Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İLETİŞİM VE KİŞİLERARASI İLİŞKİLER HEM206 4 2 1 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. MEHTAP AKKOÇ
Dersin Amacı Öğrencilerin iletişim, kişiler arası ilişkiler kapsamındaki tanımları ve kavramları öğrenmesinin yanında kriz yönetimi, karar verme, problem çözme, ekip çalışması ve etkili iletişim gibi liderlik becerilerini geliştirebilmesidir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Understands the definition and importance of interpersonal relationships.
1 Kişilerarası ilişkinin tanımını, önemini anlar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 1, 3, 6
2 İnsan ilişkilerinde kendini ve başkalarını tanımanın önemini kavrar Anlatım, Soru-cevap, Rol Oynama Performans Ödevi 6, 11
2 Recognizes the importance of self-awareness and understanding others in human relationships.
3 Acquires speaking and listening skills.
3 Konuşma ve dinleme becerisi kazanır Anlatım, Soru-cevap, Seminer Doküman İncelemesi 1, 2, 6
4 Hasta ile ilişkilerinde terapötik ilişki kurar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama Sınav 1, 3, 11
4 Establishes a therapeutic relationship with the patient.
5 Understands the causes of conflict in communication.
5 İletişimde çatışmanın nedenini bilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 6
6 Özel gruplarla etkili iletişim yöntemini bilir Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama Sınav 1, 6, 12
6 Knows effective communication methods with special groups
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Sağlıkta iletişimin tanımı ve önemi, iletişimde temel kavramlar, sağlıkta etkili iletişim becerileri, engelleri aşmak: İnterdisipliner profesyonel iletişimde model kullanımı, Hastayla iletişim: Güven ilişkisi kurmak, aile üyeleriyle iletişim: Bütüncül bakıma ulaşmak, özel gruplarla iletişim: Pediatrik hastalar, geriatrik hastalar, zorlu hastalar ve aileleridir.
Kaynaklar
Cüceloğlu D.,(1995)Yeniden İnsan İnsana,Remzi Kitabevi,Ankara,9.baskı Dökmen Ü.,(2000) İletişim Çatışmaları ve Empati,İstanbul,Sistem Yayıncılık 12.basım Ergin, A. (2016). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Anı yayınları. Gordon T.,(1975)Etkili Ana Baba Eğitimi,Çev:Emel Aksay,İstanbul,Sistem Yayıncılık 17.Basım 2004. Köşgeroğlu, N. (2013).Hemşirelik ve Estetik .Nobel Tıp Kitabevi.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Programın tanıtılması: Sağlıkta iletişimin tanımı ve önemi
1 . Hafta Introduction to the program: Definition and importance of communication in healthcare.
2 . Hafta Fundamental concepts in communication, human behavior traits, communication techniques.
2 . Hafta İletişimde temel kavramlar, İnsan davranış özellikleri - İletişim teknikleri
3 . Hafta Sağlıkta etkili iletişim becerileri, Ekip içi iletişim - Hemşire-hasta/hasta yakını ve ailesi ile iletişim - Çatışma yönetimi
3 . Hafta Effective communication skills in healthcare, intra-team communication, nurse-patient/patient's family communication, conflict management.
4 . Hafta Overcoming barriers: Using models in interdisciplinary professional communication.
4 . Hafta Engelleri aşmak: İnterdisipliner profesyonel iletişimde model kullanımı
5 . Hafta Hastayla iletişim: Güven ilişkisi kurmak
5 . Hafta Communication with patients: Establishing a trust relationship.
6 . Hafta Communication with family members: Achieving holistic care.
6 . Hafta Aile üyeleriyle iletişim: Bütüncül bakıma ulaşmak
7 . Hafta Özel gruplarla iletişim: Pediatrik hastalar, yaşlı, fiziksel engelli, uygun olmayan tepki gösterenler
7 . Hafta Communication with special groups: Pediatric patients, elderly patients, physically disabled individuals, individuals displaying inappropriate reactions.
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Özel gruplarla iletişim: Geriatrik hastalar
9 . Hafta Communication with special groups: Geriatric patients.
10 . Hafta Communication with special groups: Challenging patients and their families.
10 . Hafta Özel gruplarla iletişim: Zorlu hastalar ve aileler
11 . Hafta Rol yapma senaryo örneği
11 . Hafta Role-playing scenario example.
12 . Hafta Role-playing scenario - student activity.
12 . Hafta Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi
13 . Hafta Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi
13 . Hafta Role-playing scenario - student activity.
14 . Hafta Role-playing scenario - student activity.
14 . Hafta Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi
15 . Hafta Dersin değerlendirilmesi
15 . Hafta Course evaluation.
16 . Hafta FİNAL
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Performans Ödevi 1 40
Gözlem 1 60
Ara Sınav 1 0
Dönem sonu sınav 1 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Performans Ödevi 1 4 4
Gözlem 1 4 4
Ara sınav 1 10 10
Dönem sonu sınav 1 14 14
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given. X
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management. X
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles. X
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines. X
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research. X
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession. X
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care. X
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively. X
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. X
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice. X