Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ATA102 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR
Dersin Amacı

Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Anayasal gelişmeler ve hukuk sistemindeki değişimi kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 11
2 Cumhuriyet dönemi başlarında siyasi yapıyı açıklar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi 11
3 Sosyal ve iktisadi yapıdaki değişimi kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
4 Dış politik gelişmeleri tahlil eder. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
5 Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
6 Atatürk'ün yetiştiği ortam ve etkilendiği fikirleri bilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Performans Ödevi 11
Dersin İçeriği

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerinde; Atatürk'ün çizdiği demokratik ve çağdaş yolda ilke ve inkılaplarının gençlere öğretilerek gelecek nesillere Cumhuriyet ve demokrasi fikrini benimsetmek amacıyla Osmanlı Devleti'nin yıkılışıyla başlayan süreç Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu için verilen askeri ve siyasi mücadele ve gerçekleştirilen devrimler ayrıntılandırılarak anlatılmaktadır.

Kaynaklar
  1. Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
  2. Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
  3. Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
  4. Turan, Ş.(1991). Türk Devrim Tarihi. Bilgi Yayınevi, Ankara
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Lozan Antlaşması
2 . Hafta Lozan Antlaşması'ndan Arta Kalan Problemler
3 . Hafta Anayasal Gelişmeler ve Hukuk Sistemindeki Değişim
4 . Hafta Cumhuriyet Dönemi Başlarında Siyasi Yapı
5 . Hafta Eğitim ve Tevhid-i Tedrisat
6 . Hafta Yaygın Eğitim Uygulamaları
7 . Hafta Sosyal Yapıda Değişim
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Teşvik-i Sanayi ve Gümrüklerde Hakimiyetin Sağlanması
10 . Hafta İktisadi Yapı ve Sanayi Kalkınma Planları
11 . Hafta Serbest Cumhuriyet Fırkası
12 . Hafta Dış Politika
13 . Hafta Atatürk'ün Yetiştiği Ortam ve Etkilendiği Fikirler
14 . Hafta Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık
15 . Hafta Atatürk İlkeleri: Laiklik, Devletçilik, İnkılâpçılık
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 20
Performans Ödevi 2 40
Dönem Sonu Sınavı 1 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders 16 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Ara Sınav 1 7 7
Performans Ödevi 2 5 10
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles.
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society.
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.