TÜRK DİLİ II |
TUR102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Türk dilinin temel kavramlarının verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin gramer ve söz varlığının öğretebilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Türkçenin özellikleri ve işleyiş kurallarını hatırlayıp tekrarlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
2 |
Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini tekrarlayıp kendi yazı ve konuşmalarına uyarlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Performans Ödevi |
11 |
3 |
Dilin temel kavramlarını ayırt edebilir ve kurumsal ilişkilerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
4 |
Okuma/dinleme/izleme/ anlama becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
5 |
Anlatma (yazılı ve sözlü) becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav |
11 |
6 |
Diller arası etkileşimi ve önemini bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, Yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçimbilim ile ilgili temel kavramlar, Türkçe ekler, sözcük oluşumu, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Tamlamalar, Cümle elemanları, Cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, İkilemeler; Diller Arası Etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları. |
Kaynaklar |
Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, Banguoğlu, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. Korkmaz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dil ve Kültür 1. Ünite |
|
2 . Hafta |
Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri 2. Ünite |
|
3 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
4 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
5 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
6 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
7 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
10 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
11 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
12 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
13 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
14 . Hafta |
Türkçenin Güncel Sorunları 8. Ünite |
|
15 . Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
Kısa sınav |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
16 |
2 |
28 |
Performans Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Kısa sınav |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
1 |
8 |
8 |
Ara sınav |
1 |
8 |
8 |
Dönem sonu sınav |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
64 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
|
X |
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
|
|
X |
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
|
|
X |
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
|
X |
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
|
|
X |
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
|
X |
|