ANATOMİ |
HEM105 |
1 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT SABRİ MEDİŞOĞLU |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin vücudu oluşturan sistemler ve bu sistemleri oluşturan organlar arasındaki ilişkileri ,Hareket Sistemi anatomisini,dolaşım sistemi, solunum sistemi ,sindirim sistemi ,ürogenital sistem Duyu organları (Göz-Kulak) MSS ,periferik sinir sistemi, cranial sinirler ve Otonom Sinir Sistemi anatomisi hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu sistemleri oluşturan yapı ve organların anatomik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines general concepts, terminology, and anatomical positions in anatomy. |
|
|
|
1 |
Anatomide genel kavramları, terminolojiyi ve anatomik pozisyonları tanımlar |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
2 |
İskelet sistemi ve bütün kemikler hakkında ve kaslar hakkında genel bilgileri ifade eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Kısa Sınav |
2, 3, 5, 6, 9 |
2 |
Expresses general information about the skeletal system and all bones, as well as muscles. |
|
|
|
3 |
Expresses general information about the anatomy of all systems. |
|
|
|
3 |
Bütün sistemlerin anatomisi hakkında genel bilgileri ifade eder. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
4 |
öğrenilen anatomik yapıları klinikte karşılaşılan durumlar çerçevesinde ilişikilendirir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
2, 3, 4, 5, 9 |
4 |
Relates learned anatomical structures to situations encountered in clinical practice. |
|
|
|
5 |
Relates learned anatomical knowledge to events that can be encountered in a clinical setting. |
|
|
|
5 |
Öğrenilen anatomik bilgilerin klinikte karşılaşılabilecek olaylar ile ilişkilendirebilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
6 |
Bütün sistemlerin anatomik yapısını bilir ve aralarındaki ilişkiyi kurar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2 |
6 |
Has knowledge of the anatomical structure of all systems and establishes relationships between them. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Anatomik organ ve sistemler olan Hareket Sistemi anatomisi,dolaşım sistemi,solunum sistemi ,sindirim sistemi ,ürogenital sistem Duyu organları (Göz-Kulak) MSS ,periferik sinir sistemi, cranial sinirler ve Otonom Sinir Sistemini ve onları oluşturan organların anatomik yapısı ve bunların genel olarak birbirleriyle olan etkileşimlerini anlamak ve analiz edebilmek. |
Kaynaklar |
1.Arıncı, K, Elhan, A. (2020). Anatomi 1-2. Güneş Tıp Kitabevleri. 7. Baskı Ankara
2.Drake, R. Vogl, W. (2018) Gray's Öğrenciler için Anatomi. Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 3. Baskı, Ankara
3.Ozan, H. (2014). Anatomi. TUSDATA-TUS Hazırlık Merkezleri. 3. Baskı, İstanbul |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Introduction, Terms, plans, skeletal and muscular structure that make up the movement |
|
1 . Hafta |
Giriş,Terimler , planlar Hareketi oluşturan, iskelet ve kas yapısı |
|
2 . Hafta |
Kafa kemikleri,Yüz kemikleri,Kafa ve yüz kemikleri pratiği, Vücut mekaniği |
|
2 . Hafta |
Skull bones, Facial bones, Head and facial bones practice, Body mechanics |
|
3 . Hafta |
spine and upper extremity bones |
|
3 . Hafta |
omurga ve üst ekstremite kemikleri |
|
4 . Hafta |
alt ekstremite kemikleri |
|
4 . Hafta |
lower extremity bones |
|
5 . Hafta |
spine thorax and jaw joints and muscles |
|
5 . Hafta |
omurga thorax ve çene eklemleri ve kasları |
|
6 . Hafta |
alt ve üst ekstremite eklemleri ve kasları |
|
6 . Hafta |
lower and upper extremity joints and muscles |
|
7 . Hafta |
scalp, scalp and facial muscles |
|
7 . Hafta |
saçlı deri,scalp ve mimik kasları |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
9 . Hafta |
circulatory and respiratory system |
|
9 . Hafta |
dolaşım ve solunum sistemi |
|
10 . Hafta |
sindirim sistemi ve ürogenital sistem |
|
10 . Hafta |
digestive system and urogenital system |
|
11 . Hafta |
nervous system |
|
11 . Hafta |
sinir sistemi |
|
12 . Hafta |
sinir sistemi II |
|
12 . Hafta |
nervous system II |
|
13 . Hafta |
Sense organs: eyes, ears. |
|
13 . Hafta |
duyu organları göz,kulak |
|
14 . Hafta |
endokrin sistem ve otonom sinir sistemi |
|
14 . Hafta |
endocrine system and autonomic nervous system |
|
15 . Hafta |
course evaluation |
|
15 . Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
40 |
Kısa sınav |
1 |
10 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
Dönem sonu sınav |
1 |
40 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ara sınav |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
1 |
32 |
32 |
Kısa sınav |
1 |
10 |
10 |
Performans Ödevi |
1 |
16 |
16 |
Dönem sonu sınav |
1 |
48 |
48 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
111 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
|
X |
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
|
|
X |
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
|
|
X |
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
|
X |
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
|
|
X |
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
|
X |
|