Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
HEMŞİRELİKTE FİZİKSEL DEĞERLENDİRME HEM104 2 1 1 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi SUNA UYSAL YALÇIN
Dersin Amacı Hemşirelik sürecinin ilk aşaması için veri tabanı oluşturmak ve bütüncül bakış açısı ile insanı değerlendirmenin önemli bir aşaması olan fiziksel muayene yöntemlerini ve değerlendirmenin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 It defines the diagnosis of the individual, skin assessment, hair and scalp assessment, nail assessment, and pressure ulcer risk assessment.
1 Hasta bireyin tanılanması, deri tanılaması, saç ve saçlı deriyi tanılama, tırnak tanılaması, basınç yarası riskini tanımlar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
2 Fiziksel muayene becerileri geliştirir. Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay Performans Ödevi 1, 2, 3, 6, 9
2 It develops physical examination skills.
3 It views physical examination as an important part of the nursing process.
3 Fizik muayeneyi hemşirelik sürecinin önemli bir parçası olarak görür. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 Fiziksel değerlendirme becerilerini kazanır. Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay Laboratuar 1, 2, 3, 5, 6, 11
4 It acquires physical assessment skills.
5 It performs the physical examination of the skin, joints, head, eyes, ears, nose, and throat.
5 Deri, eklem, baş, göz, kulak, burun, boğaz fizik muayenesini yapar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
6 Kardiovasküler, solunum, gastrointestinal, ürüner, endokrin, nörolojik, kas İskelet sistem muayenesini yapar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 3, 4, 6, 9, 11, 13
6 It performs the physical examination of the cardiovascular, respiratory, gastrointestinal, urinary, endocrine, neurological, and musculoskeletal systems.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Fiziksel değerlendirme kavramı ve tanımı, hemşirelikte fiziksel muayene yöntemleri, bireyin fiziksel muayeneye hazırlanması, hasta bakımında fiziksel muayene ve değerlendirme yöntemleri
Kaynaklar
Enç, N., Uysal, H., Tülek, Z., Öz Alkan, H. (2015). Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene, Nobel Tip Kitabevi, İstanbul. Kuyurtar, F. (2013). Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene.Nobel Tip Kitabevi, İstanbul
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Introduction to Physical Assessment Methods in Nursing
1 . Hafta Hemşirelikte fiziksel değerlendirme Yöntemlerine Giriş
2 . Hafta Deri ve eklerinin muayenesi
2 . Hafta Examination of the Skin and Appendages
3 . Hafta Physical Examination of the Head, Eyes, Ears, Nose, and Throat
3 . Hafta Baş, göz, kulak, burun, boğazın fiziksel muayenesi
4 . Hafta kardiyovasküler sistemin fiziksel muayenesi
4 . Hafta Physical Examination of the Cardiovascular System
5 . Hafta Physical Examination of the Cardiovascular System
5 . Hafta kardiyovasküler sistemin fiziksel muayenesi
6 . Hafta Solunum sisteminin fiziksel muayenesi
6 . Hafta Physical Examination of the Respiratory System
7 . Hafta Physical Examination of the Respiratory System
7 . Hafta Solunum sisteminin fiziksel muayenesi
8 . Hafta Ara Sınav
8 . Hafta Midterm Exam
9 . Hafta Physical Examination of the Gastrointestinal System
9 . Hafta Gastrointestinal sistemin fiziksel muayenesi
10 . Hafta Üriner sistemin fiziksel muayenesi
10 . Hafta Physical Examination of the Urinary System
11 . Hafta Physical Examination of the Hematological System
11 . Hafta Hematolojik sistemin fiziksel muayenesi
12 . Hafta Endokrin sistemn fiziksel muayenesi
12 . Hafta Physical Examination of the Endocrine System
13 . Hafta Physical Examination of the Neurological System
13 . Hafta Nörolojik sistemin fiziksel muayenesi
14 . Hafta Kas-iskelet sistemin fiziksel muayenesi
14 . Hafta Physical Examination of the Musculoskeletal System
15 . Hafta Final Exam
15 . Hafta FİNAL SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 20
Final Sınavı 1 40
Laboratuar 1 20
Performans Ödevi 1 20
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme) 16 1 0
Laboratuvar 1 10 10
Performans Ödevi 1 16 0
Dönem sonu sınav 1 32 32
Ara sınav 1 16 16
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 58
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given. X
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management. X
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles. X
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines. X
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research. X
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession. X
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care. X
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively. X
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. X
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice. X