Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
MESLEKİ İNGİLİZCE I HEM211 3 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. Kübra Nur AYAZ ÖZTÜRK
Dersin Amacı Hemşirelik ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Uses English terminology related to nursing.
1 Hemşirelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanır Anlatım, Soru-cevap Sınav 10
2 Sevdikleri ve sevmedikleri olaylar ya da nesneler hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-cevap Sözlü Değerlendirme 10
2 Provides information about their likes and dislikes regarding events or objects.
3 Talks about what they do in their free time.
3 Boş zamanında neler yaptığı konusunda konuşur Anlatım, Soru-cevap, Rol Oynama Sınav 10
4 Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda konuşur Anlatım, Soru-cevap Sınav 10
4 Engages in conversations related to daily life, such as greetings, shopping, asking for and giving directions.
5 Communicates with patients in basic nursing practices.
5 Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim kurar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Kısa Sınav 10
6 Kazalarda ve acil durumlarda kullanılan İngilizce terimlerini bilir Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 10
6 Familiar with English terms used in accidents and emergencies.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Tıbbi terimler, sağlık ve sağlıklı yaşam, ilk yardım, beslenme, hijyen, insan vücudu, temel sistemler,  hastalıklar, teşhis ve tedaviler, hasta ve doktor diyalogları, hastane ekipmanları, hastane çalışanları ve yönetimi ile ilgili yazma, konuşma ve çeviri teknikleri içeren konulardır.
Kaynaklar
1.Wright et al.(2012). English for Nursing 1. Pearson
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Meeting-Introduction of the course
1 . Hafta Meeting-Introduction of the course
2 . Hafta Present simple of be-present simple / Introducing yourself to the team
2 . Hafta Present simple of be-present simple / Introducing yourself to the team
3 . Hafta Telling the time-prepositions of time / Reading a nursing schedule
3 . Hafta Telling the time-prepositions of time / Reading a nursing schedule
4 . Hafta Imperatives / Meeting patients
4 . Hafta Imperatives / Meeting patients
5 . Hafta Exercises
5 . Hafta Exercises
6 . Hafta Ordinal numbers-dates / Escorting a patient
6 . Hafta Ordinal numbers-dates / Escorting a patient
7 . Hafta Exercises
7 . Hafta Exercises
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Wh- questions / Checking patient details
9 . Hafta Wh- questions / Checking patient details
10 . Hafta be + adj. Feel+adj. Have+ (adj.) noun / Describing symptoms Adverbs of frequency / Assessing common childhood diseases
10 . Hafta Be + adj. Feel+adj. Have+ (adj.) noun / Describing symptoms Adverbs of frequency / Assessing common childhood diseases
11 . Hafta Adverbs of frequency / Assessing common childhood diseases
11 . Hafta Adverbs of frequency / Assessing common childhood diseases
12 . Hafta Making polite requests
12 . Hafta Making polite requests
13 . Hafta Prepositions of place: down, on, next to, etc. + there is/are / The patient ward
13 . Hafta Prepositions of place: down, on, next to, etc. + there is/are / The patient ward
14 . Hafta Present Continuous for future arrangements / Nursing duties
14 . Hafta Present Continuous for future arrangements / Nursing duties
15 . Hafta Exercises
15 . Hafta exercise
16 . Hafta YARIYIL SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Sözlü Değerlendirme 1 10
Dönem sonu sınav 1 50
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 2 32
Sözlü Değerlendirme 1 4 4
Kısa Sınav 1 4 4
Ara sınav 1 10 10
Dönem sonu sınav 1 10 10
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given. X
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management. X
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles. X
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines. X
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research. X
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession. X
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care. X
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively. X
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. X
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice. X