Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TÜRK DİLİ I TUR101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR
Dersin Amacı

Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavratarak dilin önemini aşılamak, yazışmalarda dikkat edilmesi gereken kuralları kavratabilmektir.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
Dersin İçeriği

Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve özgeçmiş yazımı. İmla ve noktalama.

Kaynaklar
  1. Aksan, D., (1979). Her Yönüyle Dil (Ana Çizgileriyle Dilbilim), Ankara: TDK Yayınları 
  2. Ergin, M., (1994). Üniversiteler için Türk Dili, İstanbul: Bayrak Yayınları
  3. Korkmaz, Z., (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları,
  4. Korkmaz, Z.,(2005). Türk Dili ve Kompozisyon, Ankara: Ekin Kitabevi
  5. Korkmaz, Z., (2005).Türk Dili Üzerine Araştırmalar, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  6. Türkçe Sözlük, (2011). Ankara: (11. Baskı), Türk Dil Kurumu Yayınları.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Dilin tanımı, birey ve toplum için öne
2 . Hafta Dil ile kültür ilişkisi
3 . Hafta Dilin Türleri
4 . Hafta Dillerin doğuşu ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri
5 . Hafta Türkçenin gelişimi ve tarihi evreler
6 . Hafta Türkiye Türkçesi
7 . Hafta Ses Bilgisi
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Ses Olayları
10 . Hafta Ses Olayları
11 . Hafta Yazım Kuralları
12 . Hafta Yazım Kuralları
13 . Hafta Noktalama İşaretleri
14 . Hafta Yazışmalar
15 . Hafta Yazışma Uygulamaları ve değerlendirmeleri
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Kısa Sınav 2 30
Ara Sınav 1 30
Dönem Sonu Sınavı 1 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Ara Sınav 2 5 10
Kısa Sınav 2 5 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles.
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development.
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society.
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.