MESLEKİ İNGİLİZCE I |
HEM211 |
3 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. DERYA AKGÖZ KAHYA |
Dersin Amacı |
Hemşirelik ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Uses English terminology related to nursing. |
|
|
|
1 |
Hemşirelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanır |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
10 |
2 |
Sevdikleri ve sevmedikleri olaylar ya da nesneler hakkında bilgi verir |
Anlatım, Soru-cevap |
Sözlü Değerlendirme |
10 |
2 |
Provides information about their likes and dislikes regarding events or objects. |
|
|
|
3 |
Talks about what they do in their free time. |
|
|
|
3 |
Boş zamanında neler yaptığı konusunda konuşur |
Anlatım, Soru-cevap, Rol Oynama |
Sınav |
10 |
4 |
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda konuşur |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
10 |
4 |
Engages in conversations related to daily life, such as greetings, shopping, asking for and giving directions. |
|
|
|
5 |
Communicates with patients in basic nursing practices. |
|
|
|
5 |
Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim kurar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Kısa Sınav |
10 |
6 |
Kazalarda ve acil durumlarda kullanılan İngilizce terimlerini bilir |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10 |
6 |
Familiar with English terms used in accidents and emergencies. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Tıbbi terimler, sağlık ve sağlıklı yaşam, ilk yardım, beslenme, hijyen, insan vücudu, temel sistemler, hastalıklar, teşhis ve tedaviler, hasta ve doktor diyalogları, hastane ekipmanları, hastane çalışanları ve yönetimi ile ilgili yazma, konuşma ve çeviri teknikleri içeren konulardır. |
Kaynaklar |
1.Wright et al.(2012). English for Nursing 1. Pearson |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Meeting-Introduction of the course |
|
1 . Hafta |
Meeting-Introduction of the course |
|
2 . Hafta |
Present simple of be-present simple / Introducing yourself to the team |
|
2 . Hafta |
Present simple of be-present simple / Introducing yourself to the team |
|
3 . Hafta |
Telling the time-prepositions of time / Reading a nursing schedule |
|
3 . Hafta |
Telling the time-prepositions of time / Reading a nursing schedule |
|
4 . Hafta |
Imperatives / Meeting patients |
|
4 . Hafta |
Imperatives / Meeting patients |
|
5 . Hafta |
Exercises |
|
5 . Hafta |
Exercises |
|
6 . Hafta |
Ordinal numbers-dates / Escorting a patient |
|
6 . Hafta |
Ordinal numbers-dates / Escorting a patient |
|
7 . Hafta |
Exercises |
|
7 . Hafta |
Exercises |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Wh- questions / Checking patient details |
|
9 . Hafta |
Wh- questions / Checking patient details |
|
10 . Hafta |
be + adj. Feel+adj. Have+ (adj.) noun / Describing symptoms Adverbs of frequency / Assessing common childhood diseases |
|
10 . Hafta |
Be + adj. Feel+adj. Have+ (adj.) noun / Describing symptoms Adverbs of frequency / Assessing common childhood diseases |
|
11 . Hafta |
Adverbs of frequency / Assessing common childhood diseases |
|
11 . Hafta |
Adverbs of frequency / Assessing common childhood diseases |
|
12 . Hafta |
Making polite requests |
|
12 . Hafta |
Making polite requests |
|
13 . Hafta |
Prepositions of place: down, on, next to, etc. + there is/are / The patient ward |
|
13 . Hafta |
Prepositions of place: down, on, next to, etc. + there is/are / The patient ward |
|
14 . Hafta |
Present Continuous for future arrangements / Nursing duties |
|
14 . Hafta |
Present Continuous for future arrangements / Nursing duties |
|
15 . Hafta |
Exercises |
|
15 . Hafta |
exercise |
|
16 . Hafta |
YARIYIL SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
10 |
Dönem sonu sınav |
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ara sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem sonu sınav |
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
X |
|
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
X |
|
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
X |
|
|
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
X |
|
|
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
X |
|
|
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
X |
|
|
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
X |
|
|
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
X |
|
|
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
X |
|
|
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
X |
|
|
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
X |
|
|
|