Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ATA101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı

Öğrencilerin tarihi olayları yorumlama yeteneğinin geliştirilmesi bu dersin amaçları arasındadır. Bağımsız bir devlet olmanın öneminin öğrenilmesi ve vatan toprağının değerinin kavranması,  dünyada meydana gelen olayların, ülkemizin bugünkü ve gelecekteki durumuna etkisini öngörme yeteneğinin gelişmesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesiyle Atatürk ilke ve inkılâplarının öğrenilmesi ve bu bilgilerin ışığında, milli birlik ve beraberlik, ülkenin bölünmez bütünlüğü ve Türkiye Cumhuriyeti’nin, gelişmiş ülkeler düzeyine çıkarılma hedefinin kazanılması amaçlanmıştır.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Tarihle ilgili bir bilgiyi konu, zamanve aktörleri etrafında çözümleme gücünü kazanır. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 4
2 Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 8
3 Kendi görüş ve düşüncesini, tarihten dayanaklar bulup analiz etme yeteneğini geliştirir Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 3
4 Düşüncelerini doğru ifade edip aktarabilir. Tarihi karakterlerle duygudaşlık kurup soyut düşünebilme özelliği kazanır. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 3
5 Tarihi bir olay hakkında sunum ve yorum yapmayı öğrenir. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay Gözlem 4
6 Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, millî birlik ve beraberlik şuurunu içselleştirir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 4
Dersin İçeriği

İnkılap Tarihi Temel Kavramları, Osmanlı Devleti’nin Son Dönemi, I. Dünya Savaşı’na Giden Yol, I. Dünya Savaşı, Milli Mücadele’nin Hazırlık Dönemi, Kongreler, Cepheler, Atatürk İlkeleri.

Kaynaklar
  1. Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
  2. Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
  3. Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Giriş Dersi
2 . Hafta Çınar Ağacının Gölgesinde: Osmanlıda Devlet, Kurumlar ve Toplum
3 . Hafta Reform ve Düzen Arasında: Tanzimat Öncesi Reform ve Modernleşme Hareketleri
4 . Hafta Eski Köye Yeni Adet: Tanzimat Neyi Tanzim Etti
5 . Hafta Islahat Fermanı, Ekonomik Kriz ve Sonuçları
6 . Hafta Bir Kuşak Çatışması: Namık Kemal ve Çağdaşları (Yeni Toplum – Yeni Düzen)
7 . Hafta Tanzimat Dönemimde Kültürel Değişim ve Batılılaşma
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Osmanlı’da İlk Meclis ve Birinci Meşrutiyet
10 . Hafta Mutlakiyetçi Modernleşme: II. Abdülhamid Döneminde Tedirgin Modernleşme
11 . Hafta Genç Osmanlılardan Genç Türklere: Pozitivizm, Aydınlar ve Seçkinler
12 . Hafta İktidarın Yeni Sahipleri: 1908 İnkılabı ve İkinci Meşrutiyet (Toplumsal Hareketler ve Kadın Hareketleri)
13 . Hafta 15’lilerin Hikayesi: Cihan Harbi’nde Osmanlılar
14 . Hafta Silahlara Veda ve İşgal (16 Mart 1920’ye kadar)
15 . Hafta Genel Tekrar
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 20
Dönem Sonu Sınavı 1 40
Sözlü Değerlendirme 2 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Dersler 16 2 28
Sözlü Değerlendirme 2 5 10
Ara Sınav 1 5 5
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 12
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles.
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development.
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society.
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.