Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
MESLEKİ İNGİLİZCE III HEM307 5 2 1 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. ELÇİN AYAKAN
Dersin Amacı Hemşirelik ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Uses English terminology related to nursing.
1 Hemşirelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanır. Anlatım, Soru-cevap, Rol Oynama Sınav 10
2 Sevdikleri ve sevmedikleri olaylar ya da nesneler hakkında bilgi verir. Anlatım, Soru-cevap Sözlü Değerlendirme 10
2 Provides information about things/events they like and dislike.
3 Talks about what they do in their free time.
3 Boş zamanında neler yaptığı konusunda konuşur. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 10
4 Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda konuşur. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Kısa cevaplı sorular 10
4 Speaks in important everyday situations such as greetings, shopping, asking for and giving directions.
5 Communicates with patients in basic nursing practices.
5 Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim kurar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama Sınav 10
6 Kazalarla acil durumlarda kullanılan İngilizce terimleri bilir. Anlatım, Soru-cevap, Rol Oynama Sınav 10
6 Knows English terms used in accidents and emergencies.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Temel dilbilgisi-iletişim becerileri ve Hemşirelikle ilgili mesleki İngilizce bilgisi
Kaynaklar
Wright et al. (2012). English for Nursing 2. Pearson.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Meeting – Introduction of the course
1 . Hafta Meeting – Introduction of the course
2 . Hafta be going to+infinitive for future / patient hygiene
2 . Hafta be going to+infinitive for future / patient hygiene
3 . Hafta -ing form / ADLs (activities of daily living)
3 . Hafta -ing form / ADLs (activities of daily living)
4 . Hafta -ed,-ing adjectives / making complaints-showing empathy
4 . Hafta -ed,-ing adjectives / making complaints-showing empathy
5 . Hafta Wound Management
5 . Hafta Wound Management
6 . Hafta Present Perfect Tense / assessing patient elimination
6 . Hafta Present Perfect Tense / assessing patient elimination
7 . Hafta Exercises
7 . Hafta exercise
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Present Perfect vs. Past Simple / Describing bodily functions
9 . Hafta PresentPerfect vs. Past Simple / Describing bodily functions
10 . Hafta Diarrhoea (causes and treatment)
10 . Hafta Diarrhoea (causes and treatment)
11 . Hafta Asking Questions / Presenting a patient case
11 . Hafta Asking Questions / Presenting a patient case
12 . Hafta Zero Conditional / 1st Conditional
12 . Hafta Zero Conditional / 1st Conditional
13 . Hafta Reported Speech
13 . Hafta Reported Speech
14 . Hafta revision
14 . Hafta Revision
15 . Hafta Exercises
15 . Hafta exercise
16 . Hafta YARIYIL SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 30
Performans Ödevi 1 10
Kısa cevaplı sorular 1 10
Dönem sonu sınav 1 50
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 2 23
Performans Ödevi 1 4 4
Kısa cevaplı sorular 1 4 4
Ara sınav 1 8 8
Dönem sonu sınav 1 16 16
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 55
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing. X
2 Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information. X
3 Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given. X
4 Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management. X
5 Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values ​​and ethical principles. X
6 It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines. X
7 Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research. X
8 It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession. X
9 Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care. X
10 Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively. X
11 She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. X
12 With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. X
13 Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice. X