Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TIBBİ BİYOLOJİ II DHF122 2 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÖNCEL DUMAN
Dersin Amacı Tıbbi biyoloji ve tıbbi genetik kavramlarını anlayışlarını geliştirmek, hücresel işleyişin moleküler mekanizmalarını incelemek ve bu mekanizmaların bozulması durumunda hastalıklar ile ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Learns the basic theories about the beginning of life and vitality.
1 Hayatın ve canlılığın başlangıcı hakkında temel teorileri öğrenir.
2 Ökaryotik hücreleri öğrenir.
2 Learns eukaryotic cells.
3 Learns prokaryotic cells.
3 Prokaryotik hücreleri öğrenir.
4 Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini öğrenir.
4 Learns cell proliferation and properties of genetic material.
5 Learns the general properties of cells and metabolism events.
5 Hücrelerin genel özelliklerini ve metabolizma olaylarını öğrenir.
6 Hücrelerin iletişim yollarını öğrenir.
6 Learns the communication ways of cells.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Biyomoleküller. Hücre yapı- görevine giriş. Hücre yapı, tanım, görevleri. Metabolizma. Biyokimyasal reaksiyonlar. Hücre bölünmesi. Mendel genetiği. Sitogenetik kromozomal anomaliler inceleme yöntemleri. Moleküler biyolojiye giriş. DNA, RNA, protein sentezi moleküler. Genetik hastalıklar. Moleküler genetik, hastalık teşhis yöntemleri. Genetik alanındaki yenilikler
Kaynaklar
1-Tıbbi Biyoloji ders kitbı Prof . Dr. Ayşe Başaran, Hipokrat Yayıncılık 2-Stephen R Goodman “Medical Cell Biology”, Third Edition, Elsevier, USA, 2007. 3-Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Roberts, Walter “Molecular Biology of the Cell” Sixth Edition, Garland Science Publishers, USA, 2013.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Hücre İskeleti
1 . Hafta Cell Skeleton
2 . Hafta Cell Warning System
2 . Hafta Hücre Uyarı Sistemi
3 . Hafta Hücre Sinyal İletim Mekanizmaları
3 . Hafta Cell Signal Transmission Mechanisms
4 . Hafta Intracellular and Intercellular Signal Transmission
4 . Hafta Hücre İçi Ve Hücrelerarası Sinyal İletimi
5 . Hafta Hücrelerin Birbirine Tutunması Ve Ekstraselüler Matriks
5 . Hafta Hücrelerin Birbirine Tutunması Ve Ekstraselüler Matriks
6 . Hafta Cell Connections
6 . Hafta Hücre Bağlantıları
7 . Hafta Genel tekrar
7 . Hafta An overview
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Hücre Siklusu
9 . Hafta Cell Cycle
10 . Hafta Cell Aging and Death
10 . Hafta Hücre Yaşlanması ve Ölümü
11 . Hafta Hücre Apoptoz Mekanizmaları
11 . Hafta Cell Apoptosis Mechanisms
12 . Hafta Immunology
12 . Hafta İmmunoloji
13 . Hafta Kanser
13 . Hafta Cancer
14 . Hafta Stem cells
14 . Hafta Kök Hücre
15 . Hafta Genetik, kalıtım
15 . Hafta genetics, heredity
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 20
SMS-1181 0 20
SMS-1181 1 20
SMS-1181 0 40
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 1 16
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 1 8 8
SMS-1181 1 18 18
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 74
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Program Output 1 X
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues. X
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence. X
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry. X
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry. X
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility. X
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach. X
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach. X
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. X
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary X
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses. X
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients. X
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. X