MİKROBİYOLOJİ |
HEM106 |
3 |
2 |
1 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SEVAL ÇINAR |
Dersin Amacı |
Mezunların mikrobiyoloji alanında genel bir bilgi ve kavrayış edinip mikrobiyoloji bilimi bakış açısına sahip olmaları yanında mikrobiyoloji alanında kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerinin uygulanması konusunda da deneyim kazanabilmeleridir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learns the history of microbiology and interprets microbiology in the present day. |
|
|
|
1 |
Mikrobiyolojinin tarihçesini öğrenir ve günümüzdeki mikrobiyolojiyi yorumlar |
Anlatım |
Gözlem |
1 |
2 |
Mikrobiyolojinin esaslarını, mikroorganizmaların çeşitlerini bilir ve hastalıklar ile ilişkilerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
1, 4 |
2 |
Understands the fundamentals of microbiology, knows the different types of microorganisms, and explains their relationship with diseases. |
|
|
|
3 |
Explains microorganism-microorganism and microorganism-host interactions. Relates host microbiota and their roles in oral ecology, and provides microbiological diagnosis of oral pathogens. |
|
|
|
3 |
Mikroorganizma-mikroorganizma, mikroorganizma-konak ilişkileri açıklar. Konak mikrobiyotası ve oral ekolojideki rollerini ilişkilendirir, oral etkenlerin mikrobiyolojik tanısı koyar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
Bakteri, virüs, parazit, mantar ayırımını yapar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 11 |
4 |
Distinguishes between bacteria, viruses, parasites, and fungi. |
|
|
|
5 |
Learns the general and specific structures of bacteria, their roles in the etiopathogenesis of diseases, and virulence factors. Keeps up with current knowledge in the field. |
|
|
|
5 |
Bakterilerin genel ve özel yapılarını, hastalıkların etiyopatogenezindeki rollerini ve virülans faktörlerini öğrenir ve konu ile ilgili günceli takip eder |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
1 |
6 |
Virüslerin genel özelliklerini, yapılarını, hastalıkların etiyopatogenezindeki rollerini öğrenir ve konu ile ilgili günceli takip eder |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2, 11 |
6 |
Learns the general characteristics, structures, and the roles of viruses in the etiopathogenesis of diseases. Keeps up with current knowledge in the field. |
|
|
|
7 |
Learns the general characteristics, structures, and the roles of parasites in the etiopathogenesis of diseases. Keeps up with current knowledge in the field. |
|
|
|
7 |
Parazitlerin genel özelliklerini, yapılarını, hastalıkların etiyopatogenezindeki rollerini öğrenir ve konu ile ilgili günceli takip eder |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Kısa Sınav |
1, 2, 10 |
8 |
Mantarların genel özelliklerini, yapılarını, hastalıkların etiyopatogenezindeki rollerini öğrenir ve konu ile ilgili günceli takip eder |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
1, 2 |
8 |
Learns the general characteristics, structures, and the roles of fungi in the etiopathogenesis of diseases. Keeps up with current knowledge in the field. |
|
|
|
9 |
Learns microbiology laboratory rules and the use of equipment. |
|
|
|
9 |
Mikrobiyoloji laboratuvar kurallarını ve kullanılan cihazları öğrenir |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 11 |
10 |
Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişimde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 11 |
10 |
Establishes effective communication based on trust and respect within the ethical framework with patients, their families, colleagues, and individuals in the working environment. Adheres to patient privacy, infection control, radiation safety, and medical waste management regulations. |
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Mikroorganizmalar (bakteriler,virüsler, mantarlar,protozoonlar,helmintler, arthropodalar), mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyonlar ve enfeksiyonlardan korunma yolları, mikrobiyoloji tanı testleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon konularını kapsamaktadır. |
Kaynaklar |
Abbas, A. K., Lichtman, A. H., & Pillai, S. (2019). Basic immunology e-book: functions and disorders of the immune system. Elsevier Health Sciences.
Hajishengallis, G. N., Lamont, R. J., Koo, H. M., & Jenkinson, H. F. (Eds.). (2020). Oral microbiology and immunology John Wiley & Sons
Harvey, R. A. (2007). Microbiology Lippincott Williams & Wilkins.
Procop, G. W., Church, D. L., Hall, G. S., & Janda, W. M. (2020). Koneman's color atlas and textbook of diagnostic microbiology. Jones & Bartlett Learning.
Murray, P. R., Rosenthal, K. S., & Pfaller, M. A. (2020). Medical microbiology E-book. Elsevier Health Sciences. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Mikrobiyolojiye Giriş ve Tarihçe |
|
1 . Hafta |
Introduction to Microbiology and History |
|
2 . Hafta |
Microbial Classification |
|
2 . Hafta |
Mikrobiyal Sınıflandırma |
|
3 . Hafta |
Mikroorganizma-Konak ilişkisi |
|
3 . Hafta |
Microorganism-Host Relationship |
|
4 . Hafta |
General Bacteriology |
|
4 . Hafta |
Genel Bakteriyoloji |
|
5 . Hafta |
Gram Pozitif Bakteriler |
|
5 . Hafta |
Gram-Positive Bacteria |
|
6 . Hafta |
Gram-Negative Bacteria |
|
6 . Hafta |
Gram Negatif Bakteriler |
|
7 . Hafta |
Antibiyotikler |
|
7 . Hafta |
Antibiotics |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Anaerop Bakteriler |
|
9 . Hafta |
Anaerobic Bacteria |
|
10 . Hafta |
Mycobacteria |
|
10 . Hafta |
Mikobakteriler |
|
11 . Hafta |
Parazitler |
|
11 . Hafta |
Parasites |
|
12 . Hafta |
Fungi |
|
12 . Hafta |
Mantarlar |
|
13 . Hafta |
Sterilizasyon-dezenfeksiyon |
|
13 . Hafta |
Sterilization and Disinfection |
|
14 . Hafta |
Molecular Microbiology |
|
14 . Hafta |
Moleküler mikrobiyoloji |
|
15 . Hafta |
Aşılar |
|
15 . Hafta |
Vaccines |
|
16 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
30 |
Sözlü |
1 |
10 |
kısa sınav |
1 |
10 |
Dönem sonu sınav |
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
16 |
2 |
32 |
Ara sınav |
1 |
6 |
6 |
Dönem sonu |
1 |
12 |
12 |
sözlü |
5 |
2 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
|
X |
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
|
X |
|
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
|
X |
|
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
|
X |
|
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
|
X |
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
|
X |
|
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
X |
|
|