İLETİŞİM VE KİŞİLERARASI İLİŞKİLER |
HEM206 |
4 |
2 |
1 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. MEHTAP AKKOÇ |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin iletişim, kişiler arası ilişkiler kapsamındaki tanımları ve kavramları öğrenmesinin yanında kriz yönetimi, karar verme, problem çözme, ekip çalışması ve etkili iletişim gibi liderlik becerilerini geliştirebilmesidir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Understands the definition and importance of interpersonal relationships. |
|
|
|
1 |
Kişilerarası ilişkinin tanımını, önemini anlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
1, 3, 6 |
2 |
İnsan ilişkilerinde kendini ve başkalarını tanımanın önemini kavrar |
Anlatım, Soru-cevap, Rol Oynama |
Performans Ödevi |
6, 11 |
2 |
Recognizes the importance of self-awareness and understanding others in human relationships. |
|
|
|
3 |
Acquires speaking and listening skills. |
|
|
|
3 |
Konuşma ve dinleme becerisi kazanır |
Anlatım, Soru-cevap, Seminer |
Doküman İncelemesi |
1, 2, 6 |
4 |
Hasta ile ilişkilerinde terapötik ilişki kurar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama |
Sınav |
1, 3, 11 |
4 |
Establishes a therapeutic relationship with the patient. |
|
|
|
5 |
Understands the causes of conflict in communication. |
|
|
|
5 |
İletişimde çatışmanın nedenini bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
6 |
6 |
Özel gruplarla etkili iletişim yöntemini bilir |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama |
Sınav |
1, 6, 12 |
6 |
Knows effective communication methods with special groups |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Sağlıkta iletişimin tanımı ve önemi, iletişimde temel kavramlar, sağlıkta etkili iletişim becerileri, engelleri aşmak: İnterdisipliner profesyonel iletişimde model kullanımı, Hastayla iletişim: Güven ilişkisi kurmak, aile üyeleriyle iletişim: Bütüncül bakıma ulaşmak, özel gruplarla iletişim: Pediatrik hastalar, geriatrik hastalar, zorlu hastalar ve aileleridir. |
Kaynaklar |
Cüceloğlu D.,(1995)Yeniden İnsan İnsana,Remzi Kitabevi,Ankara,9.baskı
Dökmen Ü.,(2000) İletişim Çatışmaları ve Empati,İstanbul,Sistem Yayıncılık 12.basım
Ergin, A. (2016). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Anı yayınları.
Gordon T.,(1975)Etkili Ana Baba Eğitimi,Çev:Emel Aksay,İstanbul,Sistem Yayıncılık 17.Basım 2004.
Köşgeroğlu, N. (2013).Hemşirelik ve Estetik .Nobel Tıp Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Programın tanıtılması: Sağlıkta iletişimin tanımı ve önemi |
|
1 . Hafta |
Introduction to the program: Definition and importance of communication in healthcare. |
|
2 . Hafta |
Fundamental concepts in communication, human behavior traits, communication techniques. |
|
2 . Hafta |
İletişimde temel kavramlar, İnsan davranış özellikleri - İletişim teknikleri |
|
3 . Hafta |
Sağlıkta etkili iletişim becerileri, Ekip içi iletişim - Hemşire-hasta/hasta yakını ve ailesi ile iletişim - Çatışma yönetimi |
|
3 . Hafta |
Effective communication skills in healthcare, intra-team communication, nurse-patient/patient's family communication, conflict management. |
|
4 . Hafta |
Overcoming barriers: Using models in interdisciplinary professional communication. |
|
4 . Hafta |
Engelleri aşmak: İnterdisipliner profesyonel iletişimde model kullanımı |
|
5 . Hafta |
Hastayla iletişim: Güven ilişkisi kurmak |
|
5 . Hafta |
Communication with patients: Establishing a trust relationship. |
|
6 . Hafta |
Communication with family members: Achieving holistic care. |
|
6 . Hafta |
Aile üyeleriyle iletişim: Bütüncül bakıma ulaşmak |
|
7 . Hafta |
Özel gruplarla iletişim: Pediatrik hastalar, yaşlı, fiziksel engelli, uygun olmayan tepki gösterenler |
|
7 . Hafta |
Communication with special groups: Pediatric patients, elderly patients, physically disabled individuals, individuals displaying inappropriate reactions. |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Özel gruplarla iletişim: Geriatrik hastalar |
|
9 . Hafta |
Communication with special groups: Geriatric patients. |
|
10 . Hafta |
Communication with special groups: Challenging patients and their families. |
|
10 . Hafta |
Özel gruplarla iletişim: Zorlu hastalar ve aileler |
|
11 . Hafta |
Rol yapma senaryo örneği |
|
11 . Hafta |
Role-playing scenario example. |
|
12 . Hafta |
Role-playing scenario - student activity. |
|
12 . Hafta |
Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi |
|
13 . Hafta |
Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi |
|
13 . Hafta |
Role-playing scenario - student activity. |
|
14 . Hafta |
Role-playing scenario - student activity. |
|
14 . Hafta |
Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi |
|
15 . Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
15 . Hafta |
Course evaluation. |
|
16 . Hafta |
FİNAL |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Performans Ödevi |
1 |
40 |
Gözlem |
1 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
0 |
Dönem sonu sınav |
1 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
100 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
14 |
2 |
28 |
Performans Ödevi |
1 |
4 |
4 |
Gözlem |
1 |
4 |
4 |
Ara sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem sonu sınav |
1 |
14 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
|
X |
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
|
|
X |
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
|
|
X |
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
|
|
X |
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
|
X |
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
|
|
X |
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
|
X |
|