HEMŞİRELİKTE EĞİTİM |
HEM303 |
5 |
2 |
3 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. MEHTAP AKKOÇ |
Dersin Amacı |
Eğitim temel kavram, ilke ve metotlarına göre; öğrencinin sağlık ve sağlık davranışının belirleyicilerini, sağlık eğitimi model ve teorilerini tanıyarak, sağlık eğitimi programlarını geliştirip uygulamasını sağlar. Sağlıklı ve hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırabilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Determines the purpose and objectives of education. |
|
|
|
1 |
Eğitimin amacını ve eğitim hedeflerini belirleyebilir |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
1, 2, 12 |
2 |
Eğitim hedeflerine göre içerik planı yapar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11, 12, 13 |
2 |
Develops a content plan based on educational objectives. |
|
|
|
3 |
Prepares education based on the content plan and educational objectives. |
|
|
|
3 |
İçerik planına ve eğitim hedeflerine göre eğitim hazırlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Seminer |
Sınav, Performans Ödevi |
11, 12, 13 |
4 |
Konuya uygun eğitim materyallerini ve eğitim sunusunu hazırlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11, 12, 13 |
4 |
Prepares appropriate educational materials and presentations for the subject. |
|
|
|
5 |
Defines health education and its characteristics. |
|
|
|
5 |
Sağlık eğitimini ve özelliklerini tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
2, 3, 12, 13 |
6 |
Sağlık eğitiminde bireylerin özelliklerine uygun eğitim yöntemleri ve materyalleri seçer. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Doküman İncelemesi |
1, 11, 12, 13 |
6 |
Selects education methods and materials that are suitable for individuals' characteristics in health education. |
|
|
|
7 |
Lists the differences between education for children, adults, and the elderly. |
|
|
|
7 |
Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları sıralar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11, 12, 13 |
8 |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve yeniden kazandırılmasında hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11, 12, 13 |
8 |
Explains the importance of the nurse's role as an educator in maintaining, enhancing, and restoring health. |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Hemşirelikte eğitim ile ilgili konularını içerir. |
Kaynaklar |
1.Atılgan, H. (2013). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara. Anı Yayıncılık, 6. Baskı
2.Barutçugil, İ. (2002). Eğitim Becerilerinin Geliştirilmesi Eğiticinin Eğitimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık, 2. Baskı
3.Demirel, Ö. (2013). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. Ankara. Pegem Akademi, 20. Baskı.
4.Demirel, Ö. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri: Öğretme Sanatı. Ankara. Pegem Akademi 17. Baskı |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması, hemşirelik eğitiminde mentörlük |
|
1 . Hafta |
Introduction: Course introduction, establishing the relationship between course learning outcomes and program competencies, mentoring in nursing education. |
|
2 . Hafta |
Basic Concepts and Educational Philosophy in Education, Learning Theories. |
|
2 . Hafta |
Eğitimde Temel Kavramlar ve Eğitim Felsefesi, Öğrenme Kuramları |
|
3 . Hafta |
Öğretim İlke Ve Yöntemleri, Öğrenme- Öğretme Süreci Ve Özellikleri |
|
3 . Hafta |
Teaching Principles and Methods, Learning-Teaching Process and Characteristics. |
|
4 . Hafta |
Health Education and Health Belief Models, In-Service Training - Clinical Teaching - Adult Education - Health Education - Patient Education - Learning Theories. |
|
4 . Hafta |
Sağlık Eğitimi ve Sağlık İnanç Modelleri, Hizmet-içi eğitim - Klinik öğretim - Yetişkin eğitimi - Sağlık eğitimi - Hasta eğitimi - Öğrenme kuramları |
|
5 . Hafta |
Eğitim Gereksinimi Belirleme, Eğitimi ve Eğitim Ortamını Planlama |
|
5 . Hafta |
Determining Educational Needs, Planning Education and Educational Environment. |
|
6 . Hafta |
Child Education, Adult Education, Elderly Education: Differences and Considerations. |
|
6 . Hafta |
Çocuk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi, Yaşlı Eğitimi: Farklar ve dikkat edilecek noktalar |
|
7 . Hafta |
Hasta ve Taburculuk Eğitimi |
|
7 . Hafta |
Patient Education and Discharge Education. |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam. |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Hemşirelik Eğitiminde Öğretim/Öğrenim Stratejileri Yöntem ve Teknikleri |
|
9 . Hafta |
Teaching/Learning Strategies, Methods, and Techniques in Nursing Education. |
|
10 . Hafta |
Educational Technologies and Tools - Material Development. |
|
10 . Hafta |
Eğitim Teknolojileri ve Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme |
|
11 . Hafta |
Eğitim Programı Geliştirme |
|
11 . Hafta |
Development of Education Programs. |
|
12 . Hafta |
Effective Presentation Techniques. |
|
12 . Hafta |
Etkili Sunum Teknikleri |
|
13 . Hafta |
Eğitim Programında Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim felsefesi - Eğitim programı geliştirme - Eğitim teknolojileri |
|
13 . Hafta |
Assessment and Evaluation in Education Programs, Educational Philosophy - Development of Education Programs - Educational Technologies. |
|
14 . Hafta |
Clinical Teaching in Nursing and Ethical Principles in Clinical Teaching. |
|
14 . Hafta |
Hemşirelikte Klinik Öğretim ve Klinik Öğretimde Etik İlkeler |
|
15 . Hafta |
Yaşam Boyu Öğrenme ve Hizmet İçi Eğitim, Dersin Değerlendirilmesi |
|
15 . Hafta |
Lifelong Learning and In-Service Education, Course Evaluation. |
|
16 . Hafta |
FİNAL SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Performans Ödevi |
1 |
20 |
Döküman incelemesi |
1 |
20 |
Ara sınav |
1 |
20 |
Dönem sonu sınav |
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
2 |
0 |
Uygulama ders süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
14 |
2 |
28 |
Döküman incelemesi |
1 |
4 |
4 |
Ara sınav |
1 |
8 |
8 |
Dönem sonu sınav |
1 |
16 |
16 |
Performans Ödevi |
1 |
4 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
102 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
|
X |
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
X |
|
|
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
X |
|
|
|
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
X |
|
|
|
|
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
X |
|
|
|
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
X |
|
|
|
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
|
X |
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
|
|
X |
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
|
X |
|