| ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
HEM209 |
4 |
2 |
0 |
2,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SUNA UYSAL YALÇIN |
| Dersin Amacı |
Öğrencilerin bilimsel araştırmaların yöntemleri, teknikleri ve bilimse araştırmalarda etiğin önemi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayabilmek, araştırma planlayabilmelerini amaçlamaktadır. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Learns scientific research techniques. |
|
|
|
| 1 |
Bilimsel araştırma tekniklerini öğrenir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
7 |
| 2 |
Bilim ve teknolojiye ilişkin belirli durumların etik yönlerini anlar ve analiz eder |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
7 |
| 2 |
Understands and analyzes the ethical aspects of specific situations related to science and technology. |
|
|
|
| 3 |
Grasps ethical theories, scientific research and publication ethics, and the concept of professional ethics in all its aspects. |
|
|
|
| 3 |
Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri ile kavrar |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Doküman İncelemesi |
7 |
| 4 |
Bilimsel bir araştırmayı tasarlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
7, 11 |
| 4 |
Designs a scientific research. |
|
|
|
| 5 |
Knows research methods and understands the differences between them. |
|
|
|
| 5 |
Araştırma yöntemlerini bilir ve aralarındaki farkı kavrar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
7, 11 |
| 6 |
Hemşirelikte bilimsel araştırmanın önemini kavrar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
2, 7 |
| 6 |
Understands the importance of scientific research in nursing. |
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Araştırmaya giriş ve araştırma süreci, hemşirelik araştırmalarında etik, araştırma konusu belirleme ve literatür tarama, araştırma amacı, araştırma soruları, hipotez ve sınırlılıklar, nicel/nitel araştırma tasarımları, evren, örneklem, veri toplama yöntem ve araçları, bilimsel yayın etiği ve etik dışı davranışlar, verilerin analizi ve yorumlanması,araştırma raporunu yazma ve yayınlama, makale kritiği: Araştırma rapolarını eleştirel okuma ve değerlendirme, makale kritiği, dersin değerlendirilmesidir |
| Kaynaklar |
| Daşdemir, İ. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademş Yayıncılık Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N.(2020). Nobel Tıp Kitabevi Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Dersin tanıtımı |
|
| 1 . Hafta |
Introduction to the course |
|
| 2 . Hafta |
Introduction to Research and the Research Process |
|
| 2 . Hafta |
Araştırmaya giriş ve Araştırma Süreci |
|
| 3 . Hafta |
Hemşirelik araştırmalarında etik, Hemşirelikte araştırma, Araştırma etiği |
|
| 3 . Hafta |
Ethics in Nursing Research, Research in Nursing, Research Ethics |
|
| 4 . Hafta |
Determining the Research Topic and Literature Review, Types of Research - Research Process |
|
| 4 . Hafta |
Araştırma konusu belirleme ve literatür tarama, Araştırma çeşitleri - Araştırma süreci |
|
| 5 . Hafta |
Araştırma amacı, araştırma soruları, hipotez ve sınırlılıklar |
|
| 5 . Hafta |
Research Purpose, Research Questions, Hypotheses, and Limitations |
|
| 6 . Hafta |
Quantitative Research Designs |
|
| 6 . Hafta |
Nicel araştırma tasarımları |
|
| 7 . Hafta |
Nitel araştırma tasarımları |
|
| 7 . Hafta |
Qualitative Research Designs |
|
| 8 . Hafta |
MIDTERM EXAM |
|
| 8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
| 9 . Hafta |
Evren, Örnekleme |
|
| 9 . Hafta |
Population and Sampling |
|
| 10 . Hafta |
Data Collection Methods and Instruments |
|
| 10 . Hafta |
Veri toplama yöntem ve araçları |
|
| 11 . Hafta |
Bilimsel yayın etiği ve Etik Dışı Davranışlar |
|
| 11 . Hafta |
Scientific Publication Ethics and Unethical Behavior |
|
| 12 . Hafta |
Data Analysis and Interpretation |
|
| 12 . Hafta |
Verilerin analizi ve yorumlanması |
|
| 13 . Hafta |
Araştırma raporunu yazma ve yayınlama |
|
| 13 . Hafta |
Writing and Publishing Research Reports |
|
| 14 . Hafta |
Article Critique: Critical Reading and Evaluation of Research Reports |
|
| 14 . Hafta |
Makale kritiği: Araştırma rapolarını eleştirel okuma ve değerlendirme |
|
| 15 . Hafta |
Makale kritiği, Kanıta Dayalı uygulamalar, dersin değerlendirilmesi |
|
| 15 . Hafta |
Article Critique, Evidence-Based Practice, Course Evaluation |
|
| 16 . Hafta |
Final |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Döküman incelemesi |
1 |
10 |
| Kısa sınav |
1 |
30 |
| Ara sınav |
1 |
50 |
| Performans Ödevi |
1 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders süresi |
14 |
2 |
28 |
| Performans Ödevi |
1 |
4 |
4 |
| Döküman incelemesi |
1 |
4 |
4 |
| Ara sınav |
1 |
10 |
10 |
| Dönem sonu sınav |
1 |
16 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
62 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
| 2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
| 3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
| 4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
|
|
X |
| 5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
|
X |
| 6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
|
|
X |
| 7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
|
|
X |
| 8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
|
|
X |
| 9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
|
|
X |
| 10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
| 11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
|
X |
| 12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
|
|
X |
| 13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
|
X |
|