım, Soru-cevap Sınav 6, 8
4
5
5 Basit seviyede program yazar. Anlatım, Soru-cevap Sınav 8
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Algoritma ve Akış diyagramları, Program yapısı ve veri tipleri, Giriş -Çıkış komutları, Karşılaştırma komutları, Döngü komutları, Fonksiyon kullanımı, Dizi ve Matris işlemleri, Dosya işlemleri.
Kaynaklar
Sınıf içi dersi veren öğretim elemanının ders notları. Algoritma: Uygulamalı Algoritma Klavuzu, 7.baskı, Kadir Çamoğlu, Kodlab, 2011 C, C++ ve Java Dilleriyle Algoritma ve Programlama, Bülent Çobanoğlu , Abaküs Kitap, 2016 Algoritmalar Teoriden Uygulamalara , Vasif V. NABİYEV , Seçkin Yayıncılık , 2011 Algoritma ve Programlamaya Giriş, EbubekirYaşar, Ekin Basım Yayın, 2016
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Giriş, Genel ve Temel kavramlar
1 . Hafta Giriş, Genel ve Temel kavramlar
2 . Hafta Algorithm Concept and Problem Solving
2 . Hafta Algoritma Kavramı ve Problem Çözme
3 . Hafta Aritmetik ve Mantıksal İfadeler
3 . Hafta Arithmetic and Logical Expressions
4 . Hafta Comparison and Conditional Statements (Decision structures)
4 . Hafta Karşılaştırma ve Koşul Deyimleri (Karar yapıları)
5 . Hafta Döngüler
5 . Hafta Loops
6 . Hafta Development of algorithms suitable for circular problems
6 . Hafta Döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirme
7 . Hafta Döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirme
7 . Hafta Development of algorithms suitable for circular problems
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Akış Diyagramları
9 . Hafta Flow Diagrams
10 . Hafta Coding program applications
10 . Hafta Kodlama program uygulamaları
11 . Hafta Kodlama program uygulamaları
11 . Hafta Coding program applications
12 . Hafta Single and double dimensional arrays
12 . Hafta Tek ve çift boyutlu diziler
13 . Hafta Fonksiyonlar
13 . Hafta Functions
14 . Hafta Coding applications
14 . Hafta Kodlama uygulamaları
15 . Hafta Kodlama uygulamaları
15 . Hafta Coding applications
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 79
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X