İNGİLİZCE I |
DİL101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Başlangıç düzeyinde öğrencilerin; a) konuşulanı İngilizce olarak anlayabilmeleri, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmeleri, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmeleri, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Metinlerle ilgili soruları yanıtlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
2 |
Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
3 |
Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) kullanılan kelime ve cümleleri anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
4 |
Konuşma içerisinde geçen cümlelerin hangi zamandan bahsettiğini anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
5 |
Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
6 |
Başlangıç düzeyinde konuşmaları anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Temel dilbilgisi, temel kelime bilgisi, temel İngilizce iletişim becerileri |
Kaynaklar |
Yayınlanmamış Ders Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
0 . Hafta |
|
|
1 . Hafta |
Geniş zamanda ek eylem tümceleri; ülke ve uyruk belirten sözcükler |
|
2 . Hafta |
Gösterme önadları/adılları, “have got”; aile bireyleri anlatan sözcükler |
|
3 . Hafta |
Geniş zamanda eylem tümceleri; eylem türünde ve yer belirten sözcükler |
|
4 . Hafta |
Geniş zamanda 3.tekil kişi kullanımı; sıklık belirten sözcükler |
|
5 . Hafta |
“can, can’t, articles”; ulaşım ve yolculuk ile ilgili sözcükler |
|
6 . Hafta |
“there is/are, how much/many”; yiyecekler ile ilgili sözcükler |
|
7 . Hafta |
Geçmiş zamanda ek eylem tümceleri; zaman belirteçleri |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Geçmiş zamanda eylem tümceleri; betimleyici önadları, eğlence ve ilgili sözcükler |
|
10 . Hafta |
Önadlarda üstünlük ve en üstünlük belirtme; betimleyici önadlar |
|
11 . Hafta |
Şimdiki zaman; giysi adları ve kişilik özelliklerini anlatan sözcükler |
|
12 . Hafta |
Soru sözcükleri ve nicelik belirten sözcükler; hayvan adları ve büyük sayılar |
|
13 . Hafta |
Geleceğe ilişkin planlar “going to”; hava durumu ile ilgili sözcükler |
|
14 . Hafta |
Zorunluluk ve olasılık anlatan yapılar; okul bağlamında geçen sözcükler |
|
15 . Hafta |
“Present Perfect Simple”; iletişim ve teknoloji ile ilgili sözcükler |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Final |
1 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Kısa cevaplı sorular |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|