Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ HEM209 4 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi SUNA UYSAL YALÇIN
Dersin Amacı Öğrencilerin bilimsel araştırmaların yöntemleri, teknikleri ve bilimse araştırmalarda etiğin önemi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayabilmek, araştırma planlayabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Learns scientific research techniques.
1 Bilimsel araştırma tekniklerini öğrenir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 7
2 Bilim ve teknolojiye ilişkin belirli durumların etik yönlerini anlar ve analiz eder Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 7
2 Understands and analyzes the ethical aspects of specific situations related to science and technology.
3 Grasps ethical theories, scientific research and publication ethics, and the concept of professional ethics in all its aspects.
3 Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri ile kavrar Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Doküman İncelemesi 7
4 Bilimsel bir araştırmayı tasarlar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 7, 11
4 Designs a scientific research.
5 Knows research methods and understands the differences between them.
5 Araştırma yöntemlerini bilir ve aralarındaki farkı kavrar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 7, 11
6 Hemşirelikte bilimsel araştırmanın önemini kavrar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 2, 7
6 Understands the importance of scientific research in nursing.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Araştırmaya giriş ve araştırma süreci, hemşirelik araştırmalarında etik, araştırma konusu belirleme ve literatür tarama, araştırma amacı, araştırma soruları, hipotez ve sınırlılıklar, nicel/nitel araştırma tasarımları, evren, örneklem, veri toplama yöntem ve araçları, bilimsel yayın etiği ve etik dışı davranışlar, verilerin analizi ve yorumlanması,araştırma raporunu yazma ve yayınlama, makale kritiği: Araştırma rapolarını eleştirel okuma ve değerlendirme, makale kritiği, dersin değerlendirilmesidir
Kaynaklar
Daşdemir, İ. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademş Yayıncılık Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N.(2020). Nobel Tıp Kitabevi Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Dersin tanıtımı
1 . Hafta Introduction to the course
2 . Hafta Introduction to Research and the Research Process
2 . Hafta Araştırmaya giriş ve Araştırma Süreci
3 . Hafta Hemşirelik araştırmalarında etik, Hemşirelikte araştırma, Araştırma etiği
3 . Hafta Ethics in Nursing Research, Research in Nursing, Research Ethics
4 . Hafta Determining the Research Topic and Literature Review, Types of Research - Research Process
4 . Hafta Araştırma konusu belirleme ve literatür tarama, Araştırma çeşitleri - Araştırma süreci
5 . Hafta Araştırma amacı, araştırma soruları, hipotez ve sınırlılıklar
5 . Hafta Research Purpose, Research Questions, Hypotheses, and Limitations
6 . Hafta Quantitative Research Designs
6 . Hafta Nicel araştırma tasarımları
7 . Hafta Nitel araştırma tasarımları
7 . Hafta Qualitative Research Designs
8 . Hafta MIDTERM EXAM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Evren, Örnekleme
9 . Hafta Population and Sampling
10 . Hafta Data Collection Methods and Instruments
10 . Hafta Veri toplama yöntem ve araçları
11 . Hafta Bilimsel yayın etiği ve Etik Dışı Davranışlar
11 . Hafta Scientific Publication Ethics and Unethical Behavior
12 . Hafta Data Analysis and Interpretation
12 . Hafta Verilerin analizi ve yorumlanması
13 . Hafta Araştırma raporunu yazma ve yayınlama
13 . Hafta Writing and Publishing Research Reports
14 . Hafta Article Critique: Critical Reading and Evaluation of Research Reports
14 . Hafta Makale kritiği: Araştırma rapolarını eleştirel okuma ve değerlendirme
15 . Hafta Makale kritiği, Kanıta Dayalı uygulamalar, dersin değerlendirilmesi
15 . Hafta Article Critique, Evidence-Based Practice, Course Evaluation
16 . Hafta Final
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Döküman incelemesi 1 10
Kısa sınav 1 30
Ara sınav 1 50
Performans Ödevi 1 10
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 28
Performans Ödevi 1 4 4
Döküman incelemesi 1 4 4
Ara sınav 1 10 10
Dönem sonu sınav 1 16 16
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 62
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given. X
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management. X
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles. X
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines. X
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research. X
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession. X
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care. X
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively. X
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. X
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice. X