MESLEKİ İNGİLİZCE III |
HEM307 |
5 |
2 |
1 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. ELÇİN AYAKAN |
Dersin Amacı |
Hemşirelik ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Uses English terminology related to nursing. |
|
|
|
1 |
Hemşirelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Rol Oynama |
Sınav |
10 |
2 |
Sevdikleri ve sevmedikleri olaylar ya da nesneler hakkında bilgi verir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sözlü Değerlendirme |
10 |
2 |
Provides information about things/events they like and dislike. |
|
|
|
3 |
Talks about what they do in their free time. |
|
|
|
3 |
Boş zamanında neler yaptığı konusunda konuşur. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10 |
4 |
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda konuşur. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Kısa cevaplı sorular |
10 |
4 |
Speaks in important everyday situations such as greetings, shopping, asking for and giving directions. |
|
|
|
5 |
Communicates with patients in basic nursing practices. |
|
|
|
5 |
Temel hemşirelik uygulamalarında hasta ile iletişim kurar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama |
Sınav |
10 |
6 |
Kazalarla acil durumlarda kullanılan İngilizce terimleri bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Rol Oynama |
Sınav |
10 |
6 |
Knows English terms used in accidents and emergencies. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Temel dilbilgisi-iletişim becerileri ve Hemşirelikle ilgili mesleki İngilizce bilgisi |
Kaynaklar |
Wright et al. (2012). English for Nursing 2. Pearson. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Meeting – Introduction of the course |
|
1 . Hafta |
Meeting – Introduction of the course |
|
2 . Hafta |
be going to+infinitive for future / patient hygiene |
|
2 . Hafta |
be going to+infinitive for future / patient hygiene |
|
3 . Hafta |
-ing form / ADLs (activities of daily living) |
|
3 . Hafta |
-ing form / ADLs (activities of daily living) |
|
4 . Hafta |
-ed,-ing adjectives / making complaints-showing empathy |
|
4 . Hafta |
-ed,-ing adjectives / making complaints-showing empathy |
|
5 . Hafta |
Wound Management |
|
5 . Hafta |
Wound Management |
|
6 . Hafta |
Present Perfect Tense / assessing patient elimination |
|
6 . Hafta |
Present Perfect Tense / assessing patient elimination |
|
7 . Hafta |
Exercises |
|
7 . Hafta |
exercise |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Present Perfect vs. Past Simple / Describing bodily functions |
|
9 . Hafta |
PresentPerfect vs. Past Simple / Describing bodily functions |
|
10 . Hafta |
Diarrhoea (causes and treatment) |
|
10 . Hafta |
Diarrhoea (causes and treatment) |
|
11 . Hafta |
Asking Questions / Presenting a patient case |
|
11 . Hafta |
Asking Questions / Presenting a patient case |
|
12 . Hafta |
Zero Conditional / 1st Conditional |
|
12 . Hafta |
Zero Conditional / 1st Conditional |
|
13 . Hafta |
Reported Speech |
|
13 . Hafta |
Reported Speech |
|
14 . Hafta |
revision |
|
14 . Hafta |
Revision |
|
15 . Hafta |
Exercises |
|
15 . Hafta |
exercise |
|
16 . Hafta |
YARIYIL SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
Kısa cevaplı sorular |
1 |
10 |
Dönem sonu sınav |
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
2 |
23 |
Performans Ödevi |
1 |
4 |
4 |
Kısa cevaplı sorular |
1 |
4 |
4 |
Ara sınav |
1 |
8 |
8 |
Dönem sonu sınav |
1 |
16 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
55 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date theoretical and applied knowledge specific to the field of nursing.
|
|
|
|
X |
|
2 |
Has the knowledge and skills to access scientific and current information specific to the field of nursing, and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
|
|
|
X |
|
|
3 |
Provides culturally sensitive nursing care to the individual, family and society with a holistic and systematic approach, using theoretical, evidence-based and applied knowledge in the field of nursing, evaluates and records the effect of the care given.
|
|
|
|
X |
|
4 |
Uses information and care technologies in nursing education, practice, research and management.
|
|
|
X |
|
|
5 |
Respects human rights and dignity in nursing education, practice, research and management and acts in accordance with relevant legislation, professional values and ethical principles.
|
|
|
|
X |
|
6 |
It works collaboratively with members of the healthcare team and other disciplines.
|
|
|
X |
|
|
7 |
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing by taking part in research.
|
|
|
|
X |
|
8 |
It leads innovation and change by taking responsibility in activities that will contribute to the development of nursing services and the nursing profession.
|
|
|
X |
|
|
9 |
Leads organizational structures and systems in the delivery and development of safe and quality health care.
|
|
|
|
X |
|
10 |
Uses at least one foreign language at a level to reach scientific information and communicate effectively.
|
|
|
|
|
X |
11 |
She adopts a lifelong learning approach in her personal and professional development. |
|
|
|
X |
|
12 |
With her professional identity, she sets an example for her colleagues and society. |
|
|
X |
|
|
13 |
Uses critical thinking skills and scientific problem solving approach in professional practice.
|
|
|
|
X |
|
|