Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ANATOMİ HEM105 1 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT SABRİ MEDİŞOĞLU
Dersin Amacı Öğrencilerin vücudu oluşturan sistemler ve bu sistemleri oluşturan organlar arasındaki ilişkileri ,Hareket Sistemi anatomisini,dolaşım sistemi, solunum sistemi ,sindirim sistemi ,ürogenital sistem Duyu organları (Göz-Kulak) MSS ,periferik sinir sistemi, cranial sinirler ve Otonom Sinir Sistemi anatomisi hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu sistemleri oluşturan yapı ve organların anatomik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Defines general concepts, terminology, and anatomical positions in anatomy.
1 Anatomide genel kavramları, terminolojiyi ve anatomik pozisyonları tanımlar Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
2 İskelet sistemi ve bütün kemikler hakkında ve kaslar hakkında genel bilgileri ifade eder. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Kısa Sınav 2, 3, 5, 6, 9
2 Expresses general information about the skeletal system and all bones, as well as muscles.
3 Expresses general information about the anatomy of all systems.
3 Bütün sistemlerin anatomisi hakkında genel bilgileri ifade eder. Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 öğrenilen anatomik yapıları klinikte karşılaşılan durumlar çerçevesinde ilişikilendirir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 2, 3, 4, 5, 9
4 Relates learned anatomical structures to situations encountered in clinical practice.
5 Relates learned anatomical knowledge to events that can be encountered in a clinical setting.
5 Öğrenilen anatomik bilgilerin klinikte karşılaşılabilecek olaylar ile ilişkilendirebilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
6 Bütün sistemlerin anatomik yapısını bilir ve aralarındaki ilişkiyi kurar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma Sınav 1, 2
6 Has knowledge of the anatomical structure of all systems and establishes relationships between them.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Anatomik organ ve sistemler olan Hareket Sistemi anatomisi,dolaşım sistemi,solunum sistemi ,sindirim sistemi ,ürogenital sistem Duyu organları (Göz-Kulak) MSS ,periferik sinir sistemi, cranial sinirler ve Otonom Sinir Sistemini ve onları oluşturan organların anatomik yapısı ve bunların genel olarak birbirleriyle olan etkileşimlerini anlamak ve analiz edebilmek.
Kaynaklar
1.Arıncı, K, Elhan, A. (2020). Anatomi 1-2. Güneş Tıp Kitabevleri. 7. Baskı Ankara 2.Drake, R. Vogl, W. (2018) Gray's Öğrenciler için Anatomi. Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 3. Baskı, Ankara 3.Ozan, H. (2014). Anatomi. TUSDATA-TUS Hazırlık Merkezleri. 3. Baskı, İstanbul
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Introduction, Terms, plans, skeletal and muscular structure that make up the movement
1 . Hafta Giriş,Terimler , planlar Hareketi oluşturan, iskelet ve kas yapısı
2 . Hafta Kafa kemikleri,Yüz kemikleri,Kafa ve yüz kemikleri pratiği, Vücut mekaniği
2 . Hafta Skull bones, Facial bones, Head and facial bones practice, Body mechanics
3 . Hafta spine and upper extremity bones
3 . Hafta omurga ve üst ekstremite kemikleri
4 . Hafta alt ekstremite kemikleri
4 . Hafta lower extremity bones
5 . Hafta spine thorax and jaw joints and muscles
5 . Hafta omurga thorax ve çene eklemleri ve kasları
6 . Hafta alt ve üst ekstremite eklemleri ve kasları
6 . Hafta lower and upper extremity joints and muscles
7 . Hafta scalp, scalp and facial muscles
7 . Hafta saçlı deri,scalp ve mimik kasları
8 . Hafta Ara Sınav
8 . Hafta Midterm
9 . Hafta circulatory and respiratory system
9 . Hafta dolaşım ve solunum sistemi
10 . Hafta sindirim sistemi ve ürogenital sistem
10 . Hafta digestive system and urogenital system
11 . Hafta nervous system
11 . Hafta sinir sistemi
12 . Hafta sinir sistemi II
12 . Hafta nervous system II
13 . Hafta Sense organs: eyes, ears.
13 . Hafta duyu organları göz,kulak
14 . Hafta endokrin sistem ve otonom sinir sistemi
14 . Hafta endocrine system and autonomic nervous system
15 . Hafta course evaluation
15 . Hafta Dersin değerlendirilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 10
Performans Ödevi 1 10
Dönem sonu sınav 1 40
Sınav 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ara sınav 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 32 32
Kısa sınav 1 10 10
Performans Ödevi 1 16 16
Dönem sonu sınav 1 48 48
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 111
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given. X
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management. X
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles. X
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines. X
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research. X
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession. X
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care. X
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively. X
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. X
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice. X